Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en e-36 coupe 318is lurer på å bygge denna om til M3 :twisted:

Hva er det som må byttes i forhold til å få dette godkjent?

Fikk høre noe om at karroseri måtte forsterkes?

Stemmer dette?

Har noen en link til evt en "oppskrift"?

på fårhånd takk :)

Skrevet

Karosseriet til M3 3.2 har noen forsterkninger i innfestningen til traversen for bakakslingen. Disse kan kjøpes løst for å sveise på plass selv.

Ellers så må du vel bytte det meste av understellsdeler.

Du kan vel kanskje beholde de to armene som går fra traversen bak og ut til svingarmen, men det er vel omtrent det eneste som ikke må byttes.

En grei oppskrift må vel vere å skaffe seg en M3 3.2 fra tyskland eller noe og bare momse den inn. Da har du alt du trenger.

En ting som kan vere litt greit å huske på er at du ikke får endret tillatt totalvekt på bilen ved ombygging, så du kan jo risikere at du må omregistrere bilen til 4 personer.

Derfor så er det en fordel å ta utgangspunkt i en bil med rekkesekser fra før.

Må også passe på at motor ikke kommer fra en bil som er eldre enn din egen da biltilsynet ikke er noe glad i det :)

Er det mindre enn 10 år siden bilen ble førstegangsregistrert i norge så må du også betale avgift til staten.

Skrevet

hmm.. så med andre ord: det smarteste en kansje å ha en rekkesekser fra før når jeg skal bygge om? 320i feks.?

Men in 318is er importert fra tyskland i 98, så det lønner seg kanske å vente til neste år? da er har den vært i norge i 10år :wink:

eller burde jeg gå for en E-36 320 / 6er istedenfor ombygging av min iogmed jeg har 4er?

Skrevet

Det må du vel nesten bedømme selv, men sjekk ut vekta di kontra en 320i og finn ut hvor mye en M3 3,2L motor veier, så ser du jo hvor mye vekt du har å gå på opp til Maks-tilatte totalvekt.

Skrevet

Har akkurat en godkjent 94 mod 316 til m3 3,2l .

Det du må ha er:1. Kvittering på donorbil+kvitt på moms.

2. visning av bilen på ett Bmw verksted, der de må gå igjennom hele bilen, til dette trenger du papirer fra BMW

som sier at dersom alle spesifikasjonene er fulgt, kan bilen godkjennes.

3. å er det bare å bestille time på biltilsynet.

Lykke til. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...