jensemann23 Skrevet April 19, 2007 Skrevet April 19, 2007 Har hørt at dt finnes et kamsett til m40 som løser problemene med hyppig reg bytte og slitasje. Hvor finner jeg det kamsettet??
Dirty Skrevet April 20, 2007 Skrevet April 20, 2007 tviler jeg på! har du m40 så er du fucked vis jeg ikke tar helt feil er grunnet til at kammen slites så fort er at den ikke for nok olje eller at olje rørert på toppen tettes! var iallefall slik på min m40 en gang i tiden! kan jo kjøpe kvasskam men om det hjelper så veldig tviler jeg på! og registerreim må vel byttes uansett ette X km tror ikke en bedre kan kan strekke den Km noe skyt meg vis jeg tar feil1
318iAT Skrevet April 20, 2007 Skrevet April 20, 2007 Det er riktig det, er en tysker som lager spesial kammer og vipper til M40 motoren, han heter INGO KOETH der koster et sett 680 euro tror jeg det var. http://www.motorrevision.de/ Sjekk her.
turbo_fever Skrevet April 20, 2007 Skrevet April 20, 2007 hvorfor må den byttes på 40k uansett?? og andre biler på ca det dobbelte?? Når du løser problemet med toppen?? Eller er det problemer med oppbygging av motoren som gjør det
Bonden Skrevet April 20, 2007 Skrevet April 20, 2007 Når M40 kom ny hadde bmw 60.000km interval på byttet det måtte di raskt gå vekk fra da motorene raste rett over 40.000km. Det spiller nesten ingen rolle hva slags merke reg reima er, knastene på reima løstnet/løstner uansett med havari (oftest) som følge
oddis Skrevet April 20, 2007 Skrevet April 20, 2007 Når M40 kom ny hadde bmw 60.000km interval på byttet Fikk oppgitt 90 000km da den var ny jeg. Sier litt om hvor dramatisk feilkonstruert motoren er. Trykk på kamaksel og register ble dessverre altfor høy.. M43/44 rullevipper skal visstnok hjelpe på holdbarheten (?)...Samt at rutinemessig rengjøring av oljerøret over kammen er nødvendig et par ganger gjennom året..
turbo_fever Skrevet April 21, 2007 Skrevet April 21, 2007 ja, det skulle vel jeg og gjordt og byttet kam. Få ti piper kam sett så blir det bra, eller det sette fra tyskland
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå