Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig kjøpt en E34 520, og sliter litt med at både vann og olje blir borte. Det ryker ikke spesielt mye av bilen, så jeg tror ikke toppen er gåen. I dag hadde jeg bilen oppe på bukk og så at det var blitt en liten sprekk i bunnpanna! Noen som vet om det går å sveise eller om man må ha ny evt. fra huggeri? Vannet tror jeg lekker ut fra termostathuset, da jeg nylig oppdaget at en av skruene ikke hadde noe "hold". Må dette borres og gjenges for å få det tett?

Skrevet

ja bunn panna kan sveises..den er vel av aluminium så må bruke apparat som man kan sveise i aluminium med :) husk å gjør skikkelig rent så.. tja.. kan jo prøve å gjenge det opp igjen da.. med m6 gjengetapp..

Skrevet

Nå har jeg snakket med en på Trondheim Stål, og det var visst ikke så greit å sveise, med tanke på at det vil bli oljerester i sveisen... dessuten skulle de ha ca 700 kroner for jobben hvis jeg kom med bunnpanna løs og ferdig renset... Tror det blir til at jeg leverer inn bilen på verksted for å få fiksa vannlekkasjen... noen som vet om et billig verksted? svart?? :P

Skrevet

Går å rubbe aluen litt og legge på feks flytende metall....

Ang gjenging er vel termostathuset 2-delt(m20b20) så det går å få tak i et helt hus...

Kan sikkert skaffe deg et rimelig...

Skrevet

Ang gjenging er vel termostathuset 2-delt(m20b20) så det går å få tak i et helt hus...

Jeg har M50B20 motor... :shock: er skrudd rett i toppen så vidt jeg husker...

Skrevet

regner med at han vil ha det tett:P

løsgjenger fungerer helt greit, så lenge man kommer til med bor, og gjengetapp.

må vel av med vifte, og den kappa over, og da vel det nok gå greit =)

Skrevet

Hva mener du egentlig med flytende metall? Jeg har prøvd å ha på epoxy på hullet, men siden det kommer olje hele tiden, får ikke epoxyen skikkelig feste, og det blir ikke tett. Vurderer å prøve med en skikkelig kædd med araldit...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...