Mr.T Skrevet April 14, 2007 Share Skrevet April 14, 2007 Hallo! Fant denne på Finn og lurte på om denne virket fortrolig med tanke på til Km tellern og om dette er ett bra kjøp? Hva kan jeg se etter av feil på en cab? Så på den idag fordi den var tilfeldi parkert utenfor en bmw forhandler og den så dønn strøken ut i lakk og interiør for alt jeg så. Eneste minus var at høyre for felg hadde en kraftig ripe i seg Tusen takk om dere svarer http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9729229&sid=5a58VJ_J5995820&pos=6&tot=25 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Captain Skrevet April 14, 2007 Share Skrevet April 14, 2007 Så ut som en grei bil dette, veldig lav km-stand, så det kan være greit og sjekke om den ser ut til og stemme, f.eks ved hjelp av servicehefte, ringe tidligere eiere osv. Er det bare meg, eller går felgen/dekkene foran utenfor hjulbuen? Det er isåfall ikke tillatt, og kan gi mangel på EU-kontroll/Teknisk kontroll o.l. På e36 generelt er det en del ting som går igjen, forstilling, bærekuler osv, løse dørpaneler, problemer med display på kjørecomputer, rust på bakluke osv. Mer cab-spesifikt; sjekk at taket går fint opp og ned, uten og slå borti dekselet løfter seg opp i bakkant, generell tilstand på kalesjen, at det er tett, osv. På en e36 i den prisklassen synes jeg det meste av utstyr burde være på plass, fullt skinn (også på girkule og ratt), den største kjørecomputeren, elektriske seter, aircondition, 97'front (nyrer), M-fangere og sideskjørt rund baut, ja, rett og slett det meste Synes det ser ut som en fin bil, baklyktene er ikek helt min smak, men det er selvfølgelig opp til kjøper Felgene får du helt sikkert reparert til noen hundrelapper, så det burde ikke være noe problem. Prisen virker grei, såfremt km-stand stemmer, og det bør også være komplett servicehefte. Spør gjerne om du har noe mer du lurer på, har e36 cab selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet April 14, 2007 Share Skrevet April 14, 2007 Rart noen eiere kjøper så fin bil for å ha den stående i garasjen (ref km ), hadde vel vært greit å bruke den litt ?. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.T Skrevet April 14, 2007 Forfatter Share Skrevet April 14, 2007 Så ut som en grei bil dette, veldig lav km-stand, så det kan være greit og sjekke om den ser ut til og stemme, f.eks ved hjelp av servicehefte, ringe tidligere eiere osv.Er det bare meg, eller går felgen/dekkene foran utenfor hjulbuen? Det er isåfall ikke tillatt, og kan gi mangel på EU-kontroll/Teknisk kontroll o.l. På e36 generelt er det en del ting som går igjen, forstilling, bærekuler osv, løse dørpaneler, problemer med display på kjørecomputer, rust på bakluke osv. Mer cab-spesifikt; sjekk at taket går fint opp og ned, uten og slå borti dekselet løfter seg opp i bakkant, generell tilstand på kalesjen, at det er tett, osv. På en e36 i den prisklassen synes jeg det meste av utstyr burde være på plass, fullt skinn (også på girkule og ratt), den største kjørecomputeren, elektriske seter, aircondition, 97'front (nyrer), M-fangere og sideskjørt rund baut, ja, rett og slett det meste Synes det ser ut som en fin bil, baklyktene er ikke helt min smak, men det er selvfølgelig opp til kjøper Felgene får du helt sikkert reparert til noen hundrelapper, så det burde ikke være noe problem. Prisen virker grei, såfremt km-stand stemmer, og det bør også være komplett servicehefte. Spør gjerne om du har noe mer du lurer på, har e36 cab selv Takk for at du svarer! Ja felgene stikker bittelitt ut om jeg ikke husker helt feil. Baklysene er ikke jeg så fan av heller men de ser bedre ut i virkeligheten enn på bildene. Kommer sikkert til og spørre deg litt mere på mandag etter jeg har ringt eieren for diverse og avtale møte slik at jeg forhåpentligvis sett ordentlig på bilen med eier tilstede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Captain Skrevet April 14, 2007 Share Skrevet April 14, 2007 Bare hyggelig om du spør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet April 15, 2007 Share Skrevet April 15, 2007 Iogmed at km stand er så lav så er nok bilen vinterlagret og kun kjørt i fint vær om sommeren. Synes den så veldig bra ut jeg. Savnet noen interiørbilder da. Tror ut ifra bildene at den er et godt kjøp og siden du beskriver interiør og eksteriør som strøkent så stemmer nok km stand. Det jeg stusset litt på var "155"hk. Er sikkert en 320 og den skal ha 150hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet April 15, 2007 Share Skrevet April 15, 2007 Han har sikkert motert konfilter da vettu hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReiRud Skrevet April 15, 2007 Share Skrevet April 15, 2007 ser ut som en fet bil ser ut som en typisk tyskerbil...hvis den hadde vært lavere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.T Skrevet April 15, 2007 Forfatter Share Skrevet April 15, 2007 Iogmed at km stand er så lav så er nok bilen vinterlagret og kun kjørt i fint vær om sommeren. Synes den så veldig bra ut jeg. Savnet noen interiørbilder da. Tror ut ifra bildene at den er et godt kjøp og siden du beskriver interiør og eksteriør som strøkent så stemmer nok km stand.Det jeg stusset litt på var "155"hk. Er sikkert en 320 og den skal ha 150hk. Så på den idag igjen uten eier og la merke til at cabriolet taket hadde to små sprekker i ruten bak som var på begge sider og så ut som hull. Vet du hvor mye noe slikt koster å reparere sånn ca.? Ser du har cab og bor i samma by som meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet April 15, 2007 Share Skrevet April 15, 2007 Iogmed at km stand er så lav så er nok bilen vinterlagret og kun kjørt i fint vær om sommeren. Synes den så veldig bra ut jeg. Savnet noen interiørbilder da. Tror ut ifra bildene at den er et godt kjøp og siden du beskriver interiør og eksteriør som strøkent så stemmer nok km stand.Det jeg stusset litt på var "155"hk. Er sikkert en 320 og den skal ha 150hk. Så på den idag igjen uten eier og la merke til at cabriolet taket hadde to små sprekker i ruten bak som var på begge sider og så ut som hull. Vet du hvor mye noe slikt koster å reparere sånn ca.? Ser du har cab og bor i samma by som meg Det er jeg ikke sikker på, men tror en ny rute koster litt over 3000kr(pluss arbeid). Har bare hatt bilen min litt over 1 mnd så har ikke blitt erfaren cab eier enda, men har lært en del om de rettelse: 3775kr hos gsbildeler.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Captain Skrevet April 15, 2007 Share Skrevet April 15, 2007 Vet heller ikke nøyaktig pris på bakrute i kalesjen, men har lest at de er dyre, må nok regnes en del arbeid for og skifte de også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet April 16, 2007 Share Skrevet April 16, 2007 Har hørt litt forskjellig der jeg.. Noen mener man må sy inn ruta og andre mener det bare er glidelås Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet April 16, 2007 Share Skrevet April 16, 2007 Jeg mener bestemt at jeg har glidelås på min bakrute på kalesjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rstockmann Skrevet April 16, 2007 Share Skrevet April 16, 2007 Det er glidelås på bakruta i søstera mi sin -98 320i cab.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet April 16, 2007 Share Skrevet April 16, 2007 Felgene har i allefall helt feil innpress Ville sjekket godt for slitasje på foringer, bærekuler og oppheng generelt med tanke på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå