Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første gang her, så satser på litt hjelp!

Skal kjøpe meg en egen bil nå til projekt, og har aldri vært borti BMW før, men fine biler med retthjulstrekk! :wink:

Uansett! Har tilbud på en 91-mod 318(som jeg etter min mening er riktig, hehe) til 25000, den er gådd 266000km og er noe smårufs med for EUgodkjenning.

Er det noe problemer med disse bilene? noe dere kan annta jeg kan få problemer med? vet den er gådd langt, og vet ikke hva motoren som står i bilen heter, men vurderer og sette inn en større motor, og hvordan kan dere annbefale passer?

Jeg har leita etter no nye skjørt til den, men finner ingenting som passer 1991, bare 1992 faktisk.. noen med noen tips hvor dem har til 91mod ?

Legger opp ett bilde av bilen også her så dere ser om jeg faktisk har rett i at det er en 318i! hehe

f_220.jpg

Håper noen kan hjelpe iallefall! :)

Skrevet

Det kunne vel strengt tatt være en 325 bare ved å se på bildet. Og en 316 for den saks skyld.

Du har motoren som heter m40 om jeg ikke tar helt feil. Den har registerreim, som du må få bekreftet at er skiftet i det siste.

Hva var feil med eugodkjenning?

Skrevet

Har fått vite at den er en 3-serie med 1,8l motor

Ut i fra det tipper jeg 318..

Skal høre om registerreima, men får snart info om den EUgodkjenninga, skal få vite hva ellers han sa var feil!

Skrevet

Pass på rust i trunken, bagasjelokk, nederst på dører, hjulbuer. Sjekk om det er fukt under teppene i kupèen.

Sjekk takluka, vinduer, dører og dørtrekk (at ingen har vært baki der å rota)

Skrevet

Ang. sideskjørt så er 91-96 mod i hvertfall helt lik. I 97 kom en facelift, men jeg tror ikke det er forandret noe på sideskjørtene.

Skrevet
Ang. sideskjørt så er 91-96 mod i hvertfall helt lik. I 97 kom en facelift, men jeg tror ikke det er forandret noe på sideskjørtene.

Såå... kjøper jeg sideskjørt som er til en 94 mod, så passer di på 91 mod ? :)

Skrevet
Skal gjøre det ja. Hvilken pris har du fått på dem, og er de glassfiber eller plast?

Hmm, hakke fått no pris, har bare sett etter på diverse steder på nett vettu, men står bare for 92-96mod etc. finner ingenting for 91-95 feks

Skrevet

siden du har den "fine" m40 motoren så ta deg en kjøretur iallefall før du kjøper den! se om du klarer å dra den til sperra! det er nemmelig et stort problem på m40 at oljerøret ikke klarer å gi nok olje til kammen og kammen blir slitt!

Skrevet

heijsan. er det denne bilen som er solgt i lofoten?

finnes veldig mye styling og skjørter til e36-en.

at bilen har gått mange km trenger ikke ha noe og si om vedlikeholdet er godt orntlig. men det kan du jo prate me tidligere eier om. håper du blir fornøyd..

Skrevet
siden du har den "fine" m40 motoren så ta deg en kjøretur iallefall før du kjøper den! se om du klarer å dra den til sperra! det er nemmelig et stort problem på m40 at oljerøret ikke klarer å gi nok olje til kammen og kammen blir slitt!

Aha, "fine" ? er det ikke noe bra motor den m40'en ?

hmm ... visst det er ett stort problem med oljerøret.. er det vanskelig og ytte? visst du har gjort det før ?:-)

Skrevet
heijsan. er det denne bilen som er solgt i lofoten?

finnes veldig mye styling og skjørter til e36-en.

at bilen har gått mange km trenger ikke ha noe og si om vedlikeholdet er godt orntlig. men det kan du jo prate me tidligere eier om. håper du blir fornøyd..

Jepp, det er den i lofoten! Ser på den fordi jeg bor i Narvik, er ikke så EVI langt for å se på den da! :-) hehe! Ja, vet det er mye til e36 ... men ser bare det står som oftest 92-98 eller lignende, ikke 91-98 .. :o

Skrevet

Lurer på hvordan motorer som passer fint i den e36'en ... m40, 91mod etc.

Hvilke motorer som passer rett inn i den biln, plug and play? :-) Må få meg en større motor med litt mer trøkk i! =) uten så mye ombygging!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...