Gå til innhold

hva er galt ??? Problemer enda

am0n
 Share

Anbefalte innlegg

På vei hjem fra jobb istad begynte plutselig bilen å puttre noe helt jævelig fra eksosanlegget, og den klarte nesten ikke dra seg selv. Synes og det nesten lukta litt katalysator.

Hva er galt ?

har en E36 325 cab..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du ta av det sorte dekselet som er toppen på motoren. Det er 2 klips som du vipper av med et skrujern og da får du tilgang til 2 skruer. Skru av de og fjerndekselet (må ta av olje-toppen for å få av plast-dekselet). Det er kanskje litt kranglete å få av, værtfall på min sedan. Ta da å løs av coilene som er festet med 2 muttrer pr. coil. Da har du tilgang til pluggene. Om du har trykkluft tilgjenglig så er det lettest å bruke. Blås nedi og vannet vil sprute opp. Har du ikke trykkluft så kan du gjøre som jeg gjorde. Ta en fille og et langt skrugjen og stapp nedi bunnen på brønnene. Dra opp igjen filla, er den våt er der vann. Gjør dette til det er tomt for vann. Ta alle plugg-brønnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke like hissig på å spyle motor nå lenger for å si det slik :o

Dæven jeg trodde bilen sang på det siste verset når jeg kom kjørene på 3 sylindrer eller noe. Putret og ettertente. Hørtes skummelt ut ja. Skal tro om en kan skifte de pakningene på coilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...