Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Nok et problem fra bilen som står mer enn den går....

Siste tilskudd på lista er en besynderlig dunkelyd fra sånn cirka rundt høyre bakhjul eller deromkring.

Den kommer fortrinnsvis når en kjører over mindre humper i veien, og helst ikkje under god akselerasjon. Det er veldig avhengig av hvor en kjører, hvilken vei en svinger spiller tydeligvis og en rolle. Lyden er veldig tydelig, den er mer enn godt hørbar med solid guffe på musikkanlegget. etter hvert er det også kommet opp en tilleggslyd i fra samme sted. Denne dukker opp etter kjøring på svært svingete veier, og høres ut som om at bremseklossene er slitt ned til stålet, bare at når eg i går skifta klosser viser det seg at de ikkje var slitt i hele tatt. Skifta de likevel, men med samme resultat.

Så når eg skulle skifte klosser ser eg at høyre bakhjul er direkte skeivt, nok skeivt til at du ser at det ikkje skal være slik.

hjulet peker på samme måte som framhjulene når du svinger til venstre.

Venstre bakhjul er ikkje så ille som høyre.

Er det noen som kan ha en ide om hva det er som feiler kjerra denne gangen?

Kan legge til at bilen har ikkje vært borti noe som helst, dvs fortauskanter etc....

Bilen er for ordens skyld en 99` 320d.....

På forhånd hjarteleg takk for svar.....

Skrevet

Hovedforing svingarm ?.hvis denne er løstnet helt i fra svingarmen vil svingarm kunne slå i chassi innfesting.Den andre lyden kan jo være stein mellom br sjold og br skive.(skriker som bare f!! )

Skrevet

har ikke skrudd hjulet feil på. hvos det dunker fælt på dårlig vei kan jo demperen være ødelagt også... eller hjullagre hvis det dunker når du svinger..

Skrevet

Den ulyden kan også være stein som har satt seg fast i mellomakslingen, og som sagt på bremsenne, har vært borti dette før..

Dunkelyden er sikkert foringen ja, enkelt å sjekke dette da..

Skrevet

takker for gode svar!

skal legge meg strykeflat under bilen og ta dette i nøye ettersyn, må uansett skifte dekk fra alu til stålfelg , da verkstedet ikkje kunne ta hjulstillingkontroll med alufelg....

lyden der det hørers ut som stål mot skivene, er en lyd der det høres ut som noe stål er bort , skrapelyd, ingen hvining....

men i og med at hjulet er skeivt, så er det vel noe med svingarmen, er bare redd det skal være noe med drivverket,

for da blir eg vel nødt ned på kaia for å pimpe ræva mi blandt de nigerianske for å betale herligheten....

Skrevet

Det er nok foringa som står rett forann hjulet opp i kanalen ja.. når den er gåen så slår armen borti chassis.. det er en svakhet, netopp bytta dem selv.. rart ikke di gjorde forandringer der fra E36 til E46 .. har samme bil som deg selv.

Skrevet

vet at mack10 her på foumet hadde liknendes problem, der var hjullageret gåent, tilslutt ble der full stopp..

jekk opp bilen din og ta tak i dekket, med en hånd på klokken 6 og en på klokken 12, så rikker du i dekket, inn og ut,

så tar du nytt tak på kl 9 og kl 3, og rikker igjen, er det slark da, så er lageret gåent, evt snurr rundt på hjulet og lytt etter ulyder..

Skrevet
vet at mack10 her på foumet hadde liknendes problem, der var hjullageret gåent, tilslutt ble der full stopp..

jekk opp bilen din og ta tak i dekket, med en hånd på klokken 6 og en på klokken 12, så rikker du i dekket, inn og ut,

så tar du nytt tak på kl 9 og kl 3, og rikker igjen, er det slark da, så er lageret gåent, evt snurr rundt på hjulet og lytt etter ulyder..

Der var det jo sagt akkurat det jeg hadde å si.. Høres ihvertfall veldig ut som et dårlig hjullager.

Skrevet

Samme dritten hos meg dunker noe veldig.

skal vi gå i innkjøp av en toyota carina 2 19988 model eller noe :P de kan vi allefall kjøre med ! hehe

fikk nye foringer osv igår! så skal ut å bytte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...