BMWforalle Skrevet Mars 31, 2007 Skrevet Mars 31, 2007 Jeg har nettopp kjøpt en BMW fra Tyskland. Som "bonus" hadde bilen telefon installert. Denne er dessverre sperret for bruk i Norge. "Telefon gesperrt" er meldingen jeg får på displayet når jeg forsøker med norsk SIM kort. Noen som har løst dette problemet?
BMWforalle Skrevet Mars 31, 2007 Forfatter Skrevet Mars 31, 2007 325Ci, 2002 modell, dvs. produsert i 09/2001. Da skal det pr. definisjon være en 2002 modell. På papiret...
Bonden Skrevet Mars 31, 2007 Skrevet Mars 31, 2007 Vet at noen biler E60 med telefon og en bestemt utstyrskode ikke har kunet brukes i norge .vet ikke om det gjelder E46 da.
BMWforalle Skrevet Mars 31, 2007 Forfatter Skrevet Mars 31, 2007 OK. Takk skal du ha. Jeg må vel gå den tunge veien til selger i Tyskland og tidligere eier. Kanskje det er mulig å få løst sperringen på et vis. Mulig det blir ferie i Tyskland i sommer?
BMWforalle Skrevet April 2, 2007 Forfatter Skrevet April 2, 2007 Jeg har snakket med den lokale BMW forhandleren. De sier at telefonen er beregnet kun for Tyskland, men jeg vil nå forsøke å finne ut om det er mulig å gjøre noe med saken likevel. Det kan jo være at det er et abonnement som sperrer.
efjeldse Skrevet April 2, 2007 Skrevet April 2, 2007 hvis det er et abonnement som sperrer, kan du jo bare ta ut simkortet som står i den, er jo der abonnementet ligger.. NMT-nettet i Norge er stengt, så hvis det er en sånn telefon, funker den ikke.
ChrZZ Skrevet April 2, 2007 Skrevet April 2, 2007 NMT ble nok ikke levert med en bil kjøpt i tyskland, skulle jeg tro. Lite smart ihvertfall. Dette er nok en GSM-telefon ja. Men burde nok være mulig å få låst opp denne telefonen på lik linje som vanlige mobiler med ab. sperre. Er det GSM-telefon, skal den i teorien fungere her på berget også. BMW Norge er nok bare litt lite service minded.. For, dem forklarte deg vel ikke -hvorfor- den ikke fungerer her?
BMWforalle Skrevet April 2, 2007 Forfatter Skrevet April 2, 2007 Jeg har skiftet SIM kort, det ligger i en slisse i midtkonsollet, men sperringen ligger nok i selve telefonen. Mobiltelefoner selges jo også i Norge med binding til en bestemt leverandør. Regner med at "noen" må løse opp telefonen på et vis.
Espen M33 Skrevet April 2, 2007 Skrevet April 2, 2007 Underlige greier. Har da tatt inn mange biler med tlf, men ingen har vært sperret. Men som noen nevner over her, jeg tror nok at en bmw-forhandler kan løse dette problemet..
bjalle Skrevet April 2, 2007 Skrevet April 2, 2007 Hadde samme feil på min e39,den har en ekstra kortleser i bagasjerommet oppe til venstre ved baklykta,etter å ha satt inn kortet der virket det.
BMWforalle Skrevet April 3, 2007 Forfatter Skrevet April 3, 2007 Takkr for tipset. Nå har jeg funnet "telefonsentralen" ved venstre baklykt. Imidlertid finner jeg ingen kortleser. Må du åpne metallboksen eller fant du kortleseren lett tilgjengelig?
soft-ice Skrevet April 3, 2007 Skrevet April 3, 2007 Takkr for tipset. Nå har jeg funnet "telefonsentralen" ved venstre baklykt. Imidlertid finner jeg ingen kortleser. Må du åpne metallboksen eller fant du kortleseren lett tilgjengelig? Tror ikke du finner noe kortleser bak, den finnes ikke i min som er produsert 03/2002, min er også tysk import Hvilken telefon er det? Siemens?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå