Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har lest DIY`en.. men får d fortsatt ikke til..

skal den hvite plastringen opp eller er d girspaken som skal opp?

må den vries 90 grader med klokken for at den ska gi slipp.??

jeg fikk vridd den ca 45 grader.. og der stoppet den.. noen som kan fortelle meg hvordan patenten fungerer? og akkurat hva jeg må gjøre... skulle gjerne fått den montert imåren.:D

takker for hjelp

Skrevet

Begynn med å løse den under bilen! deretter vrir du den hvite plasten det du klarer og prøver å dra den opp(skal opp)

Har du vært under bilen? der må du fjerne et klips, dra bolten fra overføringen ut av girspaken og ta vare på 2 gule nylonskiver.

Hvilken shortshift har du kjøpt?

Skrevet

har kjøpt den fra schmiedmann...

eg har løsnet av under bilen og alt d der.. kansje ringen ikke var snudd nok.. vet du hvordan den sitter? om den ska følge med girspaken opp eller om den ska sitte igjen nedi?

Skrevet

Den skal føge med girspaken opp;)

Du må nesten bare prøve å vri på den hvite foringen litt mens du drar i den..

Kan være greit å bytte denne hvis den er litt slakk i.. Må slite litt i den for å få den av girspaken, men den nye klikker lett på plass.

Skrevet

ok.. får prøve igjen imåren da..

prøve å vri plastringen litt mer.. får håpe det går... kan jo ikke være umulig..

hvis det er andre som kan har hatt samme problemet.. så er jeg takknemmlig for å høre hva dere gjorde for å få d til...

Skrevet

prøve å vri plastringen litt mer.. får håpe det går... kan jo ikke være umulig..

hvis det er andre som kan har hatt samme problemet.. så er jeg takknemmlig for å høre hva dere gjorde for å få d til...

Jeg hadd også problemer med å få løs denne ringen, klarte bare å få vridd den 45 grader. Klarte det tilslutt ved å bruke en simmering tang til å sette i hakkene å vri rundt ;)

Skrevet

Jeg hadd også problemer med å få løs denne ringen, klarte bare å få vridd den 45 grader. Klarte det tilslutt ved å bruke en simmering tang til å sette i hakkene å vri rundt ;)

gjorde som deg og brukte en simmering tang.. funket perfekt...:D

det er som å kjøre ny bil. utrolig behagelig giring no.. *kjempefornøyd*

takker for tipset..

• 4 weeks later...
Skrevet

Hva heter disse "hvite" pakkningene som sitter rundt girstanga?

Har nemlig kjøpt shortshift og tenkte å bytte disse ut å. Noe mer som anbefales å bytte samtidig?

Kjøpte forresten shortshiften fra Gsbildeler, trenger vel ikke å bøye den eller? Som andre hadde nevnt at dem måtte gjøre.

Sto at den passa e36/e46/e39

Skrevet

Fant en fin side på gsbildeler, her ser man hva man trenger når man skal skifte ut til shortshift.

Er klar over at det er nr7 (Giroverføringsdel plastikring) på bildet at jeg trenger. Men anbefaler noen av dere å bytte ut mer en denne?

Takker for hjelp :D

Skrevet

jeg kjøpte fra scheideman : shortshift(E36) + sånn pakke med altmuli til bytte av gir stang.

byttet kunn ut SS og den vite plast"koppen" trengte ikke avstands skivene engang.(var ikke plass til dem)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...