Zeeks_Racing Skrevet April 22, 2007 Share Skrevet April 22, 2007 har en 318is 93mod. som trenger turbo og 250+ hk.. Hva m å gjøres? hva trenger jeg? Har ikke vært så mye borti snurre så vet ikke så mye om det.. Hvis man tar et eksempel å gå utifra: Helt original is motor som trenger mer hester! Hva gjør jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet April 22, 2007 Share Skrevet April 22, 2007 Du kjøper ny topppakning som tåler mer! du dreier ned stemplene bytter masse lagere på veiva råder osv! du kjøper en turbo som du sveises til på grenrører! du kjøper deg en heftig intercooler osv forsatt lyst til å gjøre dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeeks_Racing Skrevet April 22, 2007 Forfatter Share Skrevet April 22, 2007 Ja fortsatt sugen Men er datasprut et "must"? Hvor mange hk kan man får ut av en sånn motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOO FAST Skrevet April 22, 2007 Share Skrevet April 22, 2007 skal gjøre det samme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet April 22, 2007 Share Skrevet April 22, 2007 250+ i en 318is som er holdbart koster mer enn det smaker.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet April 22, 2007 Share Skrevet April 22, 2007 Tror ikke det noe du vil virkelig gjøre. Og det er mye arbeid. blir billigere og skifte motor og så sette på turbo på den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeeks_Racing Skrevet April 22, 2007 Forfatter Share Skrevet April 22, 2007 hmmm takk for svar ihvertfall da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOO FAST Skrevet April 22, 2007 Share Skrevet April 22, 2007 er ikke så mye jeg vet eller bare at en må skifte lager å topp pakning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet April 22, 2007 Share Skrevet April 22, 2007 Eg hadde gitt gass med prosjektet,snurre er tøft uansett ccm Du får en bra sprek bil med "kun" 318is også,trenger ikkje koste skjorta heller viss du får noen med deg som kan ting&tang. Kjøp ting litt etter litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOO FAST Skrevet April 22, 2007 Share Skrevet April 22, 2007 det var et bra svar det behøver ikke koste skjorta er ikke alle som har den råeste motoren .tror en kan ha det morro med en is turbo å jeg skal i hvert fall bygge jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet April 22, 2007 Share Skrevet April 22, 2007 1,8 liter motor med snurre koster mer enn det smaker som folket har sagt over her. Spør du meg bør du heller ta utgangspunkt i en større motor. Seksermotor i det minste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo_fever Skrevet April 22, 2007 Share Skrevet April 22, 2007 det er ikke bare 6'r som gjellder som messteparten mener. Denne motoren har dem ladet 1,2bar eller mere bare med toppakkningsbytte i sverige. Eller bare mere bensin. Dette er vel en høgkomp motor, så vet ikke hvoedan det er med å dreie for og få ganske lav komp. Kanskje dem blir litt tynn? Min kammerat satt på med min 318i turbo gjikk mye bedre enn hans andre kammerat sin 325 med effektanlegg. Det var med den gammle t3 turboen og 0.5 i trykk Er vel arttig for eiger og bygge på sin motor om det er 4 eller 6cyl.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet April 22, 2007 Share Skrevet April 22, 2007 En fulloverhaling av motor, avdreing av stempler, oljeretur i blokk/bunnpanne og muligens tykkere toppakning + ARP bolter. =XX 000kr (?) Grenrør og turbo + oljeslanger. = X000 kr Intercooler, dump, rørgate, downpipe og eksosanlegg: X000 Bensintrykksreg, tilleggssprut, større dyser evt datasprut. Større bensinpumpe, evt catchtanker. Det blir dyrt, men du har steder hvor egeninnsats kan holde kostnadene nede. Kjøp deg en bok som omfatter turbosystemer på 4 takts motorer. Anbefaler "Maximum Boost: Designing, Testing, and Installing Turbocharger Systems (Engineering and Performance)" av Corky Bell. Fåes kjøp på amazon.com f.eks. Genial bok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo_fever Skrevet April 22, 2007 Share Skrevet April 22, 2007 messte av det du nevner børr du vel gjøre om du setter i en 6'r og. Så begge deler vil kosste litt så klart. har brukt ca 20k kan jeg tenke meg med overhaling og konvertering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå