Gå til innhold

Jonner'ns E34 540it

Share

Anbefalte innlegg

Er akkurat det det ville vært :D Liker e39 sin steptronic, og hadde vært utrolig morro med en slik i e34. Husker jeg ikke feil så sitter det 5hp30 kasse i 540 og 5hp18 i 530 (hvis det ikke var omvendt). Sjekket litt i går og kassa som sitter på e39 520 heter i følge bruktbildeler.no 5hp18.

Nå har ikke jeg så mye peiling på kasse fra før av, faktisk ingenting, men etter det lille jeg har lest er det da bare ikke å bytte converter i e39 kassa så vil den kanskje passe sånn grovt? Uten å tatt hensyn til fester o.l, samt mellomaksel. Men mellomaksel er jo å få kortet inn/forlenget :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

hehe joa...

har sjekka litt rundt nå og det skal myyye arbeid til for å få den steptronic kassa til å fungere, ettersom jeg forstod.. har fått et tilbud på overhaling på 30+ mva, men kjenner en som kjennerole ringstad, så holder en knapp der. så venter i spenning på tilbudet der.

har også hørt litt med de huggerne i sverige som har de aut kassene du linka til steffan, men problemet der var at de hadde gått rundt 150+, og da er det vel fare for at et havari kan være et tema om ikke så lenge der også..

holder dere oppdatert når jeg finner ut noe mer! :)

mvh Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe hadde vært drit fett det! :D eller kanskje modda til en m5 kasse? men er ikke noe jeg vil gi meg ut på selv.. og da kan det fort bli dyrt tror jeg.. men om det blir så dyrt som 38000 (inkl moms) vet jeg ikke... hmmm.. tenke tenke 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg har akkurat samme problem og jeg tror jeg vet hva problemet ditt er.

Går den fint i drive og 2,3.4?

Men det skjer ingenting og du hører ingenting fra N til R ?

Stephan S. :

Det er ikke plastkuler i automatkassa til 530.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg tok ned bunnpanna til kassa lå det en del aluminiumsbiter det ca 1,3 cm lang 0,4-5mm tykk og dette skal visstnok stamme fra en slags låsesplint sak.

Dette sa han svensken som solgte meg kulene, for jeg byttet jo disse men det ble jo ikke noe bedre..

Men skal forhåpentligvis få låne løftebukk imorra for nå må jeg skru ned kassa :/

Han sa jeg måtte skur ned å se at det var den, ikke noe problem å se påsto han når man hadde splitta kassa. Han kunne og skaffe denne låse saken så håper det er den!

Pris for kuler, pakning , en ny ventil: 1200,-

olje SHELL LA2654 kjøp på bmw 10l 2000,-

oljefilter 400?,-

låsering/splint, vet ikke prisen på denne.

pluss arbeid, jeg har en dyktig kompis med meg heldigvis så der blir ikke prisen så ille.

Så visst man kan gjøre arbeidet selv med litt hjelp så er det penger å spare!

Men nå vet jeg jo ikke 100%sikkert om det er denne låsesplinten men han svensken sa at det var dette.

Skal komme tilbake når vi har fått ned kassa og sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET virket litt billigere enn full overhaling, ja. Og hvis du hadde akkurat samme symptomer som jeg hadde, virker det jo som det kan være noe av det samme. den låsesplinten, har den noe med revers å gjøre, siden det er den som røyk..?

ja, si ifra hvordan det går da.. :) venter i spenning :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kult! hehe tror det er noe som går her.. når det gjelder 540 girkasser.. :)

har sjekka litt rundt om nå og har begynt å bikke over på ideen på å konvertere til manull nå. i og med at det det har kommet på 15000 bare i deler for deg jonass. er i kontakt med en svensk hogger som har en 740 6trinns girkasse. hadde jo vært gøy å bytta! :D

Så hvis noen i østlands området har peiling på ombygging fra automat til manuell, eller er rå på å mekke bmw, er det bare å ta kontakt på pm! :D

mvh Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...