Gå til innhold

Problemer med M50B20... (motoren stoppet)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har litt problemer med en E36 320i med M50B20...

Før motoren stoppet begynte bilen å få ujevn gange, turtallet svingte fra rundt 1500rpm mot 0 flere ganger før bilen døde helt, gasspedalen hadde ingen innvirkning på turtallet da den begynte å tulle...

Motoren av var da dette skjedde, hadde kjørt en times tid før jeg svingte inn på en vei med lav fart og problemet oppstod kort tid etter...

Motoren er en M50B20, jeg kjøpte bilen like før jul og den ble satt bort for vinteren, jeg har kun etterfylt 30l på tanken etter at jeg tok den frem, så lurte på om det kanskje kunne være kondens? Bilen har ikke gått mer enn 50-60mil i mitt eie... (40 mil før dette skjedde...)

Etter at bilen stoppet fikk jeg ikke start på den igjen med en gang, ventet et halvt minutt og den startet, men ikke like lett som før... Etter å ha fått start på den igjen kjørte jeg 15 mil uten at den stoppet, men den er fortsatt så jeg må la den gå litt på starteren før den fyrer... Den reagerer heller ikke med en gang om jeg gir gass mens den går på tomgang... nesten som om den ikke får nok bensin med en gang... men over 1000rpm går motoren pent og er trekkvillig...

Broren min nevnte at det hørtes ut som problemene han hadde da han måtte bytte lambdasonde?

Noen ideer til hva som kan være problemet?

Skrevet

du kan jo begynne med å bytte bensin filter... høres nu litt ut som om du har problemer med bensin tilførselen... kan være bensin pumpa som er på vei og ta kveld... har ei slik liggende viss du er interesert...

mail: ragnant@online.no

Skrevet

Tipper lambdasonden jeg, men det kan også være luftmassemåleren, gass spjeldet eller suger falsk luft en plass.

Men det kan også være bensinpumpa, men vri du nøkkelen 1 gang, så skal du høre bensinpumpen starte.

Skrevet

Får ta en tur ut i garasjen og høre etter om bensinpumpa starter, men ville jeg kunne kjørt i det hele tatt om denne var død?

Er det stor jobb/kost å bytte Lambda sonde?

Skrevet
Får ta en tur ut i garasjen og høre etter om bensinpumpa starter, men ville jeg kunne kjørt i det hele tatt om denne var død?

Er det stor jobb/kost å bytte Lambda sonde?

Hvis bensinpumpen ikke funker, får du ikke start på motor.

Bytting av lambasonde tar 5 min å skifte, med unntak hvis du ikke tilgang på løftebukk, og/eller at sonden sitter noe grisejævlig.

Den sitter på eksosrøret midt under bilen, før katalysatoren.

Og tror den koster rundt 1800-1900 på bmw her til lands.

Men andre her inne på formuet sier det er billigere å kjøpe en lambdasonde hos www.koed.dk

Skrevet

Forsøkte meg på det rimeligste forslaget først og byttet bensinfilteret... noe som resulterte i at symtomene ble borte... :)

Takk for hjelpen!

:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...