Gå til innhold

Lyspærer e46

Arax
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer sterkt og bytte til lys pærer med en sterk blå farge, har hørt at pærene varierer veldig og lurer derfor på hvor man kan få tak i bra pærer som virkelig gir et blått lys ?

Jeg lurer også på hva slags pærer jeg trenger til fjernlys, nærlys, parklys og grøftelys ? Jeg vet det er 12v og 55w men er ikke sikker på hva H1,H2,H3 osv står for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å få et skikkelig exenon look så er det ikke så mye du trenger å gjøre..

på biltema selger di 2 stk. H7 pærer for 149,- om jeg ikke husker feil.. du trenger da 4 stk. bruker selv 100V pærer derifra.. di har 2 typer på biltema.. du må velge di som er skikkelig blå og ikke di mellom blåe.. da får du et skikkelig exenon look ;)

på bang og folkestad hvis du har det der du bor så selger di parklys pærer som er superblå.. det er bare di bittesmå pærene.. uten sokler..

ellers har di noen som er litt blå på clas ohlsson..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer sterkt og bytte til lys pærer med en sterk blå farge, har hørt at pærene varierer veldig og lurer derfor på hvor man kan få tak i bra pærer som virkelig gir et blått lys ?

Hva mener du med virkelig blått lys? Politiblått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tenker ikke på politi blått, tenker på xenon blått ca 6000k. Er mange pærer som ikke gir den blå effekten de lover var bare det jeg mente. Takk for flotte svar, skal prøve og få byttet til disse biltema utgavene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på biltema selger di 2 stk. H7 pærer for 149,- om jeg ikke husker feil.. du trenger da 4 stk. bruker selv 100V pærer derifra..

Jeg tviler på at det er 100V pærer du har;)

Men, uansett: har hørt om de som har hatt problemer ved bruk av 100W pærer da det blir for varmt og glasset blir ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt 4 x 12v, 55w H7 pærer, pluss et par til park lys. De gir et lys som skal være samme som xenon og 4000k, tviler litt der men er hvertfall fornøyd. På biltema solgte de bare de blå pærene i H7 12v med 100w, og 100w vil jeg ikke ha, de kan ødlegge ledningsnett og reflektorer samt smelte lykteglasset, så ble nødt til og kjøpe disse på Bs-bildeler der det koster 170kr for et par med H7 pærer..

Det er en ting jeg lurer på angående park lysene, etter jeg monterte dem får jeg en feilmelding inne i bilen på at park pærene ikke virker, men det gjør dem. I tillegg har blink lysene begynt og lyse fast når jeg bare har på park, akkurat som på import biler fra USA. Kan dette være skadelig på noen måte ? Så hvertfall rimelig kult ut. Bilde kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på biltema selger di 2 stk. H7 pærer for 149,- om jeg ikke husker feil.. du trenger da 4 stk. bruker selv 100V pærer derifra..

Jeg tviler på at det er 100V pærer du har;)

Men, uansett: har hørt om de som har hatt problemer ved bruk av 100W pærer da det blir for varmt og glasset blir ødelagt.

Hehe, Er 100W ;)

Ja, di er ganske sterke.. men jeg har byttet til angeleyes , og har satt disse pærene i 100W inn i di nye lyktene.. blei ganske fint, men angeleyes'ene er H1 pærer da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass på lyktene og følg med dem.. Når du har kjørt en liten tur går du fram og kjenner på lykten.. Kan love deg du blir skremt over hvor varm plasten er.. Og vil over tid "smelte" slik at det blir stygge merker på innsiden av lykten..

Ville aldri kjørt med 100w pærer..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...