badsha Skrevet April 3, 2007 Share Skrevet April 3, 2007 noen som vet prisen på lambasonden til en E36, 316I tror min har begynt å bruke endel bensin og hvor sitter den eventuelt?? fyllte bensin for ca 100 kr for å se hvor mye den sluker, fikk ca 7 liter totalt, da visse benisnmåleren til den første linja, men etter å ha kjørt ca 40 km datt den ned ca 5mm synnes dere det er mye?? fyllte på for ikke så lenge siden for 200, det gikk rimelig kjapt, ca 130 km og da begynnte bensinlampa og lyse, og ja jeg drar den opp til 6500 OMD men det har jeg gjort før oxo uten at jeg synnes at den brukte mye da snakk om ca 3 uker tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet April 3, 2007 Share Skrevet April 3, 2007 Mener den koster rundt 1800-1900 kr, den står på eksosanlegget, før katalysatoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hedfelt Skrevet April 3, 2007 Share Skrevet April 3, 2007 Koed har den vel en god del billigere skulle jeg mene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet April 3, 2007 Forfatter Share Skrevet April 3, 2007 Koed har den vel en god del billigere skulle jeg mene. du har vel ikke direkte link til denne på hvordan den ser ut på koed? dansken min er ikke den beste vettu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet April 4, 2007 Share Skrevet April 4, 2007 Lambda-sonder Modeller Til og med 8/1995 www11430 DKK 689,00 Køb stk. Modeller Fra 9/1995 til 12/1995 www11431 DKK 689,00 Køb stk. Modeller Fra og med 1/1996 www11432 DKK 689,00 Køb stk. Er bare å gå inn på KOED sine sider og søke på varenummer over her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn H Skrevet April 4, 2007 Share Skrevet April 4, 2007 Angående den lysende bensinlampa di.. Kjørte en gang 13 mil med det jævla lyset fra reservetanken uten at jeg gikk tom. Dog nærmet jeg meg ikke 6500 rpm en eneste gang, da en 316i bruker usansynlig mye bensin ved slik kjøring. Dessuten drar den jo like "godt" om du bytter gir ved ca 4500 rpm... Edit: Dessuten har tankmåleren en tendens til å snegle seg fra full til halv tank, og å rase ned ifra halv til reserve! Jeg tror det har noe med formen på bensintanken å gjøre, uten å si noe helt sikkert. Om lambdaen er ødelagt, merker du mer enn litt økt bensinforbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBenny Skrevet April 4, 2007 Share Skrevet April 4, 2007 Ville ikke ha stolt veldig på den bensinmåleren, fyll full tank, Null triptelleren, kjør 30mil eller noe. Helst på litt langkjøring, for å sammenligne sluttresulatet med andre tall. Del antall kilometer på bensinen du må fylle for å få full tank igjen. da får man hvertfall et riktig tall som du da kan gå utifra om er for høyt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet April 4, 2007 Forfatter Share Skrevet April 4, 2007 har dratt i fra en 318 94 mod med min 98 mod 316i for å skryte litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet April 4, 2007 Share Skrevet April 4, 2007 Jeg forstår at det har vært mye Lambda-snakk her, men du behøver ikke å misstenke Lambda hver gang bilen bruker litt bensin. Hvis du skal måle forbruk så gjør du IKKE slik du har gjort! Fyll full tank, nullstill tripptelleren og kjør 20-30mil for så å fyll opp tanken igjen. Så ser du hvor mye bilen bruker. En gåen lambda gir mange symptomer mer enn bare forbruk. Jaging på turtall, dårlig trekkraft og sur eksos. En lambda koster alt mellom 700,- til over 2000,- Jeg kjøpte min siste fra Motornord i Sverige og det var en uorginal, men den funker perfekt. Kosta med alt bare 700kr noen som vet prisen på lambasonden til en E36, 316I tror min har begynt å bruke endel bensin og hvor sitter den eventuelt??fyllte bensin for ca 100 kr for å se hvor mye den sluker, fikk ca 7 liter totalt, da visse benisnmåleren til den første linja, men etter å ha kjørt ca 40 km datt den ned ca 5mm synnes dere det er mye?? fyllte på for ikke så lenge siden for 200, det gikk rimelig kjapt, ca 130 km og da begynnte bensinlampa og lyse, og ja jeg drar den opp til 6500 OMD men det har jeg gjort før oxo uten at jeg synnes at den brukte mye da snakk om ca 3 uker tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn H Skrevet April 5, 2007 Share Skrevet April 5, 2007 har dratt i fra en 318 94 mod med min 98 mod 316i for å skryte litt Gjør jeg også med min... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå