Gå til innhold

325i problemer...HJELP !!!! Ikke omløp i kjølesystemet :(

Lex-Talionis
 Share

Anbefalte innlegg

har en e30 325 som ryker mye.. og lukter litt rart av eksosen på den.. kommer oxo en del væske ut av eksosanlegget.. vet ikke om dette er olje eller hva det kan være jeg.. og har problemer med at den går varm.. blir ikke sirkulssjon i kjølesystemet..den har vært tom for vann pga har skiftet termostat. må systemet luftes på en måte? så det var en skrue på toppen av termostat huset.. Setter stor pris på all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett bilen med nesa litt oppover. sett en 1,5l flaske på m tuten ned i expansjonstanken åpne skruen på termostathuset til det bare kommer van uten bobler. pres så litt på slangene fra raiator så du får ut litt vann av tanken igjen.

dette har altid funka for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viser måleren riktig og slanger ut og inn av radiatoren er glovarme(de skal være det normalt) så må du nok lufte den igjen,hvis bare den ene slangen er varm så har du ingen sirkulasjon da må du sjekke termostaten igjen,lukter det frostvæske av eksosen har du nok sprekk i blokka,da hjelper ingen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viser måleren riktig og slanger ut og inn av radiatoren er glovarme(de skal være det normalt) så må du nok lufte den igjen,hvis bare den ene slangen er varm så har du ingen sirkulasjon da må du sjekke termostaten igjen,lukter det frostvæske av eksosen har du nok sprekk i blokka,da hjelper ingen ting.

Sprekk i blokka faktisk. Ville nå heller sagt defekt toppakning, evnt. sprekk i topp. Prøv å luft du

Edit: Har det blitt væske i eksosen nå nylig? Lukta har forandra seg? Da tipper jeg dessverre at frostvæska blir med ut.

Mister du frostvæske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite tips:

Jeg har opplevd to ganger(en BMW og en annen bil) at selve impelleren/propellen på vannpumpa løsner fra pumpeakselen, og dermed ikke klarer å drive noe særlig vannsirkkulasjon. Dette gir overopphetet motor og dårlig varme i vaarmeapparat. Kan dessverre lett medføre skjev topp og gåen toppakning.

Håper du finner feilen. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...