Mons1 Skrevet April 14, 2007 Skrevet April 14, 2007 Helt plutselig da jeg var ute og kjøre og hadde viskerne på intervall, så begynte de å oppføre seg rare. I stedenfor å returnere til hvilestillingen, så stoppet de midt på vinduet. Hvis jeg lot de gå som normal, så fungerer de, men med en gang jeg stopper viskerne, så returnerer de ikke med stopper midt på vinduet eller helt på topp. Jeg prøvde så å bruke slik engangvisk med å kakke hendelen ned. Da går viskeren opp til toppen og stopper etter ca.10cm ned. Nytt klakk og viskeren går ned og så litt opp igjen. For at jeg skulle få viskeren til å stoppe helt nede, så måtte jeg kakke 4-5ganger på rad for at viskeren stopper helt nede. Jeg tror det er en bryter som registrerer at viskeren ikke er i hvileposisjon som har sviktet og jeg lyrer på hvor denne bryteren ligger. Befinner denne bryteren i selve viskermotoren? Eller er den ute på overføringsmekanismen? Noen som har peiling? 1990mod 525i M50 (Import 1994) km: 265000km
Audiobahn Skrevet April 14, 2007 Skrevet April 14, 2007 Hadde noe av samme problemet med min E36. Var bare en liten justering. Dette fikk jeg hjelp til, så jeg vet ikke akkurat hvordan man gjør det. Men var ingen stor sak:)
Mons1 Skrevet April 14, 2007 Forfatter Skrevet April 14, 2007 Vel idag funket alt som normalt igjen og jeg misstenker elektrisk vakkelkontakt ved en bryter som føler når viskeren er i hvileposisjonen. Denne brytere er sikkert integrert i viskermotoren RS Hadde noe av samme problemet med min E36. Var bare en liten justering. Dette fikk jeg hjelp til, så jeg vet ikke akkurat hvordan man gjør det. Men var ingen stor sak:)
JoCCe Skrevet April 14, 2007 Skrevet April 14, 2007 Min bil hadde også samme greia, viskerne gikk fint på interval så klikka de plutseli og speedo gikk på 0, etter en liten stund var alt ok igjen, ikke hatt det problemet etter det :S Rart Men kan det ikke være noe med releet da? For føleren kan jo ikke bli så feil at den gir signal om stopp midt på ruta? Si fra om du finner ut ka det kan vær
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå