Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

La om til 18 toms hjul og fikk vibrasjoner i kjerra fra ca 70 km og oppover. Litt variabelt, av og til bra, noen ganger durer det ganske mye.

Er dette hjula (som nettopp er avbalansert) eller kan det komme av en slakke eller to? I såfall fra hvor?

Skrevet
La om til 18 toms hjul og fikk vibrasjoner i kjerra fra ca 70 km og oppover. Litt variabelt, av og til bra, noen ganger durer det ganske mye.

Er dette hjula (som nettopp er avbalansert) eller kan det komme av en slakke eller to? I såfall fra hvor?

Hei.

Jeg har opplevd noe lignende på en Golf 3. Kjente vibrasjoner spesielt i rattet. Etter å ha avbalansert dekkene så var problemet løst. Du kan også ha kast på en eller flere felger.

snes

Skrevet

Eller hardyskive og mellomakseloppheng som er galt på min e39, testkjørte bilen i luften med drivakslene framontert fra diffen. Dirret og vibrerte ganske godt, ja. :)

Skrevet
E39 ?. hovedforinger bakstilling ?

Har fått påpvist slakke i traversforingene... Men den slakken var jo der før jeg la om også, og da var den vibrasjonsfri...

• 2 weeks later...
Skrevet

Har samme problem med min og jeg har helt nye hjul. Det kommer rundt 110 og da henger det på ned mot 80 før det blir borte. Hadde den på bukk i går og så over den og de store foringene i fremkant som holder bakhjulsopphenget ser helt kake ut... regner med det er disse så da blir det opp med fullt M5 oppheng... likegreit når alt uansett må ned og kanskje greit å få på en liten diffbrems :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...