berntsen Skrevet April 4, 2007 Skrevet April 4, 2007 Noen som har økt komp for moderat turbokonvertering med å dobble toppakningen? Vil det holde på en 0,4-5 bar?
Boss Skrevet April 4, 2007 Skrevet April 4, 2007 Trodde ma økte kompen med å ha mindre voum i sylynderen. Og ikke med å øke den???
R.E.H Skrevet April 4, 2007 Skrevet April 4, 2007 man får jo mindre komp ved å øke tykkelsen på toppakningen..
steinar84 Skrevet April 4, 2007 Skrevet April 4, 2007 Trodde ma økte kompen med å ha mindre voum i sylynderen. Og ikke med å øke den??? trodde jeg også.
Ballder Skrevet April 4, 2007 Skrevet April 4, 2007 Noen som har økt komp for moderat turbokonvertering med å dobble toppakningen? Vil det holde på en 0,4-5 bar? Dobbler du tykkelse på pakningen, så senker du komp'n. Noe som er helt rett ved en turbo konvertering. Men hvorfor fomle med det for og kjøre 0.5...?? Går greit med orginal komp det. Dobbel pakning ville jeg ikke prøvd. Hvorfor?? Jo.. Det blir rett og slett ikke holdbart med to stk liggende mot hverandre. Det flyr fra hverandre før du vet ordet av det. Er vel en sånn mls pakning ( eller hva det heter) med tilhørende bolte sett som gjelder ved kompsenk på den måten. http://www.pure-pf.com/
berntsen Skrevet April 4, 2007 Forfatter Skrevet April 4, 2007 Det er skrivefeil fra min side. Skulle self være meningen og minke komprisjonen. Men om eg kjører ein T3 turbo med orginal toppakning på ein 0,5 bar då så holder det på ein m30b32 motor ?
Ballder Skrevet April 4, 2007 Skrevet April 4, 2007 Samme hvilken typ turbo du bruker i grunn. 0.5 er 0.5 det. Men ja. Den tåler 0.5 i lading.
BMW_BOY Skrevet April 4, 2007 Skrevet April 4, 2007 0.5 går greit på org komp og std paktning... Men jeg ville ha byttet topplokkboltene til ARP eller Umbrako. De er massive og tåler mye mere før de gir etter.
berntsen Skrevet April 5, 2007 Forfatter Skrevet April 5, 2007 Trykke er det samme hvilken turbo det er men brukte nå bare den som eksempel for at det er vell en grei turbo til det formålet. Ellers takk for svar. Muli eg bytter jah men skal nok bare vare en sommer sesong dette før eg skal tilbake til s-motor.
berntsen Skrevet April 5, 2007 Forfatter Skrevet April 5, 2007 Det eg også kan dra under samme tråd er om m30b32 takler en ladning på 0,5 bar uten å få tenningsbakn eller om eg må gjøre noe her?
///MoePower Skrevet April 5, 2007 Skrevet April 5, 2007 Sålenge temperaturen på ladeluften ikke blir for varm, så får du ikke tenningsbank. Hvis den blir det kan du kompensere med større intercooler eller vanninsprøytning f.eks. Og ja: M30B32 tåler 0,5 bar i standard tilstand. Men jeg anbefaler deg å finne en liten turbo siden du skal lade så lite, slik at du ikke får så mye turbolagg. Altså at draget kommer mye tidligere
berntsen Skrevet April 5, 2007 Forfatter Skrevet April 5, 2007 Mindre ein t3 tenker du på? Eg kjører gjerne meir trykk om motoren tåler det. Hvor mye tror du den tåler med orginal motor da?
BMW_BOY Skrevet April 5, 2007 Skrevet April 5, 2007 Jeg kjører T3 04E og lader 1bar på M20B25 men da har jeg senket komp med mls paktnig og kjører med tilleggsprut... går godt !! Den turboen er helt grei... lader tidlig... men gir seg etter ca 5500... da er det bare å putte inn nytt gir.. hehe alt er std i min motor untatt toppakting og bolter.. som jeg har kjøt fra www.pure-pf.com
berntsen Skrevet April 5, 2007 Forfatter Skrevet April 5, 2007 Vell. om din varer da så må nå eg overleve sommeren meg 0.7-0.8 i det minste uten ny toppakning. Eg får se hva som skjer. Men viktigste er jo at nå kan eg gå i gang å bygge så eg har jo fått svar på det eg trengte vite:D:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå