sLQvdal Skrevet April 14, 2007 Share Skrevet April 14, 2007 Hei, plages litt med demonteringen av ankerplatene bak på bilen min (e34).. og har ett par spørsmål Hvordan får man av ankerplatene innenfor skivene bak? for meg ser det ut som man må av med en del av stikkakslingen(?), men vil tro dette kan gjøres på en enklere måte.. hvor får jeg koplet av håndbrekkvaieren? den ytterste delen på vaieren går ikke gjennom hullet på ankerplaten.. håper det er noen som har litt erfaring å dele for dette ser rett å slett ut som en helvettes jobb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet April 14, 2007 Share Skrevet April 14, 2007 her er no et oversiktsbilde av bakbrems! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sLQvdal Skrevet April 14, 2007 Forfatter Share Skrevet April 14, 2007 har tatt av kalipperen og skiven, men det er ikke bare å dra av ankerplaten fordi navet er større enn hullet på ankerplaten... så dette bildet hjalp meg desverre ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esben86 Skrevet April 15, 2007 Share Skrevet April 15, 2007 du må skru løs yttre drivknute ta av bremseskiven og calipperen så hvis du ser inn bak hjulspindelen så er det 4 skruer som holder hjulspindelen og ankerplata. håndbrekk-kabelen er bare å hekte av håndbrekkbandene å dra ut på baksiden av ankerplata. bare å skru:) å spør hvis du lurer på noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sLQvdal Skrevet April 15, 2007 Forfatter Share Skrevet April 15, 2007 hvordan får jeg løs yttre drivknute? er det bare å skru av skruene som sitter på koplingen midt på stikkakslingen og dra den ut gjennom spindelen? har skrudd av alle skruer som holder ankerplaten slik at den er løs, men på håndbrekkvaieren sitter det en leddet duppeditt som ikke er noen form for skruer på..(bolt uten hode og mutter). denne er akkurat litt for stor for å gå igjennom hullet på ankerplaten skjønner du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingebrigtsen Skrevet April 15, 2007 Share Skrevet April 15, 2007 Hehe tok en liten spansk en her jeg.. Kappa av den tynneste biten så jeg fikk tredd den inn fra siden og så sveste jeg sammen plata, slipte sveisen og lakka.. Kjapt og enkelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sLQvdal Skrevet April 15, 2007 Forfatter Share Skrevet April 15, 2007 Kapping og sveising av ankerplaten blir siste alternativ siden jeg ikke har tilgang pá sveiseapparat der bilen står nå.. Får heller prøve å få tak i et lite sveiseapparat hvis ingen har noen tips å gi meg. Men takk for ideen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klinz Skrevet April 15, 2007 Share Skrevet April 15, 2007 Du må av med navet og da ryker som regel hjulager og. jokkalin sitt tips er eit kjapp og grett tips, men du trnger ikke og sveise den igejn dedn henger jo i fire skruer so den går ingen vei. Kapp der som bremsekloa står so går de heilt sus. Ha på litt tectyl der du har kappet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sLQvdal Skrevet April 15, 2007 Forfatter Share Skrevet April 15, 2007 Hvis hjullageret har en tendens til å ryke når jeg tar av navet så tror jeg at jeg går for jokkalin's måte å gjøre dette på men er det ikke greiest å kappe gjennom hullet til håndbrekk vaieren? Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få vaieren gjennm hullet siden det henger en leddet dings til bremsebåndene på enden av vaieren.. Tusen takk for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klinz Skrevet April 15, 2007 Share Skrevet April 15, 2007 Den ledden tingen er expander den kan demonteres henger i ein splint som g¨år igjen om. anbefaller og kappe der me calipter. der er de ikke so mykje og kappe heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sLQvdal Skrevet April 15, 2007 Forfatter Share Skrevet April 15, 2007 Men hvordan demonterer jeg det leddet da? Er d bare å sette en dor på "bolten" og slå? Har en anelse om at jeg ikke får den på plass igjen etterpå skjønner du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sLQvdal Skrevet April 16, 2007 Forfatter Share Skrevet April 16, 2007 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sLQvdal Skrevet April 17, 2007 Forfatter Share Skrevet April 17, 2007 bump.. skulle gjerne hatt svar på om det bare er å dore ut den splinten i leddet på enden av bremsevaieren.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klinz Skrevet April 17, 2007 Share Skrevet April 17, 2007 De e bare til og dorre den ut. Pass på so du ikke mister den, Sjekk og at axpander går lett og leding etter montering.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sLQvdal Skrevet April 17, 2007 Forfatter Share Skrevet April 17, 2007 Okei takk for hjelpa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå