Schnellfahren Skrevet April 18, 2007 Skrevet April 18, 2007 Skulle ha 4 hjulskontroll på bilen i dag etter montering av senk. Dro til forstillingsspesialisten i Oslo og han begynnte/prøvde å sette i gang, men jeg fikk etter kort tid beskjed om at ting satt så godt at han ikke fikk det løs. Han sa at jeg måtte bruke varme for å løsne det, og da gikk delene i stykker. Dvs jeg må da ha nye endeledd og styrestag (mener jeg det var) For så å komme tilbake å justere hjulvinkler. Er dette eneste mulighet? Hva er prisen på dette? Smålig frustrert over ekstrautgifter.... Men kan jo ikke ha det slik det er nå.
Bonden Skrevet April 18, 2007 Skrevet April 18, 2007 Det hender nok at man må varme endeledd så kraftig at det er tryggest å bytte di ut etterpå ,spray på mye rustløser så går det nok oftest bra med di indre endeleddene.
Riefarn Skrevet April 18, 2007 Skrevet April 18, 2007 hadde omtrent samme på min... kom på 4 hjulskontroll, men fikk beskjed om å bytte endeledd og foringer. Like greit å bytte det...
Schnellfahren Skrevet April 18, 2007 Forfatter Skrevet April 18, 2007 hadde omtrent samme på min... kom på 4 hjulskontroll, men fikk beskjed om å bytte endeledd og foringer. Like greit å bytte det... Husker du noe prissjikte her eller?
Schnellfahren Skrevet April 18, 2007 Forfatter Skrevet April 18, 2007 Han brukte forsåvidt ikke noe trykkluft, bare skiftenøkkel når han prøvde. Kan det være noen ide å prøve noen andre steder?
S.Arnesen Skrevet April 18, 2007 Skrevet April 18, 2007 kan jo alltids prøve ett annet sted, men du vil nok mest sannsynlig få samme svar....
oddis Skrevet April 18, 2007 Skrevet April 18, 2007 Typisk bmw... Trodde det var like ille for alle som ferdes etter veien at understellet blir rustent? Det er ihvertfall ikke noe bedre på de Toyotaene og VW jeg har vært borti f.eks..
Riefarn Skrevet April 18, 2007 Skrevet April 18, 2007 Koster en del... men få de til å forklare deg hvilke du må bytte, er så mange som bruker forskjellige navn på de forskjellige foringene og leddene... I tillegg må du ha tilgang til hydraulisk presse for å bytte noe av de. Jeg måtte hjem, sette bilen på bukker, skru av bærebruene og få verksted til å bytte foringer og ledd i bærebruene. endeleddene på styringen monterte jeg selv... Men alt i alt kostet foringer og ledd + hjelp til å presse og 4-hjulskontrollen mellom 4-5000.- Bare endeleddene på styringen koster ca 800 per side.
Frode H. Skrevet April 19, 2007 Skrevet April 19, 2007 Jeg var ute for det samme på Fredag da jeg hadde E34en inne for 4-hjulskontroll. Styrestagene foran satt så fast at mekanikeren ville bytte de ut. To nye stag kom på 1500,- Hadde samme problem med E36en. Skulle justere spissingen på denne for noen år siden og hadde store problemer med å få det til, selv med varme og skikkelig verktøy. Hadde så bilen inne på verksted i fjor for ny justering og det var bare så vidt de fikk justert den og styrestagene ser helt jævlige ut. Verkstedet jeg brukte på Fredag mente også at dette var mer vanlig på BMW enn mange andre merker.
KennetG Skrevet April 19, 2007 Skrevet April 19, 2007 dette skal jo bli spennende, jeg skal ha min på verksted nå snart. Skal montere justerbart senkesett og kontroll av hjulstilling. Min har dog aldri vært vinterkjørt, så er vel ikke så utsatt for rust med tanke på veisalt osv...
Mr_Sunde Skrevet April 19, 2007 Skrevet April 19, 2007 Får komplette endeledd med indre og ytre kule for litt over 400 pr. side hos schmiedmann. Art: 32111139316 og 32111139315
ølhund2 Skrevet April 19, 2007 Skrevet April 19, 2007 Hadde dekkskifte på min bil, hvor felgene satt som sveiset fast. Da sprayet mekanikeren på noe som heter "Shock-***"-ett-eller-annet fra NOVATIO, da løsnet felgen med ett lite kakk med en hammer. Kunne det ha vært noe å prøve? Skal prøve å få fatt på den rette betegnelsen når jeg kommer hjem fra reisejobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå