bjolav Skrevet April 5, 2007 Share Skrevet April 5, 2007 Hei. Kan noen der ute fortelle meg hvor i heite h**** jeg finner ledninga til tåke/kurvelyset på førersiden?? Jeg har etter mye om og men finni hvor releet skulle være, og finni ikke mindre enn 3, TRE ledninger på passasjersida (hvorav bare den ene er til tåkelysa). Det er en '90 mod 520. (E34, sefli) På forhånd takk!! Bud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 5, 2007 Share Skrevet April 5, 2007 Hei Bjolav Var ikke så lett å forstå hva du mente, men forstod jeg deg rett har du funnet kontakten med gul/rød ledn på passasjerside som får tåkelyset der til å virke? I tilfelle er det slik at du har ferdig ledningsnett til tåkelysene opplagt, og da er det slik at enten er ledn på førersiden borte, eller den ligger kveilet oppunder fangeren. Enklest er egentlig å demontere fangeren for å finne den. Det er ikke 3 kontakter til tåkelys på passasjersiden, det kan være 3 kontakter som ligner på hverandre, men de er til feks spylemotor på fanger, el justering av lys osv... Derfor skal du finne den kontakten som har en gul/rød ledn, det er bestandig tåkelys på E34. Grunnen til at du har flere slike ubrukte kontakter liggende er at du har det vi kaller det store ledningsnettet, og det er forberedt for alt ekstrautstyr... Håper dette hjalp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjolav Skrevet April 5, 2007 Forfatter Share Skrevet April 5, 2007 Auda... Demontere er et ord jeg ikke liker. Jeg så ikke om den var rød/gul, for det begynte å bli mørkt, men skal se i morgen. Lyset gikk av når jeg nappa ut releet eller slo av bryteren iallefall. er den gul og rød på andre sida og? Hvor sånn ca kommer den fra? og ender opp? er den kveila sammen? Og, ja - den ene var visst til spyler for når jeg kortslutta den begynte viskerene å gå. Dæven å jeg lurte før jeg skjønte hvorfor!! Og litt Off-topic, kansje, men hva i nasen er lambda for noe? Takker! Bud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 5, 2007 Share Skrevet April 5, 2007 Fanger på E34 tar ca 3 minutter å demontere... Ledningen ligger sannsynligvis kveilet sammen, de ble tapet med tjæretape fra fabrikk. Og da ligger den gjerne helt oppe under lykta. Kan være svært vanskelig å finne med fanger på. Lambda er vel et gresk symbol som betyr sannhet. I motorstyrings-sammenheng er o2-sensoren gjerne kalt for lambda-sonde. Jobben til denne sonden er å fortelle motorstyringen innholdet av o2 (oksygen) i eksosen, dette for bedre å styre tilførsel av drivstoff/luft til motor... (Enkelt forklart) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjolav Skrevet April 5, 2007 Forfatter Share Skrevet April 5, 2007 Oki... Får samle opp litt mot og mye verktøy..... i morra! E det standard proseyre at det ligg ledninge klart? han på GS bildeler sa at han trudde ikke æ hadde ledninge klart og måtte evt kjøpe sånn monterings-kit. evt klippe åg kabelspolere. hate halvferdi arbeide!!!! Vil ha bilen mest mulig original. har æ sånn lambda på min og? Hmmm... så mange spørsmål! Så få likesinnede. Takk igjen! Bud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 5, 2007 Share Skrevet April 5, 2007 Trenger skrujern for å vippe opp listene på fangeren og 19 nøkkel for å skru av de 4 mutterne, så drar du bare fangeren kontant rett ut. er to typer av disse 520ene sånn sett, med og uten dette "store ledningsnettet". Letteste måten å sjekke det på er kanskje å se bak klokke hvor mange ledninger som går inn på kontakten. Er det mange har du mest sannsynlig ferdig opplagt ledningsnett. Ja, du har,eller skal ha o2-sensor... 12 eller 24 ventilers ? Forresten er det slik at hvis du har releplass til tåkelys har du ledninger som går fra releplassen også... På modeller før 90 gikk de gjerne bare frem til en stor rund kontakt foran luftfilterboks. Så kunne man klipse på kontakten med ferdige ledninger videre til tåkelys. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjolav Skrevet April 6, 2007 Forfatter Share Skrevet April 6, 2007 Oi. Ble mye no! Øh - æ har en sånn stor rund kontakt på 'mi' side av bilen, men den sitt visst fast i masse brune ledninge. regne me at d e nokka måleting for dem som driv me sånt utstyr? Ventila vet æ ikke. Dem sitt litt ont til for å telle. Men det hadde vel stått en plass om det va 24?!? Har like velutvikla teknisk sans som Valla har sosiale antenner, så æ må bare beklage. Prøvde sånn VIN - dekoder, men sto ikke nåt om det der. Bilen e svart, har det nokka å si? (bare flipper!!) Min første BMW, faktisk. Første æ eie iallefall. Takk atter en gang Bud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingebrigtsen Skrevet April 6, 2007 Share Skrevet April 6, 2007 Jeg har akkurat ettermontert tåkelys på min e34.. Ledningene lå stripsa fast oppunder skjermkanten ved panserhengslene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjolav Skrevet April 6, 2007 Forfatter Share Skrevet April 6, 2007 Yei!! Gjorde som anvist - reiv av støtfangern, og der - laaaaangt oppi der - skimta æ den savnede kontakta!! Ironisk nok va det meire arbei å få den frem og ned enn å demontere/motere støtfangern igjen. Men nå funker det!! Takk for svar!! Bud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 6, 2007 Share Skrevet April 6, 2007 Velkommen til bimmers Og lykke til som E34 eier Når jeg spurte om 12 eller 24 ventiler lurte jeg på hvilken motor som sitter i. Takk for tilbakemelding, det er viktig for at andre skal ha noen nytte av forumet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjolav Skrevet April 6, 2007 Forfatter Share Skrevet April 6, 2007 Takk og takk! Greit å dele både sorger OG glede, vel? Det stor i en toliters rekkesekser. det e ca. alt æ vet. Bud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 6, 2007 Share Skrevet April 6, 2007 Enkleste måte hvis du ikke vet å identifisere motoren er å se om det er svarte plastdeksler over toppen med sølvfargete striper. I tilfelle er det M50: 24 ventiler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_CoZm|C_ Skrevet April 6, 2007 Share Skrevet April 6, 2007 viss det stemme at han har 90 mod e34 å ikkje skifta motor så er det vell ein 12V.. M20b20??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 6, 2007 Share Skrevet April 6, 2007 Ble produsert E34 520I med M20B20 frem til September 1990.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjolav Skrevet April 6, 2007 Forfatter Share Skrevet April 6, 2007 Hei. Det e en m20b20. Ka vil det egentli si??? Bud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå