Gå til innhold

FORSIKRING - Noen lure tips på hvem som er billig?

Gomlers
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, hei...

Skal til å shoppe meg en 95-96mod 320 cab.

Forsikringen er svinedyr i gjensidige, if og vital.

Noen som har noen heftige råd på hvilket selskap som er billig?

Jeg har hatt lappen i over 8 år, men jeg har (dumt nok) aldri satt en bil på meg selv, så jeg har de slitne 20% i bonus.

DAMN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har hørt at Vesta er billige, men fikk ikke pris quote av de.

Når jeg klikket inn på nettsidene deres så kom det frem at de ikke forsikret sportsbiler :roll:

Men uansett, er du under ca 28 år, og bare har 20% bonus så blir alt svinedyrt. Når du har bevist at du kan kjøre skade fritt i et par år og kommer deg opp på 40% så går det bedre. Vet at det er mager trøst men sånn er det bare. Min løsning var å sette 8000km i kjørelengde og 18000 i egenandel, for å få prisen ned på levelig nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjører skadefritt fra du er 18 til du er 23 år gammel så får du igjen 7000,- i Sparebanken. Personelig bruker jeg Postbanken og er fornøyd med dem :)

Har du jobb? Bare si til sjefen din at han skriver en attest på at du har kjørt firmabil i 3 år uten skader. Dette blir ikke sjekket opp. Da starter du på 50% bonus...

Dette er du sikker på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt utdype dette litt. Jeg HAR kjørt firmabil på jobb i over 3 år uten skader, så jeg hadde krav på dette uansett. Men poenget er; Jeg fikk sjefen til å lage en attest (noe jeg egentlig kunne gjort selv, med et firmastempel) og sendte inn til IF. Hørte ingenting mer og jeg har 50% bonus. Altså sjekket de ikke opp opplysningene, de tar sjefen din på ordet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg betalte 9tusen for samme type bil, med delkasko. i en alder av 21 og med 30% bonus.

Nå betaler jeg det samme hos gjensidige meg full kasko på en 01 325 cab....og er blitt 23, huff.

forsikring er dyrt, ihvertfall for oss som aldri kræsjer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker.. masse geniale svar.

Tror jeg får krype til korset å sette 8000km/året og 12-18000 i egenandel.

Sikkert flott å få sjefen til å skrive en attest på at jeg har kjørt firmabil skadefritt i 3 år, men dette tror jeg vil bli fersket, da jeg jobber i en bank som selger forsikringer, og sjefen er fryktelig klar over at jeg overhodet ikke har jobbet der i mer enn 4 måneder.

- Tror heller ikke det er så særlig populært å få sjefen til å skrive under på et papir som gjør at jeg skal få billig forsikring hos konkurrenten ;)

- Men takk for tipset. Knallbra egentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...