Gå til innhold

tuning av min 320i


joebear
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har snart gjort et innkjøp av en 1992 BMW 320i.

Jeg har effektanlegg på den, så det skal være ca. 160hk..

Anyhow, jeg vil ha litt mer hester uten og gjøre noe drastiske ting, kan dere si hvor mye jeg får ut av forskjellige ting?

K&N filter

trim kam

chip

Vet forholdsvis lite, men litt..

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, du har nok ikke 160hk i den nå. Da den kom original med 150hk i 1992, vil jeg tro det har minket litt med årene. Motoren er jo 15år gammel alt. Effektanlegget gir nok ikke så mye som 10hk heller.

Men noe effekt får du jo med det du har ramsa opp. Aner ikke hvor mye da men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har snart gjort et innkjøp av en 1992 BMW 320i.

Jeg har effektanlegg på den, så det skal være ca. 160hk..

Anyhow, jeg vil ha litt mer hester uten og gjøre noe drastiske ting, kan dere si hvor mye jeg får ut av forskjellige ting?

K&N filter

trim kam

chip

Vet forholdsvis lite, men litt..

Takk for alle svar :)

Du skal i teorien ha 160hk ja, men du må regne med at noen av hestene har død oppigjenom tiden..

Med en kn filter kan du i teorien få en 5-10hk ekstra..

Trimkam kan du kansje få en 10hk ekstra, men vis du skal sette på trimkam så lønner det seg og gjøre litt mer for å få litt mer effekt da..

Porte toppen, skifte ventiler, og ventilløftere, ol. Da kan du få en 20-30 hk ekstra.. Men alt dette koster penger da..

Det enklestefor og få mest effekt er jo selvsagt turbokonvertering da, får jo noen billige sett fra 10-15 000kr da..

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo da, turbo er nok den beste løsningen her. Som du ser holder e på med d samme og regner med å ta ut ca 210 hk i første omgang. Men klarer lett 280 med nye dyser og datasprut. Prosjektet mitt på 210 hk kommer til å koste ca 5500, lønner å ta seg god tid og finne noe brukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...