Gå til innhold

BMW 320/318 CAB - Hjelp!!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg skal legge rundt 100.000 - 120.000 i en -95 eller -94 modell 318 eller 320 cab.

Noen som har noen forslag på hva jeg bør velge av disse?

Noe spesielt jeg bør se etter, og er det noe på disse bilene som "alltid er gæærnt" og som omtales som typiske problemer?

Jeg er takknemlig for alle svar, og ber med den flinkeste til å svare på tur i ny cab alene med dama i opptil 2 timer. (Hu er grisefin)

Hilsen Gomlers

Skrevet

Hadde nok valgt 320, for den har rekke 6, dvs feite lyd.

Det jeg ville sjekket ang. e36 cab er.............Typisk for cab er lekkasjer fra tak trekket...

1. Rust i hjulbuer og kofferlokk.

2. Lekkasjer i selve cab trekket, under baksetet, i bagasjerom og under tepper.

3. Servicehefte er noelunde komplett.

4. Lekkasje fra ekspansjonstanken på radiatoren, har en tendens til å sprekke med årene.

5. Olje, bensin lekkasjer rundt motoren.

6. Sjekk om blinker handel slår seg av automatisk etter sving.

Lykke til

Skrevet

Ahhh... fantastisk at folk som har litt peil faktisk svarer!!

Takk så mye kabeldeigen!

- Bare føy til dere andre også hvis dere har noen meninger..

Skrevet
318 er for daut når det gjelder cabene.. bilen veier altfor mye.. over 1700kg!
over 1700kg? hmm min 325 cab veier 1450kg, men samme det helt enig at 318 er for daut. du får 325 i den prisklassen du ser i også
Skrevet

Vil bare advare om at forsikringen på 325 cab er grisedyr!

kan også være lurt å skjekke gulvet etter fuktskader osv i tilfelle taket ikke har vært helt tett. Feil på takmekaniske er også greit å unngå for der er det mye rart som kan gå istykker. Kjenn etter hvordan dører og bagasjelokk åpner og lukker seg.(tunge å åpne/lukke kan tyde på tidligere kollisjonskader.

Ellers er rust i hjulbuer bak, nederst på framskjermene bak framhjulene og ved låsen til bagasjeromsluken ting som går igjen som nevnt tidligere. Skjekk også at vinduene går opp og ned når du åpner og lukker dørene.

Skrevet

heller mye utstyr enn motor.. har selv hatt e36 med både 6er og 4er.. og den beste jeg hadde var en topp utsyrt 318ia cab -97modell MED klimaautomatikk... med en cab skal du cruise ikke kjøre svin... dessuten gikk den på 2\3 deler av forbruket av en 320. dessuten går ikke 320en så veldig mye bedre gutta... effektannlegg på 318en er også fin lyd.. savnet aldri sekseren..

Skrevet

tror det er vital. er gjenom dnbnor. veldig billige på bil med stor motor de, koster bare 3770 for m3 med full kasko også. så er bare og bytte bank til dnbnor, og du får veldig billig forsikring

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...