Gå til innhold

Borring av hull i torpedoveggen på 5-serie E34??


Anbefalte innlegg

Hei.

Hvor må eg borre hull i torpedoveggen på 520i E34?

Finner ingen hull som går til motorrommet!

Skal ha gjennom en 50mm2 og en 20mm2 kabel!

Hvor får eg evt. tak i gummipropp til å sette inn? biltema?

Kan noen gi meg et bilde på hvor eg må borre?

Det er snakk om på passasjersiden.

Kan eg legge opp en ekstra 50mm2 jordingskabel fra batteri til chassi?

Må eg ha likt på jord og +, slik at eg må legge opp en ekstra fra dynamo til batteri også?

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være en gjennomføring i torpedoveggen fra før, dette har vært oppe mange ganger, du finner det sikkert hvis du søker etter det på forumet....er vel mulig du må skru ned hanskerommet etc. for å komme til, husker ikke helt, har batteriet under baksetet selv så jeg slipper det styret der..... 8)

Jording er forresten bare å ta fra enten bolten som holder et setebelte eller eller en av boltene på støtdempertårnene....det funker ihvertfall veldig greit for meg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, men eg tenker på ekstra jording, skal inn med et relativt stort anlegg (Helix Dark Blue 1000.2, Pioneer TS-W5102SPL + myye mere)

Så tenker eg legger opp ekstra kabel til jord og +, bare for å redusere strømtapet.

Har hatt hanskerommet nede ja, er det et plastikk-hull det er snakk om?

helt inni hjørnet, bak hanskerommet? Hvor havner eg da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under den boksa som står på passasjer siden er der en gummipropp som du enkelt kan utvide for å stikke kablene gjennom.

Jeg brukte hullet til å føre gjennom kabel til kupevarmeren.

her er ett bilde som viser hullet.

http://i143.photobucket.com/albums/r136 ... 007377.jpg

Jeg tok ut hele hjerne og plastikkboksen.

Ett par skruer og mye tid brukt på å klø seg i hodet samt riste forsiktig i kabler, men er fullt mulig om du bare gjør det forsiktig.

Tar du å hekter av hanskerommet ser du lett hvor du kommer inn.

Egentlig i hjørnet oppe til høgre hvor passasjeren holder beina sine. Du kan enkelt fortsette kabelstrekket langs venstresiden på bilen.

Gummipakning veit jeg ikke, men om du finner en bit med gumme, fester den over hullet med sikafleks på alle hjørner og så lager et kryss i midten som du stikker kablene gjennom for så å fylle på med sikafleks rundt skal det nok bli tett å fint. Eneste som kan være litt vanskelig er å få den koblingsboksen på plass igjen når du har en feit strømkabel liggende der.

Den sorte "bølgete" kabelen som ligger på bildet der er den kabelen jeg la gjennom dette hullet. Så om strømkabelen din ikke er noe enormt tykkere skal det være rimelig greit.

http://i143.photobucket.com/albums/r136 ... 007381.jpg

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...