Joe Skrevet April 3, 2007 Share Skrevet April 3, 2007 Ok Det er en M43 motor og det svetter fra bunnpanna og et verksted har konstatert at det er litt lekkasje . Men eg kan ikke se at oljen minker på peilepinnen. Det har godt 3 måneder siden eg skiftet olje og fylte til max på pinnen. Nå er olje nivået på omtrent samme sted etter å ha kjørt 1500 km. Sjekket under bilen og så at det er svetting under motoren. Er det på noen måte eg kan bli kvitt denne svettingen på ? Har hørt om det Omega stoffet som myker opp pakninger, men er disse trygg å bruke uten at de skader motoren ? Et annet verksted sjekket bilen og sa at dette var typisk BMW ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet April 4, 2007 Share Skrevet April 4, 2007 Du kan jo bare bytte bunnpannepakningen. Typisk BMW har jeg hørt mange si uansett hva som er feil på bilen, så det ville jeg ikke festet så mye tillit til Er jo uansett ikke noen krise om motor svetter litt så lenge det ikke syner igjen på peilepinnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36-M-Tech cab Skrevet April 4, 2007 Share Skrevet April 4, 2007 Det er ikke noe å bry seg om, viss ikke det har minket på peilepinnen så er det bare å gi faen. Det som vises på bunnpanna kan være gammelt og komme fra at noen har sølt olje når de har fylt på, ser sikkert verre ut enn hva det er. Spray på avfetting, så spyler du det grundig med høytrykkspyler, så er det bare å se om du ser fersk olje der etter en del kjøring. Når det er rent så går det ann å se hvor det kommer fra også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå