badsha Skrevet April 14, 2007 Skrevet April 14, 2007 har fått et merkelig problem på min E36 nå, nå som jeg kjører, og plutselig setter kløtsjen inn så synker nesten turtelleren ned på 0, slik at den ensten holder på å stoppe, ellers går den tilbake til normale igjen med engang, såigjen ned på 0 igjen, hva er gjærnt????? bilen fusker ikke når jeg kjører. noen som vet hva som kan være galt jeg har skiftet luftfilter og det gjorde jeg 2 uker tilbake, problemet startet for ca 2 dager siden.[list=]
BMW 2002 Fredrik Skrevet April 14, 2007 Skrevet April 14, 2007 Høres nesten ut som falskluft. Ta å sjekk gummibelgen mellom luftmengemåler og manifold da det kan danne seg sprekker i denne. Er det kon filter du har? Ellers kan du prøve på å spraye startgass på alt av slanger å høre om motoren stiger i turtall. Gjør den det har du truffet på et hul hvor falskluft siger inn.
badsha Skrevet April 14, 2007 Forfatter Skrevet April 14, 2007 så har jefg da fått enda et nytt problem, hører sånne skrape lyder oppi en dings som jeg ikke vet hva er, men kanskje dere vet hva dette her er?? og foressten har ingen kon filter bare helt vanlig original, jævlig irriterende da jeg ikke ved hvor manifold eller luftmålern er, har bare skrudd på gamle biler synker omtrent til 200 og 500 omdr står jeg still så går den helt fint, skjer som oftest nå bilen triller og jeg har kløtsjen inne og svinger med servoen. ellers fikk jeg det nye problemet med skrapelyder i det oppnevnte bildet
-Anders- Skrevet April 14, 2007 Skrevet April 14, 2007 Det som er ringet rundt på bildet er den belgen det var snakk om over her. 1 er luftmengdemåler, og 2 er innsug.
badsha Skrevet April 15, 2007 Forfatter Skrevet April 15, 2007 noen som vet hva dette er den jeg har tatt bilde av??
Kjetil Sømme Skrevet April 15, 2007 Skrevet April 15, 2007 Det er en liten flapp som veksler mellom langt og kort innsug. Det hender at den går istykker. Den er enkel å skru ut, så bare plukk den ut og undersøk. Den styres av en vakuum-ventil, så denne skal ikke være helt slapp når du dytter den frem og tilbake.
badsha Skrevet April 15, 2007 Forfatter Skrevet April 15, 2007 takker for svar kompis, men vet du hvilke skruer jeg må skru på får å få den av? skrudde nemmelig 2 stk, men den satt dønn fast som du ser på bildet:)
Bimmerlars Skrevet April 15, 2007 Skrevet April 15, 2007 Det er en liten flapp som veksler mellom langt og kort innsug. Det hender at den går istykker. Den er enkel å skru ut, så bare plukk den ut og undersøk. Den styres av en vakuum-ventil, så denne skal ikke være helt slapp når du dytter den frem og tilbake. Har M40 det systemet da?
Kjetil Sømme Skrevet April 15, 2007 Skrevet April 15, 2007 Det ser veldig ut som en M43 det der. Mener å huske at den sitter med 3 eller 4 skruer. Den ene er litt bortgjemt nede.
badsha Skrevet April 15, 2007 Forfatter Skrevet April 15, 2007 vet ikke hva slags motor dette er men dette er en 316I e36 98 modell:) håper dette hjeler noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå