Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ZF girkasse som skal stamme fra M3 E36 selges. Km-stand er ukjent. Jeg har ikke kjørt med den selv. Den er kjøpt av ylindgren her på forumet som sikkert kan bekrefte at den er ok siden han har kjørt med den selv.

Den har vært montert på en M20B25 turbomotor. Dette er kassen du skal velge om du skal kjøre masse pulver i en M20/M50 eller S50, de skal være tilnærmet skuddsikre opp mot 600hk.

K800i061.jpg

K800i059.jpg

K800i062.jpg

K800i063.jpg

Priside 5000 kr.

Kassen befinner seg i Ås i Akershus.

Skrevet
hei, er veldi int i gearkasse. har en 325 91mod, der passer vel den rett på?

Den skal passe på M50 men jeg vet ikke hvilke endringer som eventuelt må gjøres. Kan noen andre hjelpe oss med et svar her?

Skrevet
Vist den passer, så kjøper jeg den. Man skulle tro den passet, da det er samme kaross.

Den passer garantert mot motoren og i bilen, det jeg ikke vet er hvordan det blir med clutch og mellomaksel.

Skrevet

Du må ha en mellomaksel med stor Hardyskive. Dette er samme kassa som sitter på 328i, så en aksel herfra bør passe.

M3 akselen passer ikke mot 325 diffen.

Skrevet

Ok, takk for svar. jeg har allerede en M3 bakdiff, jeg har også kasse fra en 328. Trodde ikke at kassen som sto i 328 var samme som i M3. Er det noe nr. på kassen som jeg kan sjekke opp imot?

Skrevet
Du må ha en mellomaksel med stor Hardyskive. Dette er samme kassa som sitter på 328i, så en aksel herfra bør passe.

M3 akselen passer ikke mot 325 diffen.

Er du sikker på dette? da får isåfall jeg problemer når jeg skal bygge om min. Hva er problemet isåfall? innfestninga? må få tak i en m3 diff jeg også da. eller passer en 328 mellomaksel på en 325 diff?

Skrevet
Hva må til for å få denne kassa til å passe på m20 motoren?

Du må bytte støttelageret som sitter i veiva så smetter kassa rett på M20. Mener det koster en 100-lapp ca.

Skrevet
Har du utvekslingstallene i di forskjellige girene? Passer mellomaksel fra 325 e30 rett på kassa?

Mellomaksel må tas fra 328i E36 eller M3 E30. Custom aksel er jo også et alternativ. Poenget er at du må ha flens for store hardyskiven mot girkassa.

spec%20page%203.gif

Ingen som skal bygge værsting M20/M50 turbomotor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...