verticalescape Skrevet April 20, 2007 Skrevet April 20, 2007 Er nå sånn smått igang med M20-M50 konvertering. Har som mål å bli ferdig til ACR i juni, så blir nok litt stress etterhvert dette Mye mulig det blir A-dekk turbo i løpet av sommern, men første pri er å få i motoren. Noen bilder fra demonteringen av motor fra 525:
verticalescape Skrevet April 20, 2007 Forfatter Skrevet April 20, 2007 Takker, trenger nok litt lykke for å bli ferdig i tide
D.C.V Skrevet April 28, 2007 Skrevet April 28, 2007 Hei og hå Kommet langt? Sleng inn en update med bilder
verticalescape Skrevet April 28, 2007 Forfatter Skrevet April 28, 2007 Hei og hå Kommet langt? Sleng inn en update med bilder Heisann Alt står litt stille nå, har fådd innvilga huslån nå, så går masse tid på det, da jeg skal pusse opp og sånn Men kommer oppdatering snart
verticalescape Skrevet Mai 17, 2007 Forfatter Skrevet Mai 17, 2007 Skjedd en del siden sist, skulle vel egentli laget en prosjekt tråd.. Regner med at motoren blir satt inn i dag, skal legge ut bilder senere i dag Har ferie til uka, så da flytter jeg ut i garasjen for å bli ferdig (forhåpentligvis før den 27. mai, hvis det blir Bimmers treff i tromsø da)
S. Gunstad Skrevet Mai 17, 2007 Skrevet Mai 17, 2007 Hei og hå Kommet langt? Sleng inn en update med bilder Heisann Alt står litt stille nå, har fådd innvilga huslån nå, så går masse tid på det, da jeg skal pusse opp og sånn Men kommer oppdatering snart Legg ut noen bilder av huste da Krever det mye ombygging for å få inn nye motorn? Elektrisk og mekanisk ...
verticalescape Skrevet Mai 17, 2007 Forfatter Skrevet Mai 17, 2007 Er vel ikke så fryktelig mye, men litt omkobling på ledningsnettet, andre motorfester, mellomaksling++ Får ikke satt inn motoren før i kveld, skal låne ei kjettingtalje, har skrudd ned traversen, så setter motorn i nedenfra. tror nok det er det letteste i grunn. Så noen bilder: legg merke til råingen bak der, en lynx 300ccm, min onkel sin
S. Gunstad Skrevet Mai 18, 2007 Skrevet Mai 18, 2007 Looking good! Kan du være litt mer spesifikk på hva som kreves? Mellomaksel og motorfester fra hvilken modell? Kan du poste et koblingsskjema eller lignende etter du har kobla det opp?
verticalescape Skrevet Mai 18, 2007 Forfatter Skrevet Mai 18, 2007 går vel an å bruke mellomaksling fra e36, men jeg skal korte inn min. er ikke sikker på hvilken bil motorfestene kommer fra, kjøpte de fra koed. Og koblingskjema ligger mange plasser på nett, bare å søke på bmwccn eller her på forumet. Har fådd satt inn motoren nå, men synes den står litt for høyt i front.. Er jo flere som har bygd om her, noen som vet hvorfor? brukte motorfester fra koed, med den avstandsskiva på venstre side. Har ingen bilder nå av motoren i bilen, men her er noen fra da jeg satt den inn:
verticalescape Skrevet Mai 20, 2007 Forfatter Skrevet Mai 20, 2007 dagens gjøremål blir å få motoren til å stå rett i bilen, måle hvor mye mellomaksling må kortes inn, +giroverføring. og begynne på det elektriske/radiator/slanger Slik står motoren nå:
verticalescape Skrevet Mai 22, 2007 Forfatter Skrevet Mai 22, 2007 Går litt i stå her nå, i og med at jeg trenger sveiseapparat, må korte inn staget på bremsekraftforsterkern (golf 1 gti) som går inn til pedalen. Så gårdagen gikk til å ta litt diverse lakkskader.
verticalescape Skrevet Mai 25, 2007 Forfatter Skrevet Mai 25, 2007 Holdt på med å lodde ledningsnettet i dag. Trengte faktisk ikke å korte inn mellomaksling, den gikk rett på Eneste som står igjen nå er å sveise nytt eksosanlegg, montere radiator og elektrisk vifte (prøvemontert og tilpasset) Venter på ny multireim så jeg kan fjerne servopumpa. Har heller ikke tilpasset giroverføring enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå