Gå til innhold

Turbo i 318is e36


Zeeks_Racing
 Share

Anbefalte innlegg

Du kjøper ny topppakning som tåler mer! du dreier ned stemplene bytter masse lagere på veiva råder osv!

du kjøper en turbo som du sveises til på grenrører! du kjøper deg en heftig intercooler osv forsatt lyst til å gjøre dette? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke bare 6'r som gjellder som messteparten mener. Denne motoren har dem ladet 1,2bar eller mere bare med toppakkningsbytte i sverige. Eller bare mere bensin. Dette er vel en høgkomp motor, så vet ikke hvoedan det er med å dreie for og få ganske lav komp. Kanskje dem blir litt tynn?

Min kammerat satt på med min 318i turbo gjikk mye bedre enn hans andre kammerat sin 325 med effektanlegg. Det var med den gammle t3 turboen og 0.5 i trykk

Er vel arttig for eiger og bygge på sin motor om det er 4 eller 6cyl..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fulloverhaling av motor, avdreing av stempler, oljeretur i blokk/bunnpanne og muligens tykkere toppakning + ARP bolter. =XX 000kr (?)

Grenrør og turbo + oljeslanger. = X000 kr

Intercooler, dump, rørgate, downpipe og eksosanlegg: X000

Bensintrykksreg, tilleggssprut, større dyser evt datasprut.

Større bensinpumpe, evt catchtanker.

Det blir dyrt, men du har steder hvor egeninnsats kan holde kostnadene nede.

Kjøp deg en bok som omfatter turbosystemer på 4 takts motorer. Anbefaler "Maximum Boost: Designing, Testing, and Installing Turbocharger Systems (Engineering and Performance)" av Corky Bell. Fåes kjøp på amazon.com f.eks. Genial bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...