Shalabert Skrevet April 11, 2007 Share Skrevet April 11, 2007 Kjøpte 40/30 fjærer med nye dempere til bilen min. Skifta i går, bilen ble ikke lavere foran, om ikke høyere! Bak ble det bra! Hva har skjedd her? hehe... kan ikke huske jeg har lest om noe slik før. Supersport fjærer og dempere (ikke drep meg for det), kjøpt hos JO Bildeler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet April 11, 2007 Share Skrevet April 11, 2007 De som har peil sier at de pleier å sige litt etter hvert, men hvis du går fra ingen senk til 40mm senk burde du jo sett noe med en gang. Mulig du har fått feil fjærer? Sjekk nummer på dem med forhandler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet April 11, 2007 Share Skrevet April 11, 2007 Var det du hadde før fullstendig utslitt? Har sett flere som har byttet ut utslitte fjærer med senk og fått høyere bil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shalabert Skrevet April 11, 2007 Forfatter Share Skrevet April 11, 2007 Måtte bytte pga lekasje foran, så da byttet jeg like greit alle 4. Men uansett skal den vel ikke være så mye høyere foran med 40\30 fjærer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet April 11, 2007 Share Skrevet April 11, 2007 Det er litt merkelig det ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet April 11, 2007 Share Skrevet April 11, 2007 kommer litt an på hvor gamle og slitte de forrige fjørene/demperne var. de originale siger en del gjennom åra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shalabert Skrevet April 11, 2007 Forfatter Share Skrevet April 11, 2007 Som sagt var demperne foran ødelagt (lekasje). Fjærene vet jeg ikke helt hvordan var. Det som var så rart var at bak ble den litt lavere, men foran ble den 2cm høyere ser ikke helt bra ut for å si det sånn.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p1mp Skrevet April 11, 2007 Share Skrevet April 11, 2007 har du bilde? for supersport senker ikke så mye som f.eks apex Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shalabert Skrevet April 11, 2007 Forfatter Share Skrevet April 11, 2007 skal se om jeg får tatt bilde så snart som mulig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shalabert Skrevet April 16, 2007 Forfatter Share Skrevet April 16, 2007 faen, var bilde jeg skulle ta ja... glemte det helt jeg... har målt litt nå, og den er 4 cm høyere foran enn bak! har hørt med gs og fikk nye fjærer foran (40mm), men ble helt likt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shalabert Skrevet April 16, 2007 Forfatter Share Skrevet April 16, 2007 Her ser dere kanskje litt hvordan det er. er ikke riktig dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36-M-Tech cab Skrevet April 16, 2007 Share Skrevet April 16, 2007 hehe, der er jo noe alvorlig galt....sikker på at du ikke har gjort noe galt under monteringen da??går det ann å sette fjærskålene opp ned for eksempel???merkelig det der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^B^M^W^ Skrevet April 16, 2007 Share Skrevet April 16, 2007 Mine senkefjærer sank vel rundt 1 cm etter noen ukers bruk......du kan jo prøve med senkeskåler framme.....disse gjør vel at fjøra kommer litt lengre oppigjennom hvis du skjønner......har 60mm og skåler på min e34 og da er det snakk om maks en finger imellom, så det skal nok ikke se slik ut med 40mm nei......skal vel være 2-4 cm fra toppen av dekksiden til ytterkant av hjulbuen....ser jo ut som det er over 10 cm hos deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p1mp Skrevet April 18, 2007 Share Skrevet April 18, 2007 du må ha gjort noe feil under monteringen, kanskje i støtdempertårnet. har du satt fjærene riktig vei? jeg satt en fjær opp-ned på min og den ble høyere på den siden.. hvis ikke så får du vel sette på 60 foran da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet April 18, 2007 Share Skrevet April 18, 2007 har du bilde? for supersport senker ikke så mye som f.eks apex Hvis du har gjort alt korrekt, så kan det være noe av dette her, og det at fjærene/demperne foran har siget noe fra før av. Man kan faktisk ikke sammenlikne mm fra produsent til produsent. Helt utrolig, egentlig. Så hvis man sier at disse egentlig bare senker.. kanskje 25-30mm, og fjærene hadde fra før av siget, så kan det ikke være så mye bilen din har blitt lavere, og dermed kan virke lik/høyere. Hvor lenge var det siden du hadde gjort dette sa du? Sånn med tanke på at demperne og fjærene "stabiliserer" seg etter noen uker i drift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå