Lex-Talionis Skrevet Mars 31, 2007 Share Skrevet Mars 31, 2007 har en e30 325 som ryker mye.. og lukter litt rart av eksosen på den.. kommer oxo en del væske ut av eksosanlegget.. vet ikke om dette er olje eller hva det kan være jeg.. og har problemer med at den går varm.. blir ikke sirkulssjon i kjølesystemet..den har vært tom for vann pga har skiftet termostat. må systemet luftes på en måte? så det var en skrue på toppen av termostat huset.. Setter stor pris på all hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Mars 31, 2007 Share Skrevet Mars 31, 2007 Ja, tror du må luftesystemet!!! http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=37813&highlight= Prøv det som teddysen har skrevet nederst her. kan hende det funker!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mars 31, 2007 Share Skrevet Mars 31, 2007 gåen topppakning, sprekt topp setter jeg en finger på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lex-Talionis Skrevet Mars 31, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2007 hmm.. jeg har skiftet topp pakkning nylig.. men er noe rart da. bilen blåser bare kaldt inni oxo.. men vet du hvordan man lufter kjølesystemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lex-Talionis Skrevet Mars 31, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2007 takk for hjelpen foreløpig begge 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TSL Skrevet Mars 31, 2007 Share Skrevet Mars 31, 2007 sett bilen med nesa litt oppover. sett en 1,5l flaske på m tuten ned i expansjonstanken åpne skruen på termostathuset til det bare kommer van uten bobler. pres så litt på slangene fra raiator så du får ut litt vann av tanken igjen. dette har altid funka for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lex-Talionis Skrevet Mars 31, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2007 oki.. skjønte ikke helt den med flaske jeg går litt på tomgang her nå.. hehe.. men takk for hjelpa får prøve ut litt. men forklar gjerne det med flaske igjen når du er pålogga igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TSL Skrevet Mars 31, 2007 Share Skrevet Mars 31, 2007 sett en flaske full av avnn med tuten ned i expansjonstanken for og lage litt extra trykk og påfyling av vann mens du lufter systemet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lex-Talionis Skrevet Mars 31, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2007 aha da skjønner jeg.. hehe. takk for hjelpa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andybeje Skrevet April 1, 2007 Share Skrevet April 1, 2007 garantert topp pakningen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lex-Talionis Skrevet April 1, 2007 Forfatter Share Skrevet April 1, 2007 topp pakningen er skiftet for 2 uker siden den.. får ikke varme inne i bilen selv om temperaturen på bilen er der den skal være.. har ny termostat oxo. hva kan være galt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet April 1, 2007 Share Skrevet April 1, 2007 Viser måleren riktig og slanger ut og inn av radiatoren er glovarme(de skal være det normalt) så må du nok lufte den igjen,hvis bare den ene slangen er varm så har du ingen sirkulasjon da må du sjekke termostaten igjen,lukter det frostvæske av eksosen har du nok sprekk i blokka,da hjelper ingen ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet April 1, 2007 Share Skrevet April 1, 2007 Viser måleren riktig og slanger ut og inn av radiatoren er glovarme(de skal være det normalt) så må du nok lufte den igjen,hvis bare den ene slangen er varm så har du ingen sirkulasjon da må du sjekke termostaten igjen,lukter det frostvæske av eksosen har du nok sprekk i blokka,da hjelper ingen ting. Sprekk i blokka faktisk. Ville nå heller sagt defekt toppakning, evnt. sprekk i topp. Prøv å luft du Edit: Har det blitt væske i eksosen nå nylig? Lukta har forandra seg? Da tipper jeg dessverre at frostvæska blir med ut. Mister du frostvæske? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kkro Skrevet April 2, 2007 Share Skrevet April 2, 2007 Bare et lite tips: Jeg har opplevd to ganger(en BMW og en annen bil) at selve impelleren/propellen på vannpumpa løsner fra pumpeakselen, og dermed ikke klarer å drive noe særlig vannsirkkulasjon. Dette gir overopphetet motor og dårlig varme i vaarmeapparat. Kan dessverre lett medføre skjev topp og gåen toppakning. Håper du finner feilen. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lex-Talionis Skrevet April 2, 2007 Forfatter Share Skrevet April 2, 2007 nei eksos har vært sånn helt siden jeg skiftet topp pakining.. men nå blir ikke bilen varm lenger.. den holder seg midt på.. men fortsatt ikke noe varme i bilen da :S ikke anntydning må jeg bare lufte mer eller hva kan det være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå