christian.no Skrevet April 17, 2007 Share Skrevet April 17, 2007 noen som vet hvor lang tid det går fra man har blitt blinka i fotoboks til man hører noe? eventuelt hvis det har gått altfor fort... er de eventuelt litt kjappere med å gi lyd i fra seg da?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet April 17, 2007 Share Skrevet April 17, 2007 i morgen er det 2 uker siden det blinka for meg.. ikke hørt noe enda... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet April 17, 2007 Share Skrevet April 17, 2007 Ikkje alltid man får noe engang. Har vært med når det har blikna et par ganger, men det har aldri kommet noe brev i posten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christian.no Skrevet April 17, 2007 Forfatter Share Skrevet April 17, 2007 Ikkje alltid man får noe engang. Har vært med når det har blikna et par ganger, men det har aldri kommet noe brev i posten ja.. da er det bare og kryssa fingrene og vente.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dude Skrevet April 17, 2007 Share Skrevet April 17, 2007 Tok vel 3mnd. før eg fekk brev i posten. Men eg var forsåvidt i kongens klær, og vart blinka i hærens MB240 (...skulle ikkje tru det var mulig å få fartsbot med den!) Dimma ca 40 dager seinare, breve frå politie sirkulerte vel litt rundt i bataljonen før det kom til meg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet April 18, 2007 Share Skrevet April 18, 2007 Det kommer ikke noe hvis bildet ikke kan identifisere fører som regel.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drdiablo10 Skrevet April 19, 2007 Share Skrevet April 19, 2007 invistere heller i e fotoboks varsler, den har spart meg for en del bøter;) d er en aktiv gps, koster 1500.- ca. og den er lovlig;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet April 19, 2007 Share Skrevet April 19, 2007 Hvor kraftig er blitsen på dagtid? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErikS Skrevet April 19, 2007 Share Skrevet April 19, 2007 På nyere ATK bokser, så er blitsen i infrarødt lys, husker jeg ikke feil så er det nærinfrarødt (bølgelengde 0,775- 0,900 µm). Dette klarer stortsett ikke øyet å observere. Hvis du stirrer rett inn på en slik blits, og det er mørkt i når den blir utløst, så vil du kunne fornemme et lite blink. Men for at folk skal bli oppmerksom på at de har blitt tatt, så er det innstallert en ekstra blits med vanlig synlig bølgelengde (0,400 - 720 µm). Etter det jeg har hørt av andre, så er du ikke i tvil hvis boksen blinker på deg. Så det er en relativt kraftig blits. Hvordan det er med eldre ATK- bokser vet jeg ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet April 19, 2007 Share Skrevet April 19, 2007 Var uoppmerksom å kjørte i 90km/t i 80 sonen og der sto den, men jeg registrerte ikke noe blink... satser på at det ikke var film i den Det som er dumt her er jo at jeg bestandig har vist om den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet April 19, 2007 Share Skrevet April 19, 2007 Går bra å ligge i 90 km/t i 80 sone forbi en fotoboks så lenge du har vanlig misvisning på speedometeret. Aldri blitt tatt selv ihvertfall. Min far holdt på å kjøre i tunnelveggen den gangen han ble tatt av en fotoboks så det er definitivt et synlig blink. Har faktisk diskusjon om at det er for farlig til at det burde være lov. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasM Skrevet April 19, 2007 Share Skrevet April 19, 2007 Syntes det har skjedd ofte at jeg har sett et lite blink.. men aldri fått noe bot.. Skjønner fint lite om de der.. For 1 år siden kjørte jeg på drammen brua og var bombesikker på at det blinket, viste ikke om den så brå bremsa rett før.. men har ikke hørt noe :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet April 19, 2007 Share Skrevet April 19, 2007 Det høres bra ut Hvis det blinker hele tida så kan det være at de tar bilde av alle som kjører forbi for å sjekke beltebruken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet April 19, 2007 Share Skrevet April 19, 2007 du er ikke i tvil om når du blir tatt i alle fall. kjørte et stykke bak en som ble tatt, det var mørkt og det var reine flombelysningen! lyste helt sjukt. og du ser ikke en dritt etterpå de fleste fotobokser har en sikkerhetsmargin på ca 10 km. dvs, kjører du i 90 forbi en fotoboks som står i 80 sone skal det gå bra. kommer du litt over dette så blinker det. men anbefaler ingen å prøve å ligge litt over uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet April 19, 2007 Share Skrevet April 19, 2007 Dro gjennom en fotoboks midt på svarteste natta i Askim eller rett før fo rnoen år siden. Helt enormt og den blinka rødt! Hadde heldigvis ikke skilt foran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå