Gå til innhold

Demontering av ankerplater


sLQvdal
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, plages litt med demonteringen av ankerplatene bak på bilen min (e34).. og har ett par spørsmål :wink:

Hvordan får man av ankerplatene innenfor skivene bak? for meg ser det ut som man må av med en del av stikkakslingen(?), men vil tro dette kan gjøres på en enklere måte.. :wink:

hvor får jeg koplet av håndbrekkvaieren? den ytterste delen på vaieren går ikke gjennom hullet på ankerplaten..

håper det er noen som har litt erfaring å dele for dette ser rett å slett ut som en helvettes jobb :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må skru løs yttre drivknute ta av bremseskiven og calipperen så hvis du ser inn bak hjulspindelen så er det 4 skruer som holder hjulspindelen og ankerplata. håndbrekk-kabelen er bare å hekte av håndbrekkbandene å dra ut på baksiden av ankerplata. bare å skru:) å spør hvis du lurer på noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan får jeg løs yttre drivknute? er det bare å skru av skruene som sitter på koplingen midt på stikkakslingen og dra den ut gjennom spindelen?

har skrudd av alle skruer som holder ankerplaten slik at den er løs, men på håndbrekkvaieren sitter det en leddet duppeditt som ikke er noen form for skruer på..(bolt uten hode og mutter). denne er akkurat litt for stor for å gå igjennom hullet på ankerplaten skjønner du :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kapping og sveising av ankerplaten blir siste alternativ siden jeg ikke har tilgang pá sveiseapparat der bilen står nå.. Får heller prøve å få tak i et lite sveiseapparat hvis ingen har noen tips å gi meg. Men takk for ideen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må av med navet og da ryker som regel hjulager og. jokkalin sitt tips er eit kjapp og grett tips, men du trnger ikke og sveise den igejn dedn henger jo i fire skruer so den går ingen vei. Kapp der som bremsekloa står so går de heilt sus. Ha på litt tectyl der du har kappet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hjullageret har en tendens til å ryke når jeg tar av navet så tror jeg at jeg går for jokkalin's måte å gjøre dette på ;-) men er det ikke greiest å kappe gjennom hullet til håndbrekk vaieren? Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få vaieren gjennm hullet siden det henger en leddet dings til bremsebåndene på enden av vaieren..

Tusen takk for alle svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...