Garasjesalg Skrevet April 9, 2007 Skrevet April 9, 2007 Driver å leker litt med tanken på en M5 motor i e30. Hva er det egentlig som skal til? Får man kjøpt ferdige tilpasset motorfester? Kunne tenkt meg 3,8l fra E34. Må man bytte noe annet? Fester til girkassen osv.? Lurer på hva som må byttest / handlest for at dette skal passe
hoyvien Skrevet April 9, 2007 Skrevet April 9, 2007 hei.. eg holder akkurat på med å sette nedi ein m5 3,6 i e30'en min.. ligger ein tråd om det her inne på forumet ein plass, var der eg hentet litt info.. eg kjøpte ombyggings kit hos koed.dk ta gjerne kontakt med geir ove der, han har vel svaret på det meste.. ligger og ein del info på e30.de men vil anbefale deg å sette inn 3,6 en, då der e meir elektronikk på 3,8en.. har på følelsen at det er mangen som sitter med den tanken om m5 motor i e30, og faktisk ein del som realiserer det og, det blir jo eit vanvittig arti leiketøy då, (etter MAAAAAANGE timer skruing)
Sandersen Skrevet April 9, 2007 Skrevet April 9, 2007 ja, mye billigere deler til 3.6 og, gå for 3.6!
Garasjesalg Skrevet April 9, 2007 Forfatter Skrevet April 9, 2007 Men er få motorer på markede nå virker det som, hva ligger disse i pris? Drivlinja da? 328 / M3 mellom aksling og M3 / 535 diff?
hoyvien Skrevet April 9, 2007 Skrevet April 9, 2007 24000 dkk pluss moms for komplett ombyggingskit med motor/kasse og det meste av det som trengs bortsett fra drivlinjen. 328 passer men ikkje m3 mellomaksling.. er annen kobling bak på den.. gikk sjøl på ein smell der.. og m3 diff jah.. er vanskelig å finne ein 535 diff med rett utveksling trur eg.. 3.15 eller 3.25 passer bra.. det er det som er på m3 diffen
Garasjesalg Skrevet April 9, 2007 Forfatter Skrevet April 9, 2007 Det er vel ingen som vet om en eller har en liten tanke om en som har en slik på lur?
fastbmw Skrevet April 9, 2007 Skrevet April 9, 2007 var ei umomsa stasjonsvogn i florø til salgs for ei stund sia.. veit ikkje om den er solgt.. det var foresten og en 3.6 som sto i den...
Garasjesalg Skrevet April 9, 2007 Forfatter Skrevet April 9, 2007 Trenger bare motorn, gidder ikke å handle en hel bil. Har hørt at Helge Vik var en mann som kanskje kunne ha en slik på lur..Vet ikke om dette stemmer, men er vel verdt å høre.
fastbmw Skrevet April 9, 2007 Skrevet April 9, 2007 du trenger vel mer en bare motoren, ka med drivlinje og elektronikk? å kjøpe en heil bil kan faktisk lønne seg det, veit om tilfeller der det har lønt seg er lenge sia eg har sett e30'n på veien no :I)
Garasjesalg Skrevet April 9, 2007 Forfatter Skrevet April 9, 2007 Tenkte mer på og handle Motor, kasse, hjerne og ledningsnett. Drivlinjen må jeg visst trikse til med M3 og 535 diff. Men driver og funderer og tenker. Står mellom smidd turbobygg eller m5 :S Noe lurt skal det nok bli Det svarte bilen som jeg luffet omkring i blir byttet til en 2 dørs med lite rust. Var mye rust på bakplata, indre og ytre hjulbue, og bakskjerm. Faktisk så mye arbeid at det lønner seg å bytte hele driten.. Blir nok en stund til det blir e30 råning på meg jah hehe..
Larsiaman Skrevet April 10, 2007 Skrevet April 10, 2007 Spørrs hva du er ute etter. Vil du ha en motor du kan piske og herje med til det ugjenkjennelige på bane og på vei uten å måtte skru deg ihjel ville jeg godt for m5 3.6. Minuset er at det blir ganske mye vekt der framme Helge Vik skaffer og har det meste når det gjelder bmw. Hør med han.
Ole@Automote Skrevet April 10, 2007 Skrevet April 10, 2007 Jeg driver akuratt nå og bygger om en sånn bil med den motoren du tenker på. Ligger en del bilder og info på denne linken http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=46620 Ups jeg såg ikke før nå att du allerede hadde vært der
Garasjesalg Skrevet April 10, 2007 Forfatter Skrevet April 10, 2007 Forresten, noen som vet hvor han holder til? Er jo 50 stk av Helge Vik i norge..
hoyvien Skrevet April 10, 2007 Skrevet April 10, 2007 var ei umomsa stasjonsvogn i florø til salgs for ei stund sia.. veit ikkje om den er solgt.. det var foresten og en 3.6 som sto i den... var naboen sin det.. men det var ein 3,8.. trur dei lagde kun m5 stajonsvogn med 3,8.. er joh ganske skjeldne biler det, fra fabrikk då.. den blei solgt ned på østlandet ein plass veit eg.. var den motoren eg hadde planer om å putte ned i men eg plei ikkje anbefalt 3,8 i e30
336mik Skrevet April 10, 2007 Skrevet April 10, 2007 Forresten, noen som vet hvor han holder til? Er jo 50 stk av Helge Vik i norge.. Skien.Søker du på Helge Vik på noen bmw-forum,så dukker vel tlf nr til han opp ganske fort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå