Schnellfahren Skrevet April 9, 2007 Share Skrevet April 9, 2007 Driver å monterer/får hjelp med å montere senkesett på bilen min nå. Problem oppstår: Fjørklemmene klemmer ikke fjøra nok sammen til å få den montert "på demper".... har også hatt den i en slags mekanisk presse (sånn man setter i tvinge) men det gikk heller ikke. Klarer heller ikke dra ut demperen pga "bufferfjøra" som sitter inni der. Hvilke muligheter har jeg da?? Er et H&R 40/15 Cup-kit (senkefjører og korte dempere) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet April 9, 2007 Forfatter Share Skrevet April 9, 2007 Ingen som har vært borti detta? Så mange senka bimmere som er her inne? Trenger noen lure triks i ludo til i morra.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 Merkelig. Har ikke hatt noe problem med dette selv. Har 60/40 APEX senkesett på bilen min med kortere dempere. Gikk helt fint å skru sammen dette. Du klarer ikke å dra ut demperen viss du tar en fille rundt og bruker en rørtang eller noe da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny M Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 Dra ut demperen ut så langt det går, og så setter du på en strips helt nederst slik at ikke den sklir inn igjen når du skal på med fjæra og festene til denne. Kutt av stripset med kniv etterpå. Hvis du fortsatt ikke får den på selv om demperen er helt utstrakt, så må det være noe galt med fjærklemmene du bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 Du har kort demper og lite senking, vil tro att med 40 mm senk så går det greit med vanlige dempere og da får du det på plass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwrasaren Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 Burde gå som en drøm det der. Hvis klemmene ikke klarer å få fjærene nok sammen, så kan du ta en liten stropp og dra fjæren litt ekstra sammen når du har fjæren innpå demperen, da bør du få den det lille ekstra for å få på plass topplageret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 Biltema-fjærklemmene jeg brukte var det litt jobb å få plassert slik at de fikk klemt fjæra nok sammen. Det gikk sånn akkurat til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet April 10, 2007 Forfatter Share Skrevet April 10, 2007 Takker for tips og triks. Får se hva jeg får til i kveld. Demperne og fjørene hører jo sammen så det burde passe sammen også, he he. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 Prøv med en annen type fjærklemme, hvis det er typen med to kroker per side du har så klemmer ikke de nok til en del fjærer. Dem med en krok per side klemmer nesten helt sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 Torshov-klemmen jeg kjøpte (billigste, to kroker per side) gjorde fint susen da jeg senket bilen med omtrent samme senkesett.. Hadde masse mer å skru på når det var plass til å få på toppskålen på fjæren.. Merkelig problem du har gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet April 10, 2007 Forfatter Share Skrevet April 10, 2007 Happy day (or afternoon) Da gikk ting i orden! Fjøra ble lagt inn i en slags fjørpresse med fjørbein bak og da var det akkurat nok plass til å montere. Da var det bare det bak igjen som jeg må ta når jeg har tid (eksamen comi'n up) Merker jeg trenger litt hjulstilling, he he Uansett, takk til alle som kom med tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 Du... det tar ca 15 minutter pr. side bak, så akkurat det er ikke noe du trenger utsette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet April 10, 2007 Forfatter Share Skrevet April 10, 2007 He he he, vet, men tar det til helga sammen med dekkskiftet tenker jeg. Så er 4 hjulskontroll booket til neste uke og alle ting er bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet April 11, 2007 Forfatter Share Skrevet April 11, 2007 Je je, da var alt byttet, dekkskift utført og calipere lakkert. Ble forlenge å vente til helga Får vel ta noen bilder å legge ut i prosjekttråden etterhvert Bare 4 hjulskontrollen igjen så er livet bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå