Pålice Skrevet April 1, 2007 Skrevet April 1, 2007 Hadde akkurat lagt om til vinterdekk før vinter slo inn for godt. Og skulle kjøre fint og pyntelig ut fra verkstedet, men da jeg skulle bare svinge ut på hovedveien, kommer det en kjerring som ikke overholder vikeplikten. Jeg brå bremser så dekkene jeg har lagt baki, hopper rundt i bilen og dunker borti høyre passasjerdør i baksete. Etter denne episoden har airbag lampa lyst konstant... Først her om dagen uten å måtte sende inn bilen til stenshagen, greide jeg å få ta i en såkalt nullstiller og en kodebok via en bekjent av en bekjent. Kobla til å fikk opp koden 605. Den ville ikke la seg nullstille... :@ Boka med koder gikk til 400 et eller annet.... Hva :@ betyr 605???? Og hva koster det.... Hadde blitt så glad! Bilen det gjelder en E39 1997 520i Touring
///MoePower Skrevet April 1, 2007 Skrevet April 1, 2007 velkommen i det minste Men airbaglampa kan jeg nok desverre ikke hjelpe deg med.
Mikaelft Skrevet April 1, 2007 Skrevet April 1, 2007 Hadde du bodd i Trondheim kunne jeg ha tatt en diagnosetest på bilen din og lest feilkoden stikk innom en kompis, bmw verksted eller forhandler som har diagnoseutstyr.
Bonden Skrevet April 1, 2007 Skrevet April 1, 2007 ikke på en 97 modell.Dette har vel mere med ledning beltestrekker foran vil jeg tro.
Maestro Skrevet April 2, 2007 Skrevet April 2, 2007 Koster jo sjeldent noe å få vite hva som er galt og hvor mye det koster å fikse det på et verksted...
bjalle Skrevet April 2, 2007 Skrevet April 2, 2007 Det sitter en kontakt midt under stolen som kan løsne(en firkantet klump),uansett må du til bmw for å slokke airbaglampa
BMWtotti Skrevet April 5, 2007 Skrevet April 5, 2007 På 95 3-serie sitter det en boks (airbag sensor) under settet bak. Tror min har fått seg en smell så varsellampa mi lyser også. Men denne slukker etter 5-10 minutter! Kanskje din har fått seg en hardere smell når dekkene hoppet rundt bak der. Bare en tanke.
Trygve Skrevet April 5, 2007 Skrevet April 5, 2007 airbag lampen min også lyste... då var det føleren under setett framme som måtte byttest. pga at det hadde blitt dårlig kontakt i den... kanskje det er noko det samma med din... berre ein tanke
Kjetil Sømme Skrevet April 5, 2007 Skrevet April 5, 2007 Er låsen til setebeltene 10cm lenger ned enn vanlig? Sjekk evt ved å titte inn i en annen E39 for å sammenligne.
Tsbusa Skrevet April 5, 2007 Skrevet April 5, 2007 Ikke alle feilkoder kan slettest! Noen er konstante! Det kan komme av feil i symstemet/og eller enheten! Men dra innom din nærmere BMW forhandler og hør. Mvh, Bilmekaniker
Pålice Skrevet April 7, 2007 Forfatter Skrevet April 7, 2007 Hei! Takker for alle svar bimmers lovers!
Kargor Skrevet April 7, 2007 Skrevet April 7, 2007 Har hatt samme problem på min e39 to ganger. Første gang var det en kontakt under passasjer setet, enkelt og billig å fikse. Andre gang var set en føler i passasjer setet, denne er vanskeligere å fikse og koster ca 4000,- å få gjort på verksted....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå