Gå til innhold

Bmw E21, bilder og info takk!

cmito
 Share

Anbefalte innlegg

Går for tiden og sikler på en E21, og har noen få spørsmål.

Hvordan er kjøreegenskapene i de?

Hvor mye må man betale i forsikring? Er en 316 som jeg har lyst og bygge om til 320.

Hvordan er de å få godkjent me større motor? 316->320->325?

Og er det noen som har noen bilder av noen tøffe e21`

På forhånd takk:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøreegenskaper er ikke allverden, men det er litt hva du gjør det til selv. Med standard understell og bare senkefjærer er det en ganske vanskelig bil å kjøre hardt med samenlignet med senere 3 serier. Men med det riktige oppsettet er det sikkert mulig å forbedre det en hel del. De har kort akselavstand og er forholdsvis smale. Bilsport kåret vel en gang 323i til verdens farligste bil :D

Selv har jeg hatt utrolig mye gøy i e21, det er en utrolig morsom og fin bil. Rust er vel den verste fienden, sjekk kofferten nøye, spes tårnene er ganske utsatte. Ellers er rust rundt innfestningen til bakakselen ganske vanlig og vanskelig å gjøre noe med på en enkel måte.

Hvis du skal bygge om vet jeg av en som har en 323i motor fra en e21 som er ganske nylig overhalt og trimmet til 200-220hk. Problemet er at den sitter fast i en rusta e30 :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda et E21 prosjekt/bil i Flekkefjord??!! Blir jo bra dette... Har to stk. allerede. :-) Men veteranen er langtidsprosjekt/fremtid, og den andre blir jo kjørt som den er foreløpig... Ikke så galen stand.

Den 316 du sikler på, har du bilder av denne? Hvor langt må du for å handle?

Er utrolig kule biler, som er veldig gode å kjøre. Under press kan de nok bli litt farlige kan jeg tenke, men med mer normal kjøring er de bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...