Gå til innhold

bakdekka tar borti hjulbuen !

Oppheimen
 Share

Anbefalte innlegg

bakdekka mine tar borti hjulbuen når det kommer en liten dump i veien, eller lignende, skal ikke mye til... har nesten plass til en liten finger imellom dekket og hjulbuen når bilen står iro..

bilen er senka ganske mye da, vet ikke hvor mye, men kan man se hvor mye den er senka når man tar av dekka?

hva bør jeg gjøre?

kjøpe nytt senkesett eller nye felger og dekk?

står på 18"felger med 225/40R18 dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er ET på felgene og hvilken bil er de på?

vet ikke hva ET betyr, men felgene er på en e36 318is.. fikk de med bilen da jeg kjøpte den, så trodde ikke at han jeg har kjøpt bilen av virkeli var så dum å gi meg noe som ikke passer..

Skwalley:

valsing av hjulbuen? høres dyrt ut, og vurderer mindre senk eller mindre hjul, men vet ikke hvordan jeg finner ut hvor mye den er senka, hvet ikke engang hva som er senkesett :P har lite peiling på bil enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ET betyr innpress, offsenter, antall mm fra senter på felgen. Oginalt er ET på E36 42mm, bør være i nærheten det. Sjekk mer info om hjulspesifikasjoner her.

Stikk innom en dekksjappe hvis du ikke har så veldig greie på dette, så får du kansje noen tips på hva du kan gjøre :wink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert ikke hjulbuen de tar borti, men innerskjermen, den svarte plastskjermen som ligger oppi hjulbuen i bakkant. Hadde samme problemet selv, men jeg byttet dekk til 225/35-18. Da er det helt borte, og samtidig så får du en finere og mindre profil på dekket, men pass på å ha i rikelig med luft. 3,5 bar kjører jeg på, da slipper du at felgene plir skeive dersom du skulle være så uheldig å kjøre nedi en liten høle i veien. Min er senket 60mm foran og 40mm bak. ET 38 på felgene 8,5x18 BBS RC heter de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ET 38

8Lx18H2 eller noe sånt

sto d på felgene, sto iallefall ET 38

men har helt nye dekk da, de er ikke litt slitt engang, tilogme de "gummihåra" står på på framdekka, og noen på bakdekka..

men kan felgene bli skeive?

er vel bedre å heve bilen litt da? for den er forlav egentli...

men ingen som kan forklare akkurat hvor jeg kan se hvor mye den er senka? har d noe med demperen eller "fjæra" som sitter bak dekka å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...