Bæver Skrevet April 10, 2007 Skrevet April 10, 2007 La om til 18 toms hjul og fikk vibrasjoner i kjerra fra ca 70 km og oppover. Litt variabelt, av og til bra, noen ganger durer det ganske mye. Er dette hjula (som nettopp er avbalansert) eller kan det komme av en slakke eller to? I såfall fra hvor?
snes Skrevet April 10, 2007 Skrevet April 10, 2007 La om til 18 toms hjul og fikk vibrasjoner i kjerra fra ca 70 km og oppover. Litt variabelt, av og til bra, noen ganger durer det ganske mye.Er dette hjula (som nettopp er avbalansert) eller kan det komme av en slakke eller to? I såfall fra hvor? Hei. Jeg har opplevd noe lignende på en Golf 3. Kjente vibrasjoner spesielt i rattet. Etter å ha avbalansert dekkene så var problemet løst. Du kan også ha kast på en eller flere felger. snes
-Roger- Skrevet April 10, 2007 Skrevet April 10, 2007 er vel som oftest manglende avbalansering, skjeive felger, ødelagte dekk eller mangel på senterringer...
pallen Skrevet April 10, 2007 Skrevet April 10, 2007 Eller hardyskive og mellomakseloppheng som er galt på min e39, testkjørte bilen i luften med drivakslene framontert fra diffen. Dirret og vibrerte ganske godt, ja.
bmwhans Skrevet April 10, 2007 Skrevet April 10, 2007 jeg hadde samme problemet. da hadde jeg for små/feil senterringer. eller så kan det være hjullager hvis det kun er når du svinger til siden.
Bjørn 320 Skrevet April 10, 2007 Skrevet April 10, 2007 Prøv det enklaste først...få dei avbalansert på nytt! Iom. at det kom samtidig med at du la om er det vel stor sjanse for at det er eit eller anna med hjula du satte på...
R.E.H Skrevet April 10, 2007 Skrevet April 10, 2007 som bjørn 320 sier.. annet enn det kan d være kast i skiver for eksempel.. vibrasjoner er som oftest, om ikke alltid roterende deler..
bmwhans Skrevet April 10, 2007 Skrevet April 10, 2007 billigste er å kjøpe nye senterringer som passer helt til felg. ta med en felg så måler de den inni. koster 50 kr stk eller noe..
Bæver Skrevet April 11, 2007 Forfatter Skrevet April 11, 2007 Joda, på plas de Har du senterringer i felgene da?
Bæver Skrevet April 11, 2007 Forfatter Skrevet April 11, 2007 E39 ?. hovedforinger bakstilling ? Har fått påpvist slakke i traversforingene... Men den slakken var jo der før jeg la om også, og da var den vibrasjonsfri...
HMW Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 Har samme problem med min og jeg har helt nye hjul. Det kommer rundt 110 og da henger det på ned mot 80 før det blir borte. Hadde den på bukk i går og så over den og de store foringene i fremkant som holder bakhjulsopphenget ser helt kake ut... regner med det er disse så da blir det opp med fullt M5 oppheng... likegreit når alt uansett må ned og kanskje greit å få på en liten diffbrems
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå