Gå til innhold

Bytte dørlås ?? problem løst !!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenkte å bytte dørlåsen på førersiden da det er noe rarte med den som er der , er det vanskelig å bytte de delene som sitter i selve døra ? det som sitter på karosseriet er enkelt , men inni døra er det vel vanskeligere pga sentrallås , etc etc , noen som har gjort dette og kan forklare om dette er noe jeg kan gjøre selv , og event pris på innmaten der .

Skrevet

For å bytte lås må du ta ut hele mekanismen som sitter der inne.... Må av med dørtrekket først og fremst. Du må av med 3 torx skruer som sitter rundt den mekanismen som holder døra lukket, disse ser du greit når dørtrekket er av (2 ser du også med dørtrekket på). Når denne er løs må du løsne dørhåndtaket inne i bilen fra karosseriet. Deretter må vel det ytre dørhåndtaket løsnes, disse sitter festet litt forskjellig, men gjerne med mutter fra innsiden av døren... (når dekselet rundt dørhåndtaket utvendig er av, ser du 2 gjennomgående "splinter", det er disse mutterene er festet på) Når alt er løst, er det egentlig bare å prøve å lirke alt sammen ut.. må vel også skru ut den ene skinna til vinduet om jeg ikke husker feil... og vindusheisen er også ganske så godt i veien men...

Er ikke vanskelige jobben å få det ut av døra, men veldig knotete....

Skrevet

Er problemet ditt at bilen ikke registrerer om døra er lukket eller ikke, trenger det ikke ligge her... Den "kroken" på dørstolpen som døra hekter seg inn i, der sitter det en bryter... Denne blir ofte slitt...

Prøv:

Ha førerdøra oppe, trykk inn bryteren på dørstolpen med fingeren (denne bryteren sitter på den kroken jeg forklarte) og prøv å låse...

Har hatt samme problem på min egen, døra vil ikke låse fordi den ikke registrerer at døra er lukket, men når jeg holdt bryteren inne med fingeren, låste den med en gang...

Skrevet

ja jeghar sjekket dette, og den låser seg når jeg holder på bryteren, den låser seg også hvis jeg presser døra inn mens den er lukket , men den holder ikke der.

så egentlig vil jeg bytte både i døra og på dørkarmen. for meg virker det som om døra ikke treffer 100% rett når man lukker den , plasten rundt kroken er slitt og bærer preg av at døra treffer skjevt og er litt treg å få igjen, må neste slamre den litt. har ikke peiling på hvordan man kan rette slikt hvis det er døra som er skjev eller noe slikt , kan man justere døra noe ved hengslene kanskje ?

Skrevet

Har problemer med å låse førerdøren min jeg også. Jeg må med andre ord gå rundt bilen og låse/låseopp på pass. Siden. Dette gjelder en e34, men har også vært borti samme problemet på e36. Tyder dette på samme problem som nevnt over?

Skrevet
ja jeghar sjekket dette, og den låser seg når jeg holder på bryteren, den låser seg også hvis jeg presser døra inn mens den er lukket , men den holder ikke der.

så egentlig vil jeg bytte både i døra og på dørkarmen. for meg virker det som om døra ikke treffer 100% rett når man lukker den , plasten rundt kroken er slitt og bærer preg av at døra treffer skjevt og er litt treg å få igjen, må neste slamre den litt. har ikke peiling på hvordan man kan rette slikt hvis det er døra som er skjev eller noe slikt , kan man justere døra noe ved hengslene kanskje ?

¨

Døra kan justeres ved hengslene ja... Virker som det er bryteren på dørstolpen som er problemet.. har akkurat det samme på min. Skal kjøpe ny etterhvert når jeg gidder, men så lenge har jeg bare tatt en runde med el-teip inni den kroken... synes ikke, og funker som bare det :)

Skrevet

tja.... synes ikke døra kommer helt intill karmen, og synes jeg har litt trekk rundt bakenden av døra , det tyder vel mere på at døra ikke sitter slik den skal ? eller pakning kan være slitt eller sitte dårlig, men det er vanskelig å se noen innlysende feil.

Skrevet

har fått fiksa dette.

var hos huggern og fikk tak i den delen som sitter i selve chassiet "dørkarmen" det viste seg at plasten her var slitt og ikke holdt døre godt nok intill, nå funker både fjernstyrt sentrallås og jeg har ikke noe trekk\luft som kommer inn , og døra går lett igjen , delen kosta meg 20 kroner og utgjorde en enorm forskjell, det lønner seg å prøve :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...