Gå til innhold

kjør foriktig!!!

StianA
 Share

Anbefalte innlegg

hei

jeg kom over en nyhets artikker fra bt.no nå og der sto det en del historier om folk som var inblandet eller pårørende i trafikk uhell;)

historiene ble fortalt til russen da men, det er ikke det som er mest vesentlig, men det som var intressangt var de historiene som faktisk ble fortalt...

er en del farts glade gutter og jenter (bla meg selv) her inne sikkert som kanskje burde tenke seg litt om før de stempler gasspedalen igjennom torpedo veggen;)

det står en del skremmende historier der som ihvertfall får meg til å tenke meg litt ekstra godt om de neste gangene jeg trykker pedalen godt ned i gulvet og hører sekseren jobber seg oppover mot 7k rpm:P

det jeg vil frem til da er tenk nøye igjennom dine handlinger og om det kanskje er vært det og miste de som bryr seg om deg og de du er mest glad i!!

jeg sier ikke at det ikke kan gå bra, det går som regel bra og de fleste kjører jo bra;)

men man vet aldri hva som kan skje, man kan jo plutselig punktere eller miste styringa:)

her er innlegget:

http://www.bt.no/lokalt/article355713.ece

ps: sikkert noen skrivefeil;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte faktisk å starte denne ttråden selv, men fikk ikke tid mens jeg satt her på jobb. Bra noen andre viser ansvar da! :)

Husk og at det bare er barnslig å kjøre uten sikkerhetssele. Har selv sett forskjellen med og uten i en ulykke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selv russ ifjor, og fikk da med meg denne "samlingen". Ufattelig hvor rørende og vekkende den er. Full ære og respekt til de som tørr å stå frem og fortelle historien sin. Ihvertfall hun damen som mistet samboeren sin. Når jeg var russ var den historien ganske så fersk. Har noen mulighet til å få med seg dette må dere ikke takke nei. Alltid bra å ha i baktankene hva som kan skje med en selv, og ikke minst de som er gla i en.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mest sannsynelig vært død hadde jeg ikke brukt bilbelte...

Jeg mener også at det er barnslig å ikke bruke bilbelte..

Jeg klarer faktisk ikke å kjøre uten belte. Føler det er ubehagelig å ikke ha den på meg. Akkurat som å dra hjemmefra uten boksershorts 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å ta på seg bilbelte er faktisk den billigste sikkerheten man har! idioti å la vær spør du meg! det er værre å krajse en det folk faktisk tror. jeg prøvde med den gammel jordebil jeg har. jeg rygga inn i et tre i 5-10 km/t. det var skremmende å se hvor store ødeleggelser det ble i så lav fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste plassen jeg ikke er så flink til å bruke bilbeltet er vel når jeg skal en kjapp tur i byen. Men så bor jeg midt i sentrum så si så det er ikke lenger enn 4-500meter jeg skal på det meste.

Når jeg kjører utenfor byens grenser så er bilbeltet på og de som sitter på får klar beskjed om å ta på seg dette, har hatt et par uhyggelige situasjoner selv som gjør at jeg ikke kjører fort uten bilbelte.

Kunne tenkt meg å hørt de historiene det er snakk om her,jeg syns det er intressant å høre slike historier selv om de har mye sorg og tragedie i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er ille er at når man ser eller leser ting å sier til seg selv uff nå må jeg skjerpe meg å kjøre pent..også kjører du pent i noen dager også er det like ille igjen :roll: godt man blir eldre å får litt fornuft å flinkere til å se lengre frem å lese bilde framme :wink: kjør fornuftig å husk belte (tøffere å kjøre med belte en uten 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilbelte- overalt- alltid!

enig der, bilbelte er det sikkreste man kan bruke, selv om man skal til byen vet man ikke hva som skjer, satt på med en kompis vi kjørte 5 meter å jeg hadde ikke fått på belte enda, plutselig bråbremsa han og jeg smalt hue i speiltet hans å skalla deretter i ruta, bare så dere vet, det gjorde vondt i bare 8 kmt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler også at det er ubehagelig..

Føler meg naken uten...

Helt enig! Klarer rett og slett ikke kjøre uten.. Da er det noe som mangler..

Det er slike tiltak som får folk til å tenke.. Det gir virkelig inntrykk og man kan ikke late som at det aldri kan skje med en selv.. Dette kan skje alle.. Det er bare lett og glemme det i blant, og det kan få grusomme konsekvenser.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler også at det er ubehagelig..

Føler meg naken uten...

Helt enig! Klarer rett og slett ikke kjøre uten.. Da er det noe som mangler..

Det er slike tiltak som får folk til å tenke.. Det gir virkelig inntrykk og man kan ikke late som at det aldri kan skje med en selv.. Dette kan skje alle.. Det er bare lett og glemme det i blant, og det kan få grusomme konsekvenser.. :(

Jepp! Samme her også! Føler meg rett og slett utrygg..ja, naken faktisk. Bilbelte er på uansett! Det første jeg gjør når jeg setter meg inn er å ta på meg bilbelte. Starter vel nesten aldri opp bilen uten, blitt en vane. I bilen min er det dessuten påbudt med bilbelte både for meg og mine passasjerer. Hvis noen nekter er det enten rett ut eller å bla opp 5000 i depositum for ny rute, etc. :wink:

Kjør pent folkens, race kan vi gjøre på bane! Alle har noen som er glade i seg.

Dagens moralpreken unnagjort... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...