Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Konas e36 hadde i fjor noen ganger problemer med og få ned cabben,men efter at vi tok sikring nr.33 ut og satte den tilbake var alt i orden.

Men når den den skulle ned i påsken ville den ikke.

Noen prater om en microbryter som sitter et eller annet sted,men hvor?

Kan man ta den ned manuelt?

Noen som har erfaring med lign.tilfelle,på forhånd takk.

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

man kan ta den ned manuelt. Under baksetet eller i bagasjerommet er det vel et sånt håndtak du kan dra i. Da "håper" den ut av sporet og du kan ta den på manuelt hvertfall. Ellers sitter vel styreboksen på siden bak i bagasjerommet. Sjekk at alt sitter i der av kontakter etc.

Skrevet

å dra i den spaken er siste løsning.

Litt stress å få koblet det til igjen.

problemet du har kan være alt fra en gåen sikring til brudd på ledning til ødelagt motor. eller dårlig kontakt i bryteren?

Skrevet

Da prøver vi og løse det i felleskap,fjerner til helgen innv.plater i bagasjerom og ser om det er noe løst,måler litt ,litt elektro spray ol.

Kommer tilbake med det jeg kan bidra med.

Skrevet

jeg venter bare til at stormen skal legge seg så jeg får litt oppholdsvær nå, har lagt merke til at det har kommet vann nedi cab luka :shock: så må ta meg en grundig sjekk på hva det er som skjer.

Jeg lurer på om min microbryter er ødelagt, for om det er den jeg tror det er og den sitter på førersiden i rommet bak dørlåsen så mener jeg at jeg så noe med knekt feste der. Er jeg skikkelig heldig så er det microbryteren, og den koster vel sikkert endel også som alle disse små dill dall bryterne:P

Skal se hva jeg finner ut;)

Skrevet

har også merket att taket mitt er litt vanskelig og få ned men det kan virke som om bare det trengs og smøres for dytter jeg litt på taket så går det ned.

Skrevet
jeg venter bare til at stormen skal legge seg så jeg får litt oppholdsvær nå, har lagt merke til at det har kommet vann nedi cab luka :shock: så må ta meg en grundig sjekk på hva det er som skjer.

Jeg lurer på om min microbryter er ødelagt, for om det er den jeg tror det er og den sitter på førersiden i rommet bak dørlåsen så mener jeg at jeg så noe med knekt feste der. Er jeg skikkelig heldig så er det microbryteren, og den koster vel sikkert endel også som alle disse små dill dall bryterne:P

Skal se hva jeg finner ut;)

Rommet bak dørlåsen...kan du spesifisere nærmere hvor du mener?

var på bmw hamburg i påsken,han prata noe om at microbrytern satt på en av sidene i bagasjerommet,under dekslene.

Noen her som vet hvor microbrytern sitter?

Det med vann i cabrønnen er vel dreneringa som er tett,prøv med en lang ståltråd hvis du finner drenerings hullene.

Skrevet

når du har nede cab'n så har du 2 sånne "sluser" på hver side like framfor lokket til kalesjen. jeg mener jeg så en bryter i området der hos meg som var løs, dvs festet var knekt=\ men jeg mener det er flere enn 1 microbryter? og jeg lurer på om cab problemet mitt har en sammenheng med sentrallås problemet mitt?

Skrevet
har også merket att taket mitt er litt vanskelig og få ned men det kan virke som om bare det trengs og smøres for dytter jeg litt på taket så går det ned.

Sånn er taket mitt og. Trodde det var vanlig at man måte hjelpe det litt ned i starten jeg? :?

Skrevet

det er vanlig at man skal gi det et puff oppover i forkant eter man har løst ut låsen, samtidig som man holder nede knappen for å kjøre ned taket. Har vært borti ti cabber som venner og bekjente har hatt og alle har vært slik. Aldri hørt noe om at det er unormalt.

Skrevet

Det er en mikrobryter på hengslingen midt på cab'n.

Den gjør at motorene ikke skal kunne kjøres før taket er dyttet litt opp i fremkant.

Mener også det ligger en mikrobryter het nederst på cab mekanismen (ramma/hengsling) ned mot cab lokket/hatthylle.

Også ligger det en mikrobryter nesten helt nede ved innfestningen der cab stellet er skrudd fast i bilen.

Da må jo selvsagt nød utløsning foretaes for og få vippet bak kant av cab opp og deretter cab lokket for og komme til/ se den.

Husker ikke helt i farta, men mener alle bryterne er på venstre side.

Og jepp... Mitt funker ikke, og jeg har smått gitt F... i det.

Drittbil..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...