Gå til innhold

HASTER!! Enormt med fukt i bagasjerom! -E36 *Bilder*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle feste subben og forsterkeren i bagasjerommet i dag da det driver å fyker frem og tilbake bare jeg ligger litt hardt i svingene..

Løftet opp matten og fikk bakoversveis! Hele bagasjerommet var vått og fullt av fukt. Bagasjeromslokket var full av kondens på innsiden, og alle mattene var fuktige under..

Har ribba bagasjerommet helt og tørka så godt jeg kan og lagt mattene til tørk på vaskerommet. Skal lufte bak så fort det blir vær til det..

Så vidt jeg vet har jeg ingen lekkasjer, da det var helt tørt og fint FØR jeg installerte anlegget for bare noen uker siden.

Kan det være kraftig kondens alt sammen? Tenker da på temperaturforskjell i forhold til ute hvor det er mye kaldere enn i bagasjerommet, som da blir veldig oppvarmet når jeg spiller høyt (som jeg alltid gjør).

Noen som har hatt samme problem eller vet om dette er tilfelle?

Takker for alle svar! :)

Skrevet
Et vanlig problem, er at det lekker vann inn ved baklyktene på E36

De ser ut til å være tette. Ingen tegn på vann eller fukt rundt eller under lyktene på innsiden.. Det har derimot samlet seg litt mer vann der nedi den nedfelte delen av gulvet på venstre siden, hvor det var ca 1 cm vann i går.. Har forhåpentligvis bare rent fra seg litt over natta.

Noen som har vært borti dette? Leste en annen post her om denne teorien med anlegg i lukket bagasjerom = kondens/fukt. Er dette tilfellet med meg også?

Skrevet

Er du dønn sikker på at pakingene er tette rundt bagasjen? Har du nedfellbare seter kan du jo legge deg inni bagasjen og kjenne etter mens en kompis heller vann over bilen..

Det blir jo ikke så mye kondens at det samler seg 1 cm vann i bagasjen.

Skrevet
Er du dønn sikker på at pakingene er tette rundt bagasjen? Har du nedfellbare seter kan du jo legge deg inni bagasjen og kjenne etter mens en kompis heller vann over bilen..

Det blir jo ikke så mye kondens at det samler seg 1 cm vann i bagasjen.

Det er lukket bagasjerom, og pakningene er tette såvidt jeg kan se. Det ser ut som fukten har oppstått fra undersiden av mattene og ikke trengt inn gjennom lekk. Men skal gå nøye over hele bagasjerommet når alt har tørket. Prøve å ta hageslangen og spyle litt bak og se om det kommer inn vann noen plass.

Skrevet

Har nå undersøkt bagasjerommet litt og jeg tror jeg har funnet ut hvor vannet kommer fra. Tok av listen og så at kanten som listen sitter på var pill rusten!! ;s Og Listen var også veldig slitt og porøs noen plasser..

Vannet har antagelig trengt gjennom listen og ned i de små klipsholderene som jeg har markert med rød sirkel..

57532

Hvordan i all VERDEN skal jeg fikse dette? Vil helst slippe å skjære av å sveise på noe da jeg ikke har tilgang til slikt utstyr. Finnes det noen andre løsninger?? Pusse ned og sparkle opp eller noe sånt? Så lakke over? Eller blir det for svakt?

MÅ få fikset dette så fort som mulig!! ;s

Hvordan får jeg forrsten av dette dekselet? Knakk ene klipset når jeg prøvde å røske det opp..

57535

Takker for ALLE svar!

Skrevet

Dette er ganske standard på E36.. er ikke mye å få gjort, bortsett fra å skjære det vekk og sveise nytt.. har akkurat samme på min, og skal få fikset det iløpet av sommeren. fikk et tips av et karossverksted at jeg skulle smøre det inn godt med fett, og sette på lista igjen, bare så det ikke blir mye verre...

Skrevet
Dette er ganske standard på E36.. er ikke mye å få gjort, bortsett fra å skjære det vekk og sveise nytt.. har akkurat samme på min, og skal få fikset det iløpet av sommeren. fikk et tips av et karossverksted at jeg skulle smøre det inn godt med fett, og sette på lista igjen, bare så det ikke blir mye verre...

Ååh, takk for tipset, skal gjøre det så fort som mulig, inntil jeg får gjort noe annet.. Makan til møkkavær her på vestlandet! ;s

ang. de klipsene tar du bare en flattrekker å vipper de ut..

Prøvde det, og da knakk det.. :P

Senter av pluggen dyttes ned den andre delen trekkes opp ,mulig du mister (ikke finner igjen) den du dytter igjenom.

Oki, skal prøve dette i morgen, hvis det blir vær.. :)

Skrevet

De fleste klips har en tendens til å bli sprø med tiden, er nesten bare å regne med og ødelegge noen når man demonterer plast-detaljer på bilen.....

Så veldig kjedlig ut den rusten der, skal snart gå i gang med litt demontering på min egen bil....får bare krysse fingrene for at jeg ikke er like uheldig som deg :?

Skrevet
De fleste klips har en tendens til å bli sprø med tiden, er nesten bare å regne med og ødelegge noen når man demonterer plast-detaljer på bilen.....

Så veldig kjedlig ut den rusten der, skal snart gå i gang med litt demontering på min egen bil....får bare krysse fingrene for at jeg ikke er like uheldig som deg :?

Ja det har jeg sannelig fått lære.. Mye som har blitt demontert i det siste! :P

Ja det håper jeg for din del også at du ikke er! ;s Jævlig surt.. Og slikt et arbeid for å fikse det da.. :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...