Jump to content

Hansh

Members
  • Content Count

    3421
  • Joined

  • Last visited

About Hansh

  • Rank
    Generalløytnant
  • Birthday 05/07/1984

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bergen

Recent Profile Visitors

1713 profile views
  1. Har nevnt før at jeg holder til i samme nabolag som Trond Mohn, som tidligere kjørte Bentley i mange år, men nå en stund har kjørt RR Ghost, og sistnevnte synes jeg har en fantastisk tilstedeværelse på veien i forhold -etter min mening. Tror den tilstedeværelsen og egenarten hadde avgjort for min del, selv om jeg nok hadde klart å kose meg med Bentleyen over.
  2. Da har dagens bilmarked og politikk fått en veldig tydelig konsekvens for min del, for 3 uker siden. Han som aldri har eid, eller interessert seg i dette, har en stasjonsvogn med diesel og automat parkert bak huset. Attpåtil er det en Skoda med FWD. Skulle tro jeg har blitt slått i hodet med en stein, men svaret er ny jobb med tilbud om firmabil. Selv om kompensasjonen for å kjøre egen bil er god, viser regnestykket mitt i beste fall null gevinst ved å kjøpe f. eks. en nyere brukt 5-serie. Hva verdien faktisk vil være om noen år opplever jeg å ha blitt fullstendig bingo, og å skulle kjør
  3. Ja, møtte han i en Range Rover Velar rett før vi stoppet, og kommenterte at det var rart han ikke kjørte Rollsen som vanlig. Han hadde tydeligvis punktert, og fått en ungdom til å komme med annen bil til han og ordne opp med hjulet. Litt etter kom det og en slaskete mekaniker i klær som ikke hørte hjemme i den bilen, og kjørte den inn på verkstedet. Fin lyd fra motoren var det i hvert fall!
  4. http://www.ladbible.com/news/uk-man-stripped-at-side-of-road-and-started-simulating-sex-with-car-20190205?c=1549362344787 Noen her som er like glad i BMW som han her? 😂
  5. Første jeg tenkte når jeg leste innlegget ditt, og deretter artikkelen, var og at hvem har rett til å definere hva ren kjøreglede er? Jeg er med på din definisjon Fredrik, men er den fortsatt gjeldende i dag? For min del redder han egentlig i stor grad påstanden med å gjøre det klart at den ikke kan sammenlignes med en MX5, og jeg har en mistanke om at kjøreegenskapene til nye X5 vil overraske meg stort. Prøvde for snart etter år siden nye X3 (som da var rykende fersk) og forrige X5 på isbane rett etter hverandre, og der X5 ikke er i nærheten av å skjule vekten i en unnamanøver, har X3 bl
  6. Den ulykken skjedde rett ved innkjørselen til der jeg i alle år har tilbrakt vinterferier og påskeferier, så kjente igjen stedet ut fra bildene. Er jo dessverre en grunn til at det ikke er 80 på hele det strekket lengre.
  7. Kjører jo rett som det er en 440i, med original M-performance chip og eksos, og synes det er en fantastisk maskin!
  8. https://www.elbil24.no/nyheter/onsker-ikke-a-oppgi-batterikapasiteten-pa-elbiler/70453208 Bra det er ett bilmerke som ser verdien i å spille med åpne kort. Kan det ha med i3 sitt forbruk å gjøre?
  9. Det var visst en gledelig overraskelse i nyeste Vi Menn.
  10. En som like gjerne tok de to siste plassene på parkeringen. Vurderte sterkt å bare sette bilen på tvers bak han, men ble akkurat ledig ved siden av.
  11. De gangene jeg har kjørt på motorvei i Danmark har det nesten konsekvent vært biler med norske skilt som har lagt og sperret venstrefeltet. Danskene opplever jeg som relativt flinke i trafikken, og milevis bedre enn nordmenn. Det jeg ikke tok med angående forbruk på min bil og Tiguanen, er at det økte forbruket helt klart skyldes at mens min er seig over et bra register, og kan kjøres mye i høye gir, så må den lille turbomotoren i Tiguan jages mye mer for å treffe ideelt arbeidsområde, og den føles veldig ofte for svak for bilen. En 2-liter med turbo, som ikke er like avhengig av pustehje
  12. Jeg har kjørt Volkswagen Tiguan med 1,4 bensin og forhjulstrekk noen ganger på langtur, og den bruker mye mer bensin enn min egen 320i. Den har jeg nylig kjørt hjem fra Geilo via Hemsedal til Bergen med et forbruk på ca 0,55 på vinterføre. På turer som begynner og slutter i samme høyde har jeg vært nedi 0,56-0,57 flere ganger. Slikt forbruk var jeg ikke i nærheten av med Tiguanen.
  13. Prøvekjørte X2 sist søndag, og den hadde heldigvis elektronisk girspake. Kjørte X1, og diverse andre BMW, dagen etter, og den mekaniske spaken føltes veldig gammeldags å bruke i forhold til de andre modellene.
  14. Har skummet litt gjennom hva som har foregått her mens jeg har vært på ferie og forskjellig, og så de forskjellige spesialutgavene av M4 ble diskutert, samt sammenlignet med 440i. Min far valgte jo nylig å kjøpe en ny topp utstyrt 440i X-drive, mens han for de samme pengene kunne kjøpt seg moderat utstyrt M4. Han valgte slik nettopp fordi han synes 440i var heftig nok til å være en bruksbil på Vestlandet, og særlig X-drive gjør bilen til en svært effektiv kjøremaskin året rundt. Særdeles god å trekke tilhenger med er den og. Selv synes jeg egentlig de har gjort et fornuftig valg, da han virkel
×
×
  • Create New...