Hitokiri Skrevet Mars 30, 2007 Skrevet Mars 30, 2007 Så... Det viser seg at jeg har shella ut 100 000 kr for en jævla skrothaug av en bil. Først ryker katalysator. Så ryker demper bak. Nå starter ikke dritten. Var ute og kjørte i går, og alt fungerte normalt. Da jeg skulle starte bilen i dag tidlig, ville den ikke starte. Startmotoren går, og det "brummer" så vidt en gang i blant. Merket at lampa på bensinmåleren på mystisk vis hadde begynt å lyse, så etter jobb i dag stakk jeg og kjøpte ei kanne bensin, og tenkte dette ville gjøre susen. Men neida. Bilen nekter fortsatt å starte. Nå har jeg forsøkt å starte såpass mange ganger at batteriet snart er tappet. Ekstra flaks at jeg står i et parkeringshus her i Bergen uten makspris, så her betaler man for hver jævla time. Så folkens... Noen forslag? Kan ikke prøve å trille den i gang, siden det er en 523ia med automatkasse. Det er snakk om en 96-modell. Feilsøking anyone?
Geir Anders Skrevet Mars 30, 2007 Skrevet Mars 30, 2007 Vært oppe mange ganger det her. Men som sagt, 99% av tilfellene er batteriet. E39 har haugevis med elektronikk og trenger MYE strøm for å starte. Startern kan gå rundt, men siden den er tungstartet vil den alikavel ikke starte. Prøv et full lada batteri, eller et nytt.
Mainn Skrevet Mars 30, 2007 Skrevet Mars 30, 2007 Kan være at motoren har blitt RÅ også. Hvis starteren går fort rundt og nesten går....mulig du vil kjenne det lukter bensin også. Da må du ta ut pluggene og blåse de tørre.
Bonden Skrevet Mars 30, 2007 Skrevet Mars 30, 2007 Koble til hjelpestart hold gasspedel helt nede for å (ventilere) få ut bensingasser dra på starter slipp ikke gassen, mulig den putrer i gang jeg har gjort det med hell før.
Hitokiri Skrevet Mars 30, 2007 Forfatter Skrevet Mars 30, 2007 Ok. Skal prøve litt i morgen. Dersom motoren er rå, hvor lang tid (om noen gang) tar det før den er "tørr" igjen?
Bonden Skrevet Mars 30, 2007 Skrevet Mars 30, 2007 kan måtte kinne i 20-30 sekunder starter den ikke da må den nok slepes til verksted.Har den startet lett hver gang før,kald og varm?
Hitokiri Skrevet Mars 30, 2007 Forfatter Skrevet Mars 30, 2007 Har startet på null komma niks før. Jeg har et par teorier... A) Dersom bensinmåleren er på bærtur, så kan det jo være at jeg rett og slett har kjørt tanken tom. Noen svin kan ha vært og stjålet bensin (selv om de muligens kanskje ikke ville skrudd i tanklokket igjen etterpå) Har hørt at det kan være et sant helvete å få i gang en innsprøytingsmotor som har gått tom for bensin. Stemmer dette?
Bonden Skrevet Mars 30, 2007 Skrevet Mars 30, 2007 Bare fylle bensin tenning på noen sek så starter de vanligvis med en gang.Sjekk også sikring bensinpumpe sitter vel i bagasjerom h side over batt 30 amp grønn. kan se hel ut men ryker ofte i ene enden av tråden .Pumpa høres ofte når du sitter i bilen tenning på. Xandre reagerte på dette 1
Mpower20 Skrevet Mars 30, 2007 Skrevet Mars 30, 2007 1. Nei, er ikke vanskelig å få start på en innsprøytningsmotor(bensin) diesel derimot kan være tricky (lufting osv) 2. Startgass, fyrer den på start gass har du tenning. 3. Får du start med startgass men dauer ut igjen straks etterpå har du mest sansynligvis et problem med bensintilførsel. Gåen pumpe? Sikring? f.eks. Tipper det er dette som er problemet ditt. 4. Får du ikke start på den med startgass har du mest sannsynlig et tenningsproblem. Lukter som regel en del bensin når du tar ut pluggene, så da vet du ihvertfall om den får bensin. Muligens prøve å rense/bytte pluggene? Men for alt i verden, sørg for at du har nok strøm. Lykke til P.S Bilen er ikke en skrothaug bare fordet om man må bytte slitedeler
Bonden Skrevet Mars 30, 2007 Skrevet Mars 30, 2007 Hvis veivakselgiver gir seg starter den ikke, mangler da gnist.(ikke helt uvanlig)
Hitokiri Skrevet Mars 30, 2007 Forfatter Skrevet Mars 30, 2007 1. Nei, er ikke vanskelig å få start på en innsprøytningsmotor(bensin) diesel derimot kan være tricky (lufting osv)2. Startgass, fyrer den på start gass har du tenning. 3. Får du start med startgass men dauer ut igjen straks etterpå har du mest sansynligvis et problem med bensintilførsel. Gåen pumpe? Sikring? f.eks. Tipper det er dette som er problemet ditt. 4. Får du ikke start på den med startgass har du mest sannsynlig et tenningsproblem. Lukter som regel en del bensin når du tar ut pluggene, så da vet du ihvertfall om den får bensin. Muligens prøve å rense/bytte pluggene? Men for alt i verden, sørg for at du har nok strøm. Mange gode tips. Skal prøve dem i morgen. Clas Ohlson har vel startgass. P.S Bilen er ikke en skrothaug bare fordet om man må bytte slitedeler Nja. Den er en skrothaug når alle disse tingene skjer på 2 uker
bjalle Skrevet Mars 31, 2007 Skrevet Mars 31, 2007 Har hatt e39 siden 97 ,en av de mest feilfri biler som er laget,men du kan ha vært uheldig at forrige eier(e) ikke har byttet ut slitedeler med årene.Bilen kostet rundt 430 000 ny i 96 så 100 000 er ett bra kjøp hvis den har gått under 250 000 km
Hitokiri Skrevet Mars 31, 2007 Forfatter Skrevet Mars 31, 2007 Jeg mener jo ikke alvorlig at det er en drittbil. Men det er litt frustrerende når det skjer så mye på en gang. Bilen kostet for øvrig 99 000, og har gått 183 000 km.
pallen Skrevet Mars 31, 2007 Skrevet Mars 31, 2007 Kan være ventilløfterene som henger på litt, var ute for det på en e39 520i. Vi tappet av oljen og tok av stikket til coilene og kinnet en del. Fylte på olje og satte i stikket og da fyrte den med en gang. Man kunne høre at det ikke var komp når man kinnet.
bjalle Skrevet Mars 31, 2007 Skrevet Mars 31, 2007 183000 er ingen ting for den motoren,når du får byttet ut deler som er slitt blir du fornøyd,understellet er i aluminium så det behøver du ikke tenke på(untatt slitedeler).Det første du bør gjøre er å ta en oljeservice med kvalitetsolje,billigolje duger ikke til den motoren og vannpumpa må byttes hvis den har sittet der fra bilen var ny. Poler ofte rundt skiltet på koffertlokk for å holde rust unna,det samme gjelder bak tanklokk som samler vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå