Gå til innhold

Lydprosjekt e34 til 8000,- (Update 30/5) Nye bilder s. 4

Anbefalte innlegg

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bare litt OT,men hva slags program brukte du for å tegne den kassa..(det siste tegningen;)..virket som en oversiktlig og fin tegning

Nice ble iallfall resultat ditt...

Takker for det.

Brukte Google SketchUp. Så og si et regndyrket tegneprogram i 3D. Er ikke noe direkte kassebyggeprogram, så kan ikke regne ut volum og div etter det jeg vet, men fungere til å tegne med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regne ut mål kan en jo gjøre på ett ark,men å ha en skikkelig arbeidstegning som tydelig viser måler og hvordan kassa skal se ut er jo det minst 50% av jobben gjort..

Gjorde det et par hakk enklere når man hadde en 3D tegning å følge som viste eksakt hvordan kassa skulle bli seende ut. Da SketchUp faktisk forholder seg til målestokk i tillegg, så kan det nesten ikke bli feil.

Meget smart :applause:

Dette var en av de bedre løsningene jeg har sett i en E34!

Fikk lyst til å herme litt, hehe.

Håper det blir like bra lyd som det er pent å se på!

:D

For all del Knut, herm i vei ;) Men noter deg at den må 1cm lavere ned i høyden ellers får den ikke plass under hattehylla 8)

Det fant jeg ut etter at jeg hadde skrudd den sammen.

Utifra høydemålet som er gjort på tegninga, -1cm, så passer den såpass at når du først har plassert kassa bak hullet, er det så trangt at den er vanskelig å få ut igjen ;)

Jada. Terminalene funker bra de. Eg ofte brukt. Og jeg har aldri opplevd at ledningene hopper av.

Takker for svar Mr.Stream. Da slipper jeg å tenkte på det i allefall. For skulle den faktisk hoppe av, blir det mange skruer og basketak for å komme til å sette det på plass igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin løsning, en kompis vurderer samme løsning, men lurer på hvordan du har gjort det med den "platen/festene" som holder fast midtarmlenet?

Er ikke helt sikker på hva du mener her, men midtarmlenet er "intigrert" i seteryggen. Det samme gjelder borrelåsen for den "gardninen" som er bak midtarmlenet.

Midtarmlenet kommer til å være nede hele tiden når jeg kjører for å få lyden inn, og løfter det opp igjen når jeg parkerer for å ikke synliggjøre bassen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag begynte jeg smått med kabeltrekking. Tenkte å ta signalkablene først så alt er klart i front, for så å legge de vidre til bagasje sammen med strøm til slutt. Regner med å kunne teste hvordan bassløsninger blir i løpet av uka ;)

Bestemte meg for å legge de sammen med kablene som ligger i kanalen på førersiden. Vet det ikke anbefales å legge signalkabler sammen med strøm og andre kabler, men bestemte meg for å prøve, og blir resultatet dårlig, så tar jeg det deretter.

10.jpg

Førerstete er tatt ut for å forenkle prosessen. Er utrolig hva man finner under et sete på en 16 år gammel bil. 3kr, kabelsko, 1 kvittering og en bit av et mandarinskall :lol:

Var også en del søl etter ukjente matvarer/drikkevarer.

10-3.jpg

Her etter påbegynt kabestrekking gjennom dashbord. Tok også en runde med stoffrens på sølet.

10-2.jpg

Kablene ferdig trukket til spiller.

10-4.jpg

Og etter litt fikkel var de fremme ved baksete.

10-5.jpg

Fant denne lille luringen under sete. Noen som vet hva den er til?

Hva ville dere anbefalt: Jord i batteri eller stålveggen bak baksete?

Fra der forsterkeren skal bli er det ca 20cm til nermeste jordingspunkt, og ca 0.5 meter til batteriet.

Alle forslag mottas med takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk i dag trukket signalkablene ferdig frem til bagasjen. Klippet og skodde strømkabler fra batteri til bagasje. Tok og grovtestet bassen alene uten å justere frekvenser o.l, og må virkelig si jeg er overasket over hvor "bra" bassen ble med den løsningen. Blir nok helt opp til hva jeg forventet når jeg får justert bassen, hvis ikke over forventningene :D

Minimalt med lyd i bagasje og masse inn i kupeen. Eneste som vibrerte var hattehylla, men det er vanskelig å unngå vil jeg tro. ;)

PS: Min post nr. 500 8)8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyden blir ikke "drept" da? ved at du har den rett bak setet sånn?

Hvis du kan forklare hva du mener med "drept" kan jeg prøve å gi et svar ;)

Nå hadde jeg ikke stilt inn bassen så den spilte noe bra uansett, men lyden virket ok til mitt bruk. Er såklart ingen dB-drag lyd, men helt ok. Virket ikke som det var noe problem med at lyden presser seg igjennom hullet der. Hullet er tross alt relativt "stort" om jeg kan si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...