Dehghan Skrevet April 14, 2007 Skrevet April 14, 2007 Har lavt syrenivå på batteriet, målte cellene til ca 1,21 skal vel ligge rundt en 1,27? tror jeg, vil det lønne seg å evt fylle på syre eller kjøpe nytt batteri? ikke helt sikker på hvordan man skal fylle på et batteri. Noen som kan hjelpe?
TOO FAST Skrevet April 14, 2007 Skrevet April 14, 2007 er det skruing på batteriet ditt da kan du fylle opp så det er over cellene.
Dehghan Skrevet April 14, 2007 Forfatter Skrevet April 14, 2007 over cellene? det er seks skruer ja, mener du at jeg bare skal fylle til det er helt fullt?
TexWiller Skrevet April 14, 2007 Skrevet April 14, 2007 1,21 var lavt. Du kan prøve å lade batteriet i første omgang. Du skal ikke etterfylle batteriet med syre kun destilert vann vis det er for lavt nivå. Forblir batteriet fremdeles svakt er det nok sulfartert i blycellene. dvs at det ligger ett belegg på cellene som gjør at strømmen ledes dårlig igjennom batteriet. Da bør du bytte batteriet eller kjøpe et stoff som kalles batterifornyer, det vil løse opp belegget og batteriet blir nesten som nytt (dette forutsetter selvsagt at det ikke er brudd i noen av cellene, men er cellene stort sett like å ingen av dem ligger under 1.18 så bør det gå greit)
john920 Skrevet April 14, 2007 Skrevet April 14, 2007 man skal aldrig fylle syre på et gammelt/brukt batteri. da kan det eksplodere. du skal fylle desinfisert vann. å du skal fylle til maksmerket vis det er å vis ikke skal du fylle helt fullt å lade batteriet etterpå vis det er for liten spenning
Dehghan Skrevet April 14, 2007 Forfatter Skrevet April 14, 2007 Saken er at da jeg målte batteriet, var det ikke lav spenning på det, var vel litt over 13 volt tror jeg, men omtrent alle cellene lå på rundt 1,21 et par var på 1,22, kanskje jeg skal prøve med destillert vann da. Får vel kjøpt det på bensinstasjoner hva? Fint å vite at det kunne eksplodere da, hadde jo blitt vakkert det, hehe, takk skal du ha.
02 Touring Skrevet April 14, 2007 Skrevet April 14, 2007 Har dere ikke tørketromler med kondenser på vaskerommet?
john920 Skrevet April 14, 2007 Skrevet April 14, 2007 tryggeste er å kjøpe det på stasjon å ikke begyne med noe jalla mek.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå