am0n Skrevet April 1, 2007 Share Skrevet April 1, 2007 På vei hjem fra jobb istad begynte plutselig bilen å puttre noe helt jævelig fra eksosanlegget, og den klarte nesten ikke dra seg selv. Synes og det nesten lukta litt katalysator. Hva er galt ? har en E36 325 cab.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RFlusund Skrevet April 1, 2007 Share Skrevet April 1, 2007 Går bilen fint på tomgang? Mistet den bare kraften? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
am0n Skrevet April 1, 2007 Forfatter Share Skrevet April 1, 2007 den går ganske rolig på tomgang, puttrer litt bare. Mista ikke all kraft, tipper jeg har en 50hk igjen =( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RFlusund Skrevet April 1, 2007 Share Skrevet April 1, 2007 Eneste tilfelle jeg vet om som ligner på det du seier så var det vann i plugg-brønnene i motoren. Vasket motor i det siste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
am0n Skrevet April 1, 2007 Forfatter Share Skrevet April 1, 2007 ja jeg vaska den i går faktisk hva gjør jeg da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RFlusund Skrevet April 1, 2007 Share Skrevet April 1, 2007 Da må du ta av det sorte dekselet som er toppen på motoren. Det er 2 klips som du vipper av med et skrujern og da får du tilgang til 2 skruer. Skru av de og fjerndekselet (må ta av olje-toppen for å få av plast-dekselet). Det er kanskje litt kranglete å få av, værtfall på min sedan. Ta da å løs av coilene som er festet med 2 muttrer pr. coil. Da har du tilgang til pluggene. Om du har trykkluft tilgjenglig så er det lettest å bruke. Blås nedi og vannet vil sprute opp. Har du ikke trykkluft så kan du gjøre som jeg gjorde. Ta en fille og et langt skrugjen og stapp nedi bunnen på brønnene. Dra opp igjen filla, er den våt er der vann. Gjør dette til det er tomt for vann. Ta alle plugg-brønnene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
am0n Skrevet April 1, 2007 Forfatter Share Skrevet April 1, 2007 oki.. da tester jeg det. tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RFlusund Skrevet April 1, 2007 Share Skrevet April 1, 2007 No problemo, neste gang er det sikkert jeg som trenger hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geirauer Skrevet April 1, 2007 Share Skrevet April 1, 2007 jepp. akkurat det samme skjedde med min da jeg tok motorvask. så heretter blir det ikke mere spyling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RFlusund Skrevet April 1, 2007 Share Skrevet April 1, 2007 Jeg er ikke like hissig på å spyle motor nå lenger for å si det slik Dæven jeg trodde bilen sang på det siste verset når jeg kom kjørene på 3 sylindrer eller noe. Putret og ettertente. Hørtes skummelt ut ja. Skal tro om en kan skifte de pakningene på coilene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geirauer Skrevet April 1, 2007 Share Skrevet April 1, 2007 Det er sikkert mulig. Men min hørtes ut som en sliten V8'er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
am0n Skrevet April 1, 2007 Forfatter Share Skrevet April 1, 2007 var litt vann i 2 av pluggbrønnene. Fjernet vann, renset pluggene men fortsatt samme greia. Går helt rolig og pent på tomgang, så fort jeg rører gassen puttrer og smeller det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
am0n Skrevet April 1, 2007 Forfatter Share Skrevet April 1, 2007 Ingen som veit hva det kan være da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet April 1, 2007 Share Skrevet April 1, 2007 En av coilene kanskje? Ta en diagnosetest så finner du fort ut om en av de er gåene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet April 1, 2007 Share Skrevet April 1, 2007 Lambdasonden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå