Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

tviler jeg på! har du m40 så er du fucked :P

vis jeg ikke tar helt feil er grunnet til at kammen slites så fort er at den ikke for nok olje eller at olje rørert på toppen tettes! var iallefall slik på min m40 en gang i tiden!

kan jo kjøpe kvasskam men om det hjelper så veldig tviler jeg på! og registerreim må vel byttes uansett ette X km tror ikke en bedre kan kan strekke den Km noe

skyt meg vis jeg tar feil1

Skrevet

Når M40 kom ny hadde bmw 60.000km interval på byttet det måtte di raskt gå vekk fra da motorene raste rett over 40.000km. Det spiller nesten ingen rolle hva slags merke reg reima er, knastene på reima løstnet/løstner uansett med havari (oftest) som følge

Skrevet
Når M40 kom ny hadde bmw 60.000km interval på byttet

Fikk oppgitt 90 000km da den var ny jeg. Sier litt om hvor dramatisk feilkonstruert motoren er. Trykk på kamaksel og register ble dessverre altfor høy..

M43/44 rullevipper skal visstnok hjelpe på holdbarheten (?)...Samt at rutinemessig rengjøring av oljerøret over kammen er nødvendig et par ganger gjennom året..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...