jcvold Skrevet April 22, 2007 Skrevet April 22, 2007 da jeg kjørte ned til stranda i dag,og hadde parkert,hørte jeg en freselyd,og det kom damp ut av grillen fremme,og det hadde spruta en vannstråle 3 meter framfor bilen. jeg åpna panseret og kunne se at det dampa fælt der under,og at det drypte vann på dynamoen,som er varm,og dette fordampa.under bilen lak det kjøleveske og.men temp-nåla hadde bevegd seg over normalen,men var ikke i rød sona. vi lot bilen kjøle seg ned i halvanna time,og så sjekka jeg kjølavanstanken,og den var det ganske lite på.så jeg fylte den oppigjen, + at jeg fylte 1 liter motorolje for å hjelpe å kjøle motoren. jeg begynte å kjøre,men etter ca 5 minutt kom nåla for oppover,men ikke til rødsona,så jeg valgte å stoppe. jeg kikka under bilen,og det lakk kjøleveske. hva kan dette være? tror ikke det er radiatoren,i og med at vann treffer dynamoen. tror kansje det er en slange som har sprukket?
jcvold Skrevet April 22, 2007 Forfatter Skrevet April 22, 2007 her er bilde av området der dampen kom ifra
^B^M^W^ Skrevet April 22, 2007 Skrevet April 22, 2007 Sjekk slange 13 på denne tegninga http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HD51&mospid=47375&btnr=11_1123&hg=11&fg=35 ....måtte skifte den i sommer pga. den var morken....funker med sportsteip rundt lekkasjeområdet midlertidlig da, kjørte en sverigetur på over 1500km med det.... Store lekkasjer er vanligvis slanger.....stopp når motoren er varm og se nøye etter så finner du forhåpentligvis lekkasjen......selv om vannet spruter på dynamo så kan det jo være radiatoren også da....er på tur å skifte min nå pga sprekk i ekspansjonstanken som er påmontert, er ikke så veldig dyrt fra koed da............ Lykke til
jcvold Skrevet April 22, 2007 Forfatter Skrevet April 22, 2007 håper virkelig at det kun er en slange! takk for hjelp! den står nede i myrtlle beach i natt.skal hente dne i mårra tidlig når motoren er kald.er en 20 minutts kjøretur oppigjen hit hvor jeg bor.
jcvold Skrevet April 22, 2007 Forfatter Skrevet April 22, 2007 da har jeg henta bilen.viste seg at de to slangebe som kommer ut fra luftfilterboxen og går bakover der var den ene morken,og masse hull i ,og den andre var slangeklemma gåen i . så vi tapa slangen,og fylte på nytt vann på radiatoren,og det holdt hjem igjen. men hva er de to slangene? hva gjør de inni luftfilterboksen? er en M52
kbteknik Skrevet April 22, 2007 Skrevet April 22, 2007 det er temp justering, dingsen i luftfilterkassen måler insugstempen og åpner eller lukker.. hvis du knekker der hvor slangerne går inn, kan du skjæte de 2 slanger sammen uten dingsen da den er svinedyr jeg har aldrig merket noen forskjel
jcvold Skrevet April 22, 2007 Forfatter Skrevet April 22, 2007 oki,for kjølevannet mitt lak ut derifra,i bendet der.må kjøpe 2 nye slanger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå