Sath Skrevet April 13, 2007 Share Skrevet April 13, 2007 Noen som vet hvor mye nye dørhåndtak i bilens farge koster for en E46 318 2000 mod (sølv)? Finnes de evt. å få kjøpt andre (les: billigere) plasser enn hos original forhandler? Har kikket litt på lakkeringsalternativer, men blir lakkering av dem egentlig helt bra? Del gjerne erfaringer om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet April 13, 2007 Share Skrevet April 13, 2007 Hos bmw tar det nok temlig lang tid hvis di bestilles på kode (ferdig lakert) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325-Lfc Skrevet April 13, 2007 Share Skrevet April 13, 2007 Når jeg lakkerte bakfangeren spurte jeg lakkereren om han kunne lakkere dørhåndtaken også. Men han mente det var vanskelig å få det til å bli fint, så mer ble det ikke. Han nevnte også at det var typisk for e46 at dørhåndtaken flasset lakk av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sath Skrevet April 14, 2007 Forfatter Share Skrevet April 14, 2007 Jeg har sett på en _masse_ bilder av E46 biler i det siste, på europeiske og amerikanske bruktforum, og det virker som det er 50/50 om det er lakkerte håndtak eller ikke. Var dette en "option" når bilen var ny eller har alle disse etterlakkert dem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frode syra Skrevet April 14, 2007 Share Skrevet April 14, 2007 Ingen problemer og lakkere de enkle og ta ut er de også.Blir 100 prosent det så bare lever de til en lakkerer du.Aldri sett en e46 flasse jeg så lenge det blir gjort skikkelig er det ikke noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet April 14, 2007 Share Skrevet April 14, 2007 ikke sett noen e46 håndtak som flasser av jeg heller. Men jævlig ripete med tiden blir de! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet April 14, 2007 Share Skrevet April 14, 2007 Dørhåntakene er til å demonteres, så ser ikke problemet så lenge lakkereren er dyktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet April 14, 2007 Share Skrevet April 14, 2007 Jeg lakkerte opp dørhåndtakene på min forrige E46. Det holder den dag i dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sath Skrevet April 15, 2007 Forfatter Share Skrevet April 15, 2007 Perfekt, akkurat de tilbakemeldingene jeg hadde håpet på. Jeg har photoshoppet litt og det er utrolig hvor mye en slik liten ting som å lakkere håndtakene har får utseende av bilen. Svarte håndtak på en lys bil bryter opp hele symetrien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls 87 Skrevet April 15, 2007 Share Skrevet April 15, 2007 Jeg har sett på en _masse_ bilder av E46 biler i det siste, på europeiske og amerikanske bruktforum, og det virker som det er 50/50 om det er lakkerte håndtak eller ikke. Var dette en "option" når bilen var ny eller har alle disse etterlakkert dem? Det er en egen option som heter eksteriør deler lakkert i bilens farge el. Dette omfatter bl.a. lakkerte dørhåndtak og lakkerte "griller" på luftinntaket bakerst på panseret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-Evjen Skrevet April 15, 2007 Share Skrevet April 15, 2007 Jeg har sett på en _masse_ bilder av E46 biler i det siste, på europeiske og amerikanske bruktforum, og det virker som det er 50/50 om det er lakkerte håndtak eller ikke. Var dette en "option" når bilen var ny eller har alle disse etterlakkert dem? Det er en egen option som heter eksteriør deler lakkert i bilens farge el. Dette omfatter bl.a. lakkerte dørhåndtak og lakkerte "griller" på luftinntaket bakerst på panseret. Tja, det er nok bare halve sannheten. 316i, 318i og 320d ble levert med ulakkerte dørhåntak. 320i og oppover ble levert med lakkerte uansett "option". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls 87 Skrevet April 15, 2007 Share Skrevet April 15, 2007 OK. Da har jeg lært noe nytt, det følger med andre ord med 6sylindra motorer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-Evjen Skrevet April 15, 2007 Share Skrevet April 15, 2007 Riktig. Så om du skal skille E46 fra hverandre så ser du det på dørhåndtakene, endestussen og nyrene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sath Skrevet April 16, 2007 Forfatter Share Skrevet April 16, 2007 Riktig.Så om du skal skille E46 fra hverandre så ser du det på [..] og nyrene. Opplys en nybegynner... hva er forskjellen her? Jeg greier ikke helt å se forskjellen på bilder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-Evjen Skrevet April 16, 2007 Share Skrevet April 16, 2007 318i 320i Litt vansklig å se på bildene, men forskjellen er altså at rillene i nyrene er krommet på 320i+ mens på 320d- er det svart plast. Vet ikke om dette gjelder faceliften, men det gjelder i alle fall for modellene før 2002. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå