Gå til innhold

Motorbytte i Bayer'n: 318 - > 325


Galskap
 Share

Anbefalte innlegg

Forhistorien:

Det hele startet for en måned siden. Jeg fikk kjøpt meg en e36 318i km stand 230000. Den gikk godt en ukes tid, kjørte med den som ungdom flest, men ikke direkte no griskjøring. Så for toppakningen, jeg skaffet ny, slipte toppen å skrudde sammen. og bilen var igjen ut og trilte på veien. helt til i gårkveld. da ble den plutselig varm igjen og fikk endel problemer.. så på den i dag og toppakningen igjenn er gåen! så nå er jeg drittlei den motoren og skal ha ny, samt 2. giret er i ferd med og forsvinne

Planen & Spørsmålet:

Jeg har nå planer om å sette inn en 323 eller 325 motor. altså 6'er .

Og jeg har tenkt og skaffe en slik motor på bilopphøgger. spørsmålet er:

Hva må jeg passe på å få med meg av motor, deler, akslinger, hjerne?, radiator og slikt for og få denne motoren inn i min 318? og sånn ca. hvile priser operer høggere med for komplett motor?

Og er dette et vanskelig arbeid? jeg gjør alt av arbeidet selv og har utstyr, da jeg har årdentlig verksted, bilbukk og verktøy til disposisjon 24/7.

Bremser og slikt kommer i andre rekke. jeg har ikke all verden med penger for tiden så første prioritet bli motoren,

DSC00071.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at toppakningen er gåen, har du komptesta? Det er flere grunner til at den kan gå varm..

Nå du kjøper motor ville jeg alltid kjøpt av et firma eller en privatperson som jeg får garanti for at motoren er kjørbar og i stand.

Motor, girkasse, motorelnett, coil, ECU, evt oljekjøler og radiator burde du få med/skaffe.

Prisene på disse 323 og 325 motorene som sitter i E36 så varierer vel prisene alt fra 6-15k. Alt etter stand.

Du må vel muligens ha en annen mellomaksling også, men det kan jeg ikke svare sikkert på.

Vær også klar over at en slik motorkonvertering ikke er lovlig med mindre du godkjenner den i vognkortet, som er en omfattende prosess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk http://www.bruktbildeler.com/, der operer de med kvalitetskriterier. og har ofte priser.

a,b,c og d. kvalitet b er mest brukt, og det er fullt brukbart. (les mere om det inne på siden jeg linker til), før du kjøper en motor på en "seriøs" høgger, så er den inspisert for olje lekkasje, komp testa, prøve kjørt og sjekket km.stand. samt sjekket ventil tikking.

en krasjet bil kan selfølgelig ikke prøvekjøres, og ofte ikke startes engang. så ikke ta høggern for god fisk. KJØP ALDRI EN MOTOR HVOR SELGER IKKE KAN GARANTERE KM.STAND, spesielt ikke på motorer som ofte er 15år gammle.

og høggere generelt er ofte mindre seriøse, og det er ikke akkuratt det lokale høggeriet som kunnskapen ligger, så spørre høggeren om tekniske spørsmål er ofte bortkasta ;) (gjelder sikkert ikke alle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...