Tsbusa Skrevet April 5, 2007 Skrevet April 5, 2007 Hei hei! Jeg skal skifte motor i min 520i Touring 95 modell, E34. Og jeg gidder ikke noe "småtteri". Så valget er mellom en 3,8 liters E34 M5 motor, eller E39 M5 5.0 V8 motor. E34 M5 motoren passer som bare det, men hvordan er det med V8'ern fra E39? Noen som har hørt/har erfaringer med dette? Og noen som har montert kompressor på en slik motor? Go big!.. God påske:)
Steffan C Skrevet April 5, 2007 Skrevet April 5, 2007 E30 big har ivertfall montert V12 TwinTurbo i E34, samt han har eid og eier mye feite kjøretøy. Send han en PM, kansje han kan hjelpe. Forøvrig liker jeg dine E39 M5 planer i Touringen .
Tsbusa Skrevet April 5, 2007 Forfatter Skrevet April 5, 2007 Vet han har montert E34 V12TT i E34 ja:) Kan vel sende på han en PM etterhvert, hvis ingen fler svarer her! Takk for det Steffan C! Jah, jeg vil ikke han noe "smått" når jeg først skal lage noe skikkelig.. Så derfor skal jeg ha rettlig saker! Men blir vel ikke før neste år da, men begynner planleggingen nå
Steffan C Skrevet April 6, 2007 Skrevet April 6, 2007 Skulle gjerne gitt på med en S38B38 i min Touring. Men har ikke så mye penger til å fullføre et slikt prosjekt nå, går mer i barn, hus o.l . Men vurderer å sette inn en M52B28 motor fra en -95 E36 i nær fremtid. Men er litt usikker på f.eks hvordan det blir med EWS2 systemet. Må jeg skifte hele startsperresystemet fra min bil, og sette inn EWS2 syst. til donor bilen? Og da skifte nøkler og låser. Hyl ut hvis du eller noen andre har greie på dette, og andre ting som bør tas hensyn til ved denne motorkonverteringen .
Grasatfahrer Skrevet April 6, 2007 Skrevet April 6, 2007 Motorene har vist seg å være bra , og så lenge de ikke er chippet eller gjort andre inngrep er den sikkert i god stand. Det er resten av bilen som er problemet på E39, der er stadig noe som ikke virker , det være elektrisk eller mekanisk under bilen .. Eneste jeg har hørt om motoren gjaldt feil på sensorer som igjen kødda til motorstyringa . En E39 M5 var ingen billig bil i drift de første årene ihvertfall , naboen hadde en som vart kjøpt ganske ny og solgt med stort tap. Rekner med det meste av småfeil er rettet på biler som er komt over 100 000km. Jeg vurderte selv en slik bil, men er egentlig happy i min B38S38 Touring
marius paulsen Skrevet April 6, 2007 Skrevet April 6, 2007 Motorene har vist seg å være bra , og så lenge de ikke er chippet eller gjort andre inngrep er den sikkert i god stand. Det er resten av bilen som er problemet på E39, der er stadig noe som ikke virker , det være elektrisk eller mekanisk under bilen ..Eneste jeg har hørt om motoren gjaldt feil på sensorer som igjen kødda til motorstyringa . En E39 M5 var ingen billig bil i drift de første årene ihvertfall , naboen hadde en som vart kjøpt ganske ny og solgt med stort tap. Rekner med det meste av småfeil er rettet på biler som er komt over 100 000km. Jeg vurderte selv en slik bil, men er egentlig happy i min B38S38 Touring e39 m5 motoren trenger meeeget mye stell hele tiden,prøv et søk på bmwccn så får du se!
Tsbusa Skrevet April 6, 2007 Forfatter Skrevet April 6, 2007 Men, lønner det seg å sette E39 M5 motor nedi, eller kan jeg likesågodt sette nedi E34 3.8 literen nedi?
Grasatfahrer Skrevet April 7, 2007 Skrevet April 7, 2007 Motorene har vist seg å være bra , og så lenge de ikke er chippet eller gjort andre inngrep er den sikkert i god stand. Det er resten av bilen som er problemet på E39, der er stadig noe som ikke virker , det være elektrisk eller mekanisk under bilen ..Eneste jeg har hørt om motoren gjaldt feil på sensorer som igjen kødda til motorstyringa . En E39 M5 var ingen billig bil i drift de første årene ihvertfall , naboen hadde en som vart kjøpt ganske ny og solgt med stort tap. Rekner med det meste av småfeil er rettet på biler som er komt over 100 000km. Jeg vurderte selv en slik bil, men er egentlig happy i min B38S38 Touring e39 m5 motoren trenger meeeget mye stell hele tiden,prøv et søk på bmwccn så får du se! Jeg trenger ikke å søke på Bmwcc for å vite at en M5 motor trenger mer stell en de andre motorene , Men det gjelder også for 3,6 literen og spesielt 3,8literen. Dessuten er ikke diverse sensorer som feiler direkte motor (som i mekaniske deler i motren) sin feil @ Tbusa .. Om det lønnser seg å sette ned i en e39 M5 motor kontra en E34 3,8 er vanskelig å si. Det spørs jo på ditt budsjett og tilgang på delene du trenger samt hvor mye du kan gjøre selv. Gode motrer er de begge to. 3,8 literen er en gammel motor, og den krever MYE stell . Det gjør også E39 motren. Men den er noen år nyere. Hadde det vært meg hadde jeg puttet E39 motoren nedi
Ellingsen B. Skrevet April 7, 2007 Skrevet April 7, 2007 tidlig e39 m5 motoren hadde for små oljekanaler som ofte resulterte at hele dritten gikk til helvette. Ellers har de jo problemer med motorstyringen, vanosenheten, kammene etc. Men det er en helt rå motor som har et "evig" drag når de går som de skall. Veldig stor forskjell på power fra en V8 5.0 til gamle 3.8 litern!. 3.8 i e34 er jo klart mer plug and play. Samt så koster det sikkert halvparten, men det vet du sikkert fra før
Tsbusa Skrevet April 7, 2007 Forfatter Skrevet April 7, 2007 Ja, vet dette fra før av;) Jeg får jo gjort det meste selv, jobber som bilmekaniker, så har jo tilgang på det meste:)
Kristov Skrevet April 7, 2007 Skrevet April 7, 2007 Utfordringen er vel elektronikken til motoren. Det mekaniske får man jo alltid til på et vis.
Gunnar Skrevet April 10, 2007 Skrevet April 10, 2007 Det er ikke enklest å bare gå for datasprut da? Plass klarer du nok alltids å finne - E34 kommer jo med V8ere originalt. Uansett kult prosjekt om du velger E39-motoren. Grom-motor!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå