TerjeG Skrevet April 20, 2007 Share Skrevet April 20, 2007 Hei Jeg har akkurat kjøpt meg en 320i Cab fra tidlig 90 tall. Bilen er nydelig, men litt av gleden blir borte pga en ekstremt hard gasspedal, så man blir rimelig sliten i beinet etter svært kort tid. Jeg har kjørt mange BMW'er opp gjennom årene og vet at gassen kan oppleves tyngre enn på andre biler, men denne er ekstremt tung. Er det noe å gjøre med dette? Tenker ikke på elektronisk overføring, men er det noen fjærer som kan siftes, kabelstrømper som kan smøres opp e.l.? mvh. Terje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet April 20, 2007 Share Skrevet April 20, 2007 Ingen problem, kjør godt på med crc 5-56 på fjærene på gass spjeldet, og se om du får sprayet i gasswiren også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet April 20, 2007 Share Skrevet April 20, 2007 HeiJeg har akkurat kjøpt meg en 320i Cab fra tidlig 90 tall. Bilen er nydelig, men litt av gleden blir borte pga en ekstremt hard gasspedal, så man blir rimelig sliten i beinet etter svært kort tid. Jeg har kjørt mange BMW'er opp gjennom årene og vet at gassen kan oppleves tyngre enn på andre biler, men denne er ekstremt tung. Er det noe å gjøre med dette? Tenker ikke på elektronisk overføring, men er det noen fjærer som kan siftes, kabelstrømper som kan smøres opp e.l.? mvh. Terje har den automat?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet April 20, 2007 Share Skrevet April 20, 2007 smøre vaieren... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TerjeG Skrevet April 20, 2007 Forfatter Share Skrevet April 20, 2007 Ja bilen har automat. Er det noen andre ting jeg skal lete etter her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet April 20, 2007 Share Skrevet April 20, 2007 Ja bilen har automat. Er det noen andre ting jeg skal lete etter her? min hadde også det før eg bygde om, husker den var svin tung før også, har jo en wire ekstra med automat, og har du cruisec har du enda en:) smøring som gjelder, evt bytt alle wirene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw-Racer Skrevet April 20, 2007 Share Skrevet April 20, 2007 Eller om matten har krøllet seg bak pedalen.Gjorde det til meg en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TerjeG Skrevet April 21, 2007 Forfatter Share Skrevet April 21, 2007 Eller om matten har krøllet seg bak pedalen.Gjorde det til meg en gang. Jeg tok ut matter og tepper, kjørte på med CRC i alle bevegelige ledd, tok av gasswire på motorsiden, helte litt olje ned i strømpen og lot denne henge vertikalt over natten. Nå er pedalen slik den skal være, så takk for all hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå