Galskap Skrevet April 6, 2007 Share Skrevet April 6, 2007 Forhistorien: Det hele startet for en måned siden. Jeg fikk kjøpt meg en e36 318i km stand 230000. Den gikk godt en ukes tid, kjørte med den som ungdom flest, men ikke direkte no griskjøring. Så for toppakningen, jeg skaffet ny, slipte toppen å skrudde sammen. og bilen var igjen ut og trilte på veien. helt til i gårkveld. da ble den plutselig varm igjen og fikk endel problemer.. så på den i dag og toppakningen igjenn er gåen! så nå er jeg drittlei den motoren og skal ha ny, samt 2. giret er i ferd med og forsvinne Planen & Spørsmålet: Jeg har nå planer om å sette inn en 323 eller 325 motor. altså 6'er . Og jeg har tenkt og skaffe en slik motor på bilopphøgger. spørsmålet er: Hva må jeg passe på å få med meg av motor, deler, akslinger, hjerne?, radiator og slikt for og få denne motoren inn i min 318? og sånn ca. hvile priser operer høggere med for komplett motor? Og er dette et vanskelig arbeid? jeg gjør alt av arbeidet selv og har utstyr, da jeg har årdentlig verksted, bilbukk og verktøy til disposisjon 24/7. Bremser og slikt kommer i andre rekke. jeg har ikke all verden med penger for tiden så første prioritet bli motoren, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet April 6, 2007 Share Skrevet April 6, 2007 Hvordan vet du at toppakningen er gåen, har du komptesta? Det er flere grunner til at den kan gå varm.. Nå du kjøper motor ville jeg alltid kjøpt av et firma eller en privatperson som jeg får garanti for at motoren er kjørbar og i stand. Motor, girkasse, motorelnett, coil, ECU, evt oljekjøler og radiator burde du få med/skaffe. Prisene på disse 323 og 325 motorene som sitter i E36 så varierer vel prisene alt fra 6-15k. Alt etter stand. Du må vel muligens ha en annen mellomaksling også, men det kan jeg ikke svare sikkert på. Vær også klar over at en slik motorkonvertering ikke er lovlig med mindre du godkjenner den i vognkortet, som er en omfattende prosess. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galskap Skrevet April 6, 2007 Forfatter Share Skrevet April 6, 2007 jeg veit at det er toppen ja! onkel er en ganske erfaren bilmekaniker og han så på den og den har alle slags tendenser til at det er toppakningen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet April 6, 2007 Share Skrevet April 6, 2007 Det var da en jææævli vinge! men lykketil! SKÅL! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325icab_88 Skrevet April 6, 2007 Share Skrevet April 6, 2007 Hadde bekymra meg mer for vinga enn toppakning jeg men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galskap Skrevet April 6, 2007 Forfatter Share Skrevet April 6, 2007 er vingen så gæærn da? hehe:P veit det der med kvasse kanter og slikt. men her på fosen er purken såppass korka att dem ikke veit om sånt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet April 6, 2007 Share Skrevet April 6, 2007 Ja sorry mate, men den er helt jævli! kan ikke ha aluvinge på en bmw! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galskap Skrevet April 7, 2007 Forfatter Share Skrevet April 7, 2007 drit nå i vingen:) jeg har nå plokka ut motoren.. og du dæven for ett ledningstyr:S tviler på att jeg noen gang kommer til å få det der sammen igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet April 7, 2007 Share Skrevet April 7, 2007 Det er jo bare og markere ledningene når du tar den fra hverandre. Men den vingen din.. Skal du fly eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet April 7, 2007 Share Skrevet April 7, 2007 vedr den vingen... hva var nicket ditt igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iversen469 Skrevet April 7, 2007 Share Skrevet April 7, 2007 jævli bra vinge annja=) hæhæ.. på fosen ska flyg vettu:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
? Skrevet April 7, 2007 Share Skrevet April 7, 2007 sjekk http://www.bruktbildeler.com/, der operer de med kvalitetskriterier. og har ofte priser. a,b,c og d. kvalitet b er mest brukt, og det er fullt brukbart. (les mere om det inne på siden jeg linker til), før du kjøper en motor på en "seriøs" høgger, så er den inspisert for olje lekkasje, komp testa, prøve kjørt og sjekket km.stand. samt sjekket ventil tikking. en krasjet bil kan selfølgelig ikke prøvekjøres, og ofte ikke startes engang. så ikke ta høggern for god fisk. KJØP ALDRI EN MOTOR HVOR SELGER IKKE KAN GARANTERE KM.STAND, spesielt ikke på motorer som ofte er 15år gammle. og høggere generelt er ofte mindre seriøse, og det er ikke akkuratt det lokale høggeriet som kunnskapen ligger, så spørre høggeren om tekniske spørsmål er ofte bortkasta (gjelder sikkert ikke alle) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet April 7, 2007 Share Skrevet April 7, 2007 Men den vingen din.. Skal du fly eller? Hahah, fy faen så jeg lo Sorry for VELDIG OT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå