Søreng Skrevet Mars 30, 2007 Share Skrevet Mars 30, 2007 Peila olja i dag, bilen var kald og jeg hadde kanskje kjørt 100 meter til en flat plass.. Lot bilen stå, nja 5-10 minutter før jeg peila.. Da virka det på nåla som det var helt tomt! Så gikk jeg hjem å fylte på ein halvliter, å då så det helt stappfullt ut i det hullet som er oppå motoren der Er det bare olja som trenger litt tid å sige ned?? Eller lå alt olja framdeles i motor og kanaler rundt om når jeg peilte etter 5-10 minutter siden den var kald og at det egentlig var nok?? Hva er det verste som skjer hvis jeg har fyllt for mye olje? Mvh Andreas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Mars 30, 2007 Share Skrevet Mars 30, 2007 Du skal fylle ganske mye før det sjer noe.Mellom max og min går det jo 1 liter så da kan det jo samenlignes .er olja ca 1 cm over max er det vel ca 0.5 for mye.Det værste som kan skje er jo at det blir statisk låsing ,hvis stemplene går ned i olja og bråstopper da kan det gå riktig galt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mars 30, 2007 Share Skrevet Mars 30, 2007 At oljetrykket blir for stort og det tyter ut olje både her og både der.. Ikke veldig bra om det er for mye olje.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mars 30, 2007 Share Skrevet Mars 30, 2007 Det renner nok ned Ligger kammene og flyter i olje bør du ikke kinne motoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Mars 30, 2007 Share Skrevet Mars 30, 2007 jeg har hørt motor startet med dobbel oljemengde går rundt ,men ikke bra for motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mars 30, 2007 Share Skrevet Mars 30, 2007 Det er nok veldig forskjellig fra motor til motor. Er du veldig i tvil om hvor mye du har fått fylt på, så tapp av igjen, og ha på rett mengde! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Mars 30, 2007 Share Skrevet Mars 30, 2007 Bruk peilepinnen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mars 30, 2007 Share Skrevet Mars 30, 2007 Bruk peilepinnen ? Vanskelig hvis oljemengden er langt over max streken. Bare å få det ut, og ha på igjen så alt blir bra. Altfor mye olje kan ødelegge simringer og pakninger, og i værste fall at veiva plasker i olja, og da vil ting bli skakt etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Mars 30, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2007 ok, takk for svar.. Var ute en tur nå, alt virka ok.. så har sikkert seget ned fint.. Skal ta bilen ut på flat mark i morgen og måle etter den har fått stå en stund! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet Mars 31, 2007 Share Skrevet Mars 31, 2007 Hvor mye olje har du fylt på totalt. Det skal vere 6.5 l med skift av filter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Mars 31, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2007 Ja, fylte 6,5 da jeg skiftet for ca 3000 km siden! Å så fylte jeg på 0,5 i går.. Tror nok ikke det er noen skade skjedd.. Men må måle i dag for å se om nåla faktisk hadde rett og at det nesten var tomt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mars 31, 2007 Share Skrevet Mars 31, 2007 ok, takk for svar.. Var ute en tur nå, alt virka ok.. så har sikkert seget ned fint.. Skal ta bilen ut på flat mark i morgen og måle etter den har fått stå en stund! Trenger ikke stå lenge. 20-30 sek holder i massevis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Mars 31, 2007 Share Skrevet Mars 31, 2007 Tøm ut og fyll på ny olje. Det som er mest farlig er jo hvis det blir så mye olje at stempla plasker nedi olja for hver gang de er nede.. Blir enorm belastning på stempla idet de treffer olja som blir som en "vegg" med litt turtall Men skal nok litt til for at olja når så høyt opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå